![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Suoritetaan koeponnistukset typellä ja vuodonhakua väriaineilla.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sikäli olen itse toimintavarmemman mekaanisen tuulettimen kannalla, vaikka uuden viskon n. 130E hinnalla saa useamman sähkötuulettimen. Ja saahan sen moniurahihnan sisäpuolen täyteen hiomakiviä kunnon kurakylvyssä siinä missä sähköflektistä palaa hiilet; kokeiltu on. Kurakylpyä varten pitäisi syyläri saada taakse ja ylös, mutta sitten tarvitaan paljon muutakin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Sähköflektin saa mudassa kokonan pois päältä, ja laadukas sähköfkekti kestää paskaa siinä missä viskokin. Laadukas sähköflekti kyllä maksaa helposti satkun tai yli, halvat kiinanvatkaimet ei liikuta tarpeeksi ilmaa eikä kestä mitään.
Lisäksi sähköflekti ei ole sellainen tehosyöppö ja humisija kuin visko
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Onkos siinä uudemmassa ZJ:ssä visko ja sähkötuuletin rinnakkain kuten XJ:ssä, vai miten? Mulle ainakaan mitään sähkövispainta mihinkään mahdu, ellei ota viskoropelia kokonaan pois. Black ZJeepistä jos alkais tehä puhdasta metsäautoa, niin vois laittaa syylärin taakse sun muuta jännää. On vain noita kilpiautoja vielä ensin rakennettavaksi... Kurakot ajattelin kiertää jatkossa kauempaa kuin mitä XJ:llä; sitä paskaa riittää joka paikkaan ihan ilman ropeleitakin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Vielä ku löytys paikka mikä vaihtaa kompuraan tiivisteitä, flekteihin hiiliä ja laakereita jne. Taitaa olla utopiaa nykyään...
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 22.06.2013 12:29 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kyllähän noita vaihtaa, jos maksaja löytyy, hinnastahan se on kiinni ja tietenkin jos osia jostain sais, nykyään myydään enimmäkseen kokonaisuuksia, ei osia....
__________________
Killing time is not murder |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja suurin ongelma lienee se, että kukaan ei halua maksaa vian paikallistamisesta mitään. Siksi on sekä asiakkaalle että tekijälle helpompaa, kun vaihtaa koko kompuran uuteen, niin ei tule hinnoissakaan yllätyksiä. Mutta jos tuo osat mukanaan, niin voi toki hiilet, tiivisteet ja laakerit vaihtaa, ei se mikään ongelma ole. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Viimeksi kun mulla oli kompuran kanssa ongelmia, niin kaikki paikat tarjosi suoralta kädeltä korjaukseksi uutta kompuraa (montaa sataa euroa + vaihtotyö + järjestelmän tyhjennys ja täyttö). Vikaa oli magneettikytkimen laakerissa, joka löytyi suoraan laakeriliikkeen hyllystä muutamalla kympillä, vaihdossa meni 20min. kotipihalla tehtynä ilman ulosvedintä. Eikä tarvinnut edes aineita tyvjentää. Tälle ongelmalle mitä nyt on niin tarjottiin kaikenlaista, hintahaitari alkoi tonnista diagnoosille + remontille. Ei ihan niin iso vika ole ja itse ilmastoinnissa ei ole mitään vikaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Kyllä sitä vian hakua on tarjottu, mutta kun asiakkaalle kertoo reheellisesti että se maksaa 75€ tunti ja vikaa ei ehkä pysty osien puutteen vuoksi odottaessa korjaamaan, niin eipä ole ensimmäistäkään asiakasta vielä löytynyt, jolle moinen palvelu kelpaa.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No, ehkä se vaan olen sitten minä ja joku muu hullu jotka ei siihen ole valmiita, muilla kait on enemmän rahaa tai on vain totuttu kertakäyttökulttuuriin että ei kannata korjata pikkuvikaa vaan pistää kaikki uusiksi.Toki joku kompuran tiivisteiden yms. vaihto on jo sellaista hommaa että nykyisin ei sitä kannata missään länsimaassa teettää tuntityönä, vaan ostaa uusi kompura minkä vaihtaa. Jos itsellä on tietotaitoa niin sitten käy tyhjäämässä systeemin ja tekee korjauksen. Kuitenkin näissä pienemmissä remonteissa monesti asiakkaalta säästyisi aivan varmasti sadoista euroista jopa yli tuhanteen, kun annettaisi asiansa osaavan erikoistuneen huollon tehdä tunnin- pari diagnoosin ja sitten vaihdetaan/ korjataan mitä pitää. Itselle kyllä tuli vastaan kun koitin monesta liikkeestä pk- seudulla kysyä että saako vikadiagnoosia, niin parhaimmillaan vastaus oli tyyliin "Luuletsä että me sulle mitään diagnooseja tehdään ja sitten ite korjaat järjestelmän? Me tehdään alusta loppuun homma ja omilla osilla!" ...aha, selvä. Pitäkää tunkkinne. Ei ne muitten puljujen vastaukset paljoa fiksumpia olleet, ja YKSIKÄÄN ei ollut valmis tekemään edes kunnon vuototestiä vaikka olisin siitä ollut valmis maksamaan. Lainaus:
Osat sieltä rockautosta niin tulee muutamassa päivässä hilppeet.. Olen itselle tilaamassa joskus lähiaikoina, voin ottaa ylimääräisen satsin sulle jos kiinnostaa.Testaa kuitenkin ensin onko sulla hidas puoli pimeänä, hyvin todennäköisesti on. Nappaset ylävesiletkusta lämpöanturin-, sekä A/C:n korkeapainepuolen linjasta edestä katsoen vasemmanpuoleisen paineanturin liittimet irti, avaimesta virrat Run- asentoon, hyppylangalla liittimen nastat yhteen. Jos rele naksuu mutta flekti ei toimi niin flektivika. Jos ei rele naksu, niin joko rele tai anturit on rikki. Alavesiletkun vastaavasta pitäisi sitten lähteä nopea puoli hurisemaan. Tässä on tuo logiikka millä flektin kuuluisi pyöriä: ![]() ..ja tuossa alla johtokaavio antureista ja releistä kuka-mitä-missä-milloin. Konehuoneen sulakerasian vieressä on "päätön" liitin missä on neljä nastaa; tämä on flektin diagnostiikkaportti. Ota siitä suojahattu irti, ja yhdistät johtokaavion mukaan "TAN" ja "TAN-BLACK" johdot - kaksi reunimmaista, kaksi muuta on musta ja punainen. Tällöin flekti pyörii aina nopealla kun joko hitaan tai nopean puolen pitäisi hurista. Alkaa pysyä aineet sisällä ja A/C puhaltaa kylmää myös paikallaan ollessa. Flekti ei tuolla systeemillä puhalla koko ajan, vain tarpeen mukaan. Itse hoidin homman kapeaksi hiotuilla abico- liittimillä, kutistesukalla ja pätkällä 2,5mm^2 johtoa. Älä kuitenkaan pidä tuota pysyväisratkaisuna, flekti haukkaa täysnopeudella PALJON virtaa, ja tuossa ei ihan virta kulje sitä reittiä mistä pitäisi..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 28.06.2013 08:58 |
|
#13
|
||||
|
||||
On nii hikiki....
On tullut hienosti hyviä neuvoja tee-se-itse miehille!
![]() -Me poropeukalot olemme edelleen liikkeiden armoilla..... ![]() Ps. Onneksi Oldsissa toimii ilmastointi!
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Saatko ne hyvät kuvat vielä tuohon takaisin.
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Rockautosta moottorin ja liitinjohdon ostoon..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |