![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Toi scooppi löyty joltain rompetorilta tosi halvalla ja on varmaan johonkin jenkkiin. Eiköhän noita jostain jenkkiautoputkasta saa. Toi vähän kärsi kun konepelti lävähti motarilla melkeen satasen vauhdista pystyyn.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
En muista oonko jo aiemmin sanonut mutta tätä projektia on pakko ihailla, hienoja ratkaisuja eikä osteta kaupasta aina valmista vaan ratkaistaan ongelmat itse tekemällä.Iso peukku Mikjussille.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Holtittomaa ajotuntumaa yritettiin korjata droppaamalla takatukivarsien kiinnityksiä rungossa että saatiin parempi kulma ajokorkeudessa. Ne kyllä saisi olla ihan suorassa ajokorkeudessa niin olisi paras. Auttoi kyllä ja taas pysyy omalla kaistalla. Tosin takaiskaritkin vaihtui samalla. Samalla sai korjattua hieman kardaanin kulmaa kun pinioni oli liian pystyssä ja hajoitti ylälaakereita ja puslia.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Leimaremontti aloitettu pääsiäisen reissua varten. Panhardin puslat vaihdettu nyt ensimmäistä kertaa. Alkoi yllättäen woblaamaan viime safarin jälkeen ja puslat oli tulleet tiensä päähän.
Seuraava ongelma onkin että perän laakeroinneissa on sanomista taas. Nyt ekan kerran jopa etuperässä johon ei ole taidettu arbbien laiton jälkeen koskea. Pinionin ylälaakereissa ainakin klappia. Taitaa kulmat olla vieläkin liian pystyssä ja ylälaakerin voitelu huono. Asiaa pahentaa vielä tukivarsien puslat joiden pettäessä kulma kääntyy vieläkin jyrkemmäksi. Päätin sitten laittaa yhden 4.88 avoimen varamurikan kasaan että voin vaan tehdä "hätäkorjaukset" periin. Pihalta löysin yhdet avoimen perän kuoret jotka olivat maanneet maassa vuosikausia, aika ruosteessa oli mutta höyrypesurilla ja teräsharjalla sai siedettäväksi. Poskilaakereita olikin uusia jäänyt masterkiteistä yli kun eivät käy arbbeihin. Pinionin laakerit ja stefa oli myös varastossa. Krymppiholkki pitää laittaa prikan kanssa kun ei uuttakaan tähän hätään ole. Välitys on jo kerran hylätty vuonna 2010, hieman kulahti kun veden sekaiset öljyt paloi tervaksi. Täytyy vaan shimmata välitys timmiksi. Nurkissa olisi ollut kaksi hj-61 lukkomurikkaa 4.88 välityksillä mutta kummassakin laakeri vammaa. Toinen on ainakin UglyHJn vanha mutta toisen historiaa en muista. En käynyt niitä vielä ehjäämään kun poskilaakerit maksaa hurjat 90€ kpl. JOS JOLLAIN UUDET ISON PERÄN 4.88 VÄLITYKSET YLITSYNÄ JÄRKEVÄÄN HINTAAN NIIN VOITAISIIN HIEROA KAUPPOJA!!! Välitys vaihdettu pois helatorstai 2010 reissun jälkeen ja oikeen merkattu lautaspyörään ja pinioniin. Ristitappi piti rälläköidä tasoon että 4.88 välitys meni paikalleen. Tappi ei mennyt reikäänsä jos oli irti koska välitys on korkeampi kuin vakio. Viimeksi muokannut mikjus : 05.03.2014 10:12 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Varapäre valmis. Krymppiin 4 millin prikka päälle ja kiristys. Hammaskosketus melko arpomista kun välitys niin kulunut.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Nostatehaan tätäkin
... Mika on vähän niikuin kummitus kakka eli hajusta ja äänestä päätellen jotain tuli pönttöön mut mitään siel ei näy... eli Mika on aivan varmasti dusannu kaikkee mahollista ennen pääsiäis reissua mut mitään ei missään (Palstalla) näy .... ...
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
| Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
| Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
| M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
| Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |