Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.06.2013, 09:41
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Hitto noitten kanssa, outoa ettei pks ole osaajia/tekijöitä ilmastoinnin temppuilun korjaukseen!
-Onhan noita täyttäjiä mutta.....
Onhan noita. Esimerkiksi Autotekniikka Mobilta Espoon Juvanmalmilla.
Suoritetaan koeponnistukset typellä ja vuodonhakua väriaineilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.06.2013, 10:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Vanhempikoppaisessa ZJ:ssä ei ole sähköflektiä kummallakaan bensakoneella, joten ainoastaan viskon hajoaminen niin ettei se pyöri ollenkaan tai pyörii liian hitaasti voi saada aikaan saman ongelman.
Jeps, tarkistin vielä itsekkin ja tuli tosiaan vasta tuonne '97-'98 versioihin eikä niissäkään ole kaikissa kait sitten. Aina oppii jotain uutta. Toisaalta, ei siitä lisäflektistä haittaakaan olisi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Onhan noita. Esimerkiksi Autotekniikka Mobilta Espoon Juvanmalmilla.
Suoritetaan koeponnistukset typellä ja vuodonhakua väriaineilla.
Hyvä tietää, pidän mielessä niin ei tartte sitten välttämättä lähteä Hämeenlinnaan asti ajamaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2013, 14:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeps, tarkistin vielä itsekkin ja tuli tosiaan vasta tuonne '97-'98 versioihin eikä niissäkään ole kaikissa kait sitten. Aina oppii jotain uutta. Toisaalta, ei siitä lisäflektistä haittaakaan olisi
Kaikkihan sen tietää mitä siitä tulee kun yhdistetään paskaa ja ropeli (= fan). Kun siihen vielä lisätään sähköä, niin ongelmat senkun lisääntyy... Sikäli olen itse toimintavarmemman mekaanisen tuulettimen kannalla, vaikka uuden viskon n. 130E hinnalla saa useamman sähkötuulettimen. Ja saahan sen moniurahihnan sisäpuolen täyteen hiomakiviä kunnon kurakylvyssä siinä missä sähköflektistä palaa hiilet; kokeiltu on. Kurakylpyä varten pitäisi syyläri saada taakse ja ylös, mutta sitten tarvitaan paljon muutakin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.06.2013, 14:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Sähköflektin saa mudassa kokonan pois päältä, ja laadukas sähköfkekti kestää paskaa siinä missä viskokin. Laadukas sähköflekti kyllä maksaa helposti satkun tai yli, halvat kiinanvatkaimet ei liikuta tarpeeksi ilmaa eikä kestä mitään.

Lisäksi sähköflekti ei ole sellainen tehosyöppö ja humisija kuin visko
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.06.2013, 18:52
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Onkos siinä uudemmassa ZJ:ssä visko ja sähkötuuletin rinnakkain kuten XJ:ssä, vai miten? Mulle ainakaan mitään sähkövispainta mihinkään mahdu, ellei ota viskoropelia kokonaan pois. Black ZJeepistä jos alkais tehä puhdasta metsäautoa, niin vois laittaa syylärin taakse sun muuta jännää. On vain noita kilpiautoja vielä ensin rakennettavaksi... Kurakot ajattelin kiertää jatkossa kauempaa kuin mitä XJ:llä; sitä paskaa riittää joka paikkaan ihan ilman ropeleitakin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.06.2013, 12:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Onhan noita. Esimerkiksi Autotekniikka Mobilta Espoon Juvanmalmilla.
Suoritetaan koeponnistukset typellä ja vuodonhakua väriaineilla.
Vielä ku löytys paikka mikä vaihtaa kompuraan tiivisteitä, flekteihin hiiliä ja laakereita jne. Taitaa olla utopiaa nykyään...

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 22.06.2013 12:29
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.06.2013, 13:26
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vielä ku löytys paikka mikä vaihtaa kompuraan tiivisteitä, flekteihin hiiliä ja laakereita jne. Taitaa olla utopiaa nykyään...
Kyllähän noita vaihtaa, jos maksaja löytyy, hinnastahan se on kiinni ja tietenkin jos osia jostain sais, nykyään myydään enimmäkseen kokonaisuuksia, ei osia....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.06.2013, 19:27
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vielä ku löytys paikka mikä vaihtaa kompuraan tiivisteitä, flekteihin hiiliä ja laakereita jne. Taitaa olla utopiaa nykyään...
Se taas ei oikein lyö leiville nykyään, ei asiakkaalle eikä tekijälle. Osia ei tahdo löytyä mistään ja kukaan ei tahdo maksaa osien etsiskelystä. Jos joutuu tekemään 12 tuntia töitä, josta laskuttaa voi tunnista, niin ei se kannata. Samoin se on menetetty asiakas, jos lykkäät laakerinvaihdosta laskun asiakkaalle, jossa loppusumma on 3 kertaa uuden kompuran hinta.
Ja suurin ongelma lienee se, että kukaan ei halua maksaa vian paikallistamisesta mitään.
Siksi on sekä asiakkaalle että tekijälle helpompaa, kun vaihtaa koko kompuran uuteen, niin ei tule hinnoissakaan yllätyksiä.

Mutta jos tuo osat mukanaan, niin voi toki hiilet, tiivisteet ja laakerit vaihtaa, ei se mikään ongelma ole.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.06.2013, 20:23
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Se taas ei oikein lyö leiville nykyään, ei asiakkaalle eikä tekijälle. Osia ei tahdo löytyä mistään ja kukaan ei tahdo maksaa osien etsiskelystä. Jos joutuu tekemään 12 tuntia töitä, josta laskuttaa voi tunnista, niin ei se kannata. Samoin se on menetetty asiakas, jos lykkäät laakerinvaihdosta laskun asiakkaalle, jossa loppusumma on 3 kertaa uuden kompuran hinta.
Ja suurin ongelma lienee se, että kukaan ei halua maksaa vian paikallistamisesta mitään.
Siksi on sekä asiakkaalle että tekijälle helpompaa, kun vaihtaa koko kompuran uuteen, niin ei tule hinnoissakaan yllätyksiä.

Mutta jos tuo osat mukanaan, niin voi toki hiilet, tiivisteet ja laakerit vaihtaa, ei se mikään ongelma ole.
Just, veit jalat suustani...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.06.2013, 20:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Suurin ongelma lienee se, että kukaan ei halua maksaa vian paikallistamisesta mitään.
Siksi on sekä asiakkaalle että tekijälle helpompaa, kun vaihtaa koko kompuran uuteen, niin ei tule hinnoissakaan yllätyksiä.

Mutta jos tuo osat mukanaan, niin voi toki hiilet, tiivisteet ja laakerit vaihtaa, ei se mikään ongelma ole.
Suurin ongelma on se, että monessa paikassa ei vaivauduta tekemään juuri mitään diagnosointia, vaan osat vaihdetaan sillä periaatteella että nenän edessä on lista erilaisista oireista ja sen mukaan vaihdetaan niin kauan osia että ilmastointi (tai jokin muu) toimii.

Viimeksi kun mulla oli kompuran kanssa ongelmia, niin kaikki paikat tarjosi suoralta kädeltä korjaukseksi uutta kompuraa (montaa sataa euroa + vaihtotyö + järjestelmän tyhjennys ja täyttö). Vikaa oli magneettikytkimen laakerissa, joka löytyi suoraan laakeriliikkeen hyllystä muutamalla kympillä, vaihdossa meni 20min. kotipihalla tehtynä ilman ulosvedintä. Eikä tarvinnut edes aineita tyvjentää.

Tälle ongelmalle mitä nyt on niin tarjottiin kaikenlaista, hintahaitari alkoi tonnista diagnoosille + remontille. Ei ihan niin iso vika ole ja itse ilmastoinnissa ei ole mitään vikaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.06.2013, 21:19
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Kyllä sitä vian hakua on tarjottu, mutta kun asiakkaalle kertoo reheellisesti että se maksaa 75€ tunti ja vikaa ei ehkä pysty osien puutteen vuoksi odottaessa korjaamaan, niin eipä ole ensimmäistäkään asiakasta vielä löytynyt, jolle moinen palvelu kelpaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.06.2013, 23:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Kyllä sitä vian hakua on tarjottu, mutta kun asiakkaalle kertoo reheellisesti että se maksaa 75€ tunti ja vikaa ei ehkä pysty osien puutteen vuoksi odottaessa korjaamaan, niin eipä ole ensimmäistäkään asiakasta vielä löytynyt, jolle moinen palvelu kelpaa.
Monissa tapauksissa tuo vikadiagnoosin teko ei ainakaan ilmastoinnin kyseessä ollessa pitäisi juuri tuntia kauempaa kestää. Jos tunnin- parin selvittämisellä saa aikaan sen että selviää jonkin pikkuosan vaihdolla vs. se että töineen menee 700-800€ rahaa, niin on kumma että ihmiset todellakin haluaa maksaa jopa lähes kymmenkertaisen summan mielummin No, ehkä se vaan olen sitten minä ja joku muu hullu jotka ei siihen ole valmiita, muilla kait on enemmän rahaa tai on vain totuttu kertakäyttökulttuuriin että ei kannata korjata pikkuvikaa vaan pistää kaikki uusiksi.

Toki joku kompuran tiivisteiden yms. vaihto on jo sellaista hommaa että nykyisin ei sitä kannata missään länsimaassa teettää tuntityönä, vaan ostaa uusi kompura minkä vaihtaa. Jos itsellä on tietotaitoa niin sitten käy tyhjäämässä systeemin ja tekee korjauksen. Kuitenkin näissä pienemmissä remonteissa monesti asiakkaalta säästyisi aivan varmasti sadoista euroista jopa yli tuhanteen, kun annettaisi asiansa osaavan erikoistuneen huollon tehdä tunnin- pari diagnoosin ja sitten vaihdetaan/ korjataan mitä pitää. Itselle kyllä tuli vastaan kun koitin monesta liikkeestä pk- seudulla kysyä että saako vikadiagnoosia, niin parhaimmillaan vastaus oli tyyliin "Luuletsä että me sulle mitään diagnooseja tehdään ja sitten ite korjaat järjestelmän? Me tehdään alusta loppuun homma ja omilla osilla!" ...aha, selvä. Pitäkää tunkkinne. Ei ne muitten puljujen vastaukset paljoa fiksumpia olleet, ja YKSIKÄÄN ei ollut valmis tekemään edes kunnon vuototestiä vaikka olisin siitä ollut valmis maksamaan.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
Täällä on ihan samanlaiset oireet. Vuoden takaiset täytöt on mennyt harakoille ja sähköflekti ei kyllä pyöri aina ilmastoinnin ollessa päällä.

Jaa, että uusiminen on noin hankalaa/kallista, pärkkele.
Ei se ole kuin sen ~150€ + tulli & alv., kuten tuossa yllä kerroin Osat sieltä rockautosta niin tulee muutamassa päivässä hilppeet.. Olen itselle tilaamassa joskus lähiaikoina, voin ottaa ylimääräisen satsin sulle jos kiinnostaa.

Testaa kuitenkin ensin onko sulla hidas puoli pimeänä, hyvin todennäköisesti on. Nappaset ylävesiletkusta lämpöanturin-, sekä A/C:n korkeapainepuolen linjasta edestä katsoen vasemmanpuoleisen paineanturin liittimet irti, avaimesta virrat Run- asentoon, hyppylangalla liittimen nastat yhteen. Jos rele naksuu mutta flekti ei toimi niin flektivika. Jos ei rele naksu, niin joko rele tai anturit on rikki. Alavesiletkun vastaavasta pitäisi sitten lähteä nopea puoli hurisemaan.

Tässä on tuo logiikka millä flektin kuuluisi pyöriä:


..ja tuossa alla johtokaavio antureista ja releistä kuka-mitä-missä-milloin. Konehuoneen sulakerasian vieressä on "päätön" liitin missä on neljä nastaa; tämä on flektin diagnostiikkaportti. Ota siitä suojahattu irti, ja yhdistät johtokaavion mukaan "TAN" ja "TAN-BLACK" johdot - kaksi reunimmaista, kaksi muuta on musta ja punainen. Tällöin flekti pyörii aina nopealla kun joko hitaan tai nopean puolen pitäisi hurista. Alkaa pysyä aineet sisällä ja A/C puhaltaa kylmää myös paikallaan ollessa. Flekti ei tuolla systeemillä puhalla koko ajan, vain tarpeen mukaan. Itse hoidin homman kapeaksi hiotuilla abico- liittimillä, kutistesukalla ja pätkällä 2,5mm^2 johtoa. Älä kuitenkaan pidä tuota pysyväisratkaisuna, flekti haukkaa täysnopeudella PALJON virtaa, ja tuossa ei ihan virta kulje sitä reittiä mistä pitäisi..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 28.06.2013 08:58
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.06.2013, 00:09
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.378
Red face

On nii hikiki....


On tullut hienosti hyviä neuvoja tee-se-itse miehille!
-Me poropeukalot olemme edelleen liikkeiden armoilla.....

Ps. Onneksi Oldsissa toimii ilmastointi!
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.06.2013, 10:21
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
"Luuletsä että me sulle mitään diagnooseja tehdään ja sitten ite korjaat järjestelmän? Me tehdään alusta loppuun homma ja omilla osilla!" ...aha, selvä. Pitäkää tunkkinne. Ei ne muitten puljujen vastaukset paljoa fiksumpia olleet, ja YKSIKÄÄN ei ollut valmis tekemään edes kunnon vuototestiä vaikka olisin siitä ollut valmis maksamaan.
Lämmittimien, Eberin ja Webaston suhteen on asiakkaille kelvannut vian haku. Ja muutaman kerran pelkästään vika etsitty ja asiakas on itse korjannut vian, myyty tosin osat siinä samalla, mutta saa ne toki hankkia itsekin. Eipä tuo minun leipää syö, vaikka itse korjaisikin vian, omasta mielestäni tyytyväinen asiakas tulee takaisin samaan paikkaan, kun taas tarvetta ilmenee.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.06.2013, 07:41
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Testaa kuitenkin ensin onko sulla hidas puoli pimeänä, hyvin todennäköisesti on. Nappaset ylävesiletkusta lämpöanturin-, sekä A/C:n korkeapainepuolen linjasta edestä katsoen vasemmanpuoleisen paineanturin liittimet irti, avaimesta virrat Run- asentoon, hyppylangalla liittimen nastat yhteen. Jos rele naksuu mutta flekti ei toimi niin flektivika. Jos ei rele naksu, niin joko rele tai anturit on rikki. Alavesiletkun vastaavasta pitäisi sitten lähteä nopea puoli hurisemaan.

Tässä on tuo logiikka millä flektin kuuluisi pyöriä:




..ja tuossa alla johtokaavio antureista ja releistä kuka-mitä-missä-milloin. Konehuoneen sulakerasian vieressä on "päätön" liitin missä on neljä nastaa; tämä on flektin diagnostiikkaportti. Ota siitä suojahattu irti, ja yhdistät johtokaavion mukaan "TAN" ja "TAN-BLACK" johdot - kaksi reunimmaista, kaksi muuta on musta ja punainen. Tällöin flekti pyörii aina nopealla kun joko hitaan tai nopean puolen pitäisi hurista. Alkaa pysyä aineet sisällä ja A/C puhaltaa kylmää myös paikallaan ollessa. Flekti ei tuolla systeemillä puhalla koko ajan, vain tarpeen mukaan. Itse hoidin homman kapeaksi hiotuilla abico- liittimillä, kutistesukalla ja pätkällä 2,5mm^2 johtoa. Älä kuitenkaan pidä tuota pysyväisratkaisuna, flekti haukkaa täysnopeudella PALJON virtaa, ja tuossa ei ihan virta kulje sitä reittiä mistä pitäisi..

Yritän tänään keretä tutkia oman auton puhallinta.
Saatko ne hyvät kuvat vielä tuohon takaisin.
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.06.2013, 06:03
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Testaa kuitenkin ensin onko sulla hidas puoli pimeänä, hyvin todennäköisesti on. Nappaset ylävesiletkusta lämpöanturin-, sekä A/C:n korkeapainepuolen linjasta edestä katsoen vasemmanpuoleisen paineanturin liittimet irti, avaimesta virrat Run- asentoon, hyppylangalla liittimen nastat yhteen. Jos rele naksuu mutta flekti ei toimi niin flektivika. Jos ei rele naksu, niin joko rele tai anturit on rikki. Alavesiletkun vastaavasta pitäisi sitten lähteä nopea puoli hurisemaan.
Hyvä ohje! Omassa rysässä lähti flekti pyörimään kumpaakin nopeutta hyppylankatestillä. Normaalissa tilanteessa ei pyöri ollenkaan hitaampaa nopeutta, joten olisikohan ylävesiletkun anturi sökö. Ei siitä ole vikakoodia päällä, vai pitäisiköhän edes olla?
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.09.2013, 18:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
..ja tuossa alla johtokaavio antureista ja releistä kuka-mitä-missä-milloin. Konehuoneen sulakerasian vieressä on "päätön" liitin missä on neljä nastaa; tämä on flektin diagnostiikkaportti. Ota siitä suojahattu irti, ja yhdistät johtokaavion mukaan "TAN" ja "TAN-BLACK" johdot - kaksi reunimmaista, kaksi muuta on musta ja punainen. Tällöin flekti pyörii aina nopealla kun joko hitaan tai nopean puolen pitäisi hurista. Alkaa pysyä aineet sisällä ja A/C puhaltaa kylmää myös paikallaan ollessa. Flekti ei tuolla systeemillä puhalla koko ajan, vain tarpeen mukaan. Itse hoidin homman kapeaksi hiotuilla abico- liittimillä, kutistesukalla ja pätkällä 2,5mm^2 johtoa. Älä kuitenkaan pidä tuota pysyväisratkaisuna, flekti haukkaa täysnopeudella PALJON virtaa, ja tuossa ei ihan virta kulje sitä reittiä mistä pitäisi..
Tilapäisratkaisu kesti näin pitkään. Tosin hajonnut osa oli moottori, nopea puoli käy aika tiuhaan tahtiin tällä oatentilla päällä- pois niin eihän se ikuisuuksia kestä.

Rockautosta moottorin ja liitinjohdon ostoon..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 02:46 (GMT +2).