Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2013, 12:04
Sharppis:n Avatar
Sharppis Sharppis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.04.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 38
Perusasetus

Lehtijousen isomman puslan kiinnityspultti jumissa


Olisiko mitään pelimiesvinkkejä, millä saisin ryytyneen pultin irti lehtijousen toisestapäästä, siitä missä on isompi pusla. Yksi vaihtoehto on, että rälläköin rungon kiinnityslehtien ja jousen pään välistä kiinnityspultin poikki. Ongelma on vain se, että ei ole kyseistä pulttia. Tosin taitaa olla pultti aika käyttökelvoton muutenkin, jos se on sinne ison puslan sisään "yhtynyt".

Mitään hajua mistä löytyisi tuommoinen pultti? Marmotiskiä on jo koputeltu, mutta vastausta odotetaan. Kärsivällisyyttä kun ei tahdo itsellä olla yhtään, vaan heti nyt ja mieluiten jo eilen

Varmaan jostain pulttikaupasta löytyy, mutta mitään käryä pultin spekseistä?

__________________
Suzuki Samurai 1989 ("isolohko ")
Samurain oma blogi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2013, 12:38
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

En tiiä miten muut ovat tehneet, mutta kyllä olen käyttänyt ihan perus 8.8 pultteja niin lehtijousissa kuin kierrealustan tukivarsissakin. Laitat vaan sopivan pultin, ja putkesta joku holkki päälle jos jää liian väljäksi. Ei siinä mitään ihmeempiä temppuja tarvitse...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2013, 14:31
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Itellä on sama vamma odottamassa takajousien etupäässä.
Mielelläni olisin pistäny 8.8-pulttia kovempaa, mutta kai sekin sitten riittää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2013, 15:02
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Pultti poikki vaan sieltä korvan ja lehtijousen välistä, ei varmasti irtoo muuten.
Varmaan se pultti yhtynyt siihen holkkiin siellä puslan sisällä.

Itse laitoin 10.9 pultit eteen ja taakse.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2013, 16:25
ailu-petteri ailu-petteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.07
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Onko kukaan tilaamassa lähiaikoina susnaan osia. Jos joku on innokkaana tekemään kimppa tilausta niin olisin mukana. Välityssarja kiinostais. Oma kielitaito ei riitä välttämättä ihan tilamiseen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2013, 07:40
Sharppis:n Avatar
Sharppis Sharppis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.04.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Pultti poikki vaan sieltä korvan ja lehtijousen välistä, ei varmasti irtoo muuten.
Varmaan se pultti yhtynyt siihen holkkiin siellä puslan sisällä.

Itse laitoin 10.9 pultit eteen ja taakse.
Näin mä vähän meinasin tehdä kun ei mitään muutakaan tapaa tule mieleen. Marmoritiskiltä saan ylihuomenna pultit, kun totesin, että saan sen sieltä helpommalla kuin lähdetn etsimään sopivaa jostain kaupasta X. Toki niitä muualtakin löytyy, mutta nyt näin.

Ja samaa mieltä olen, että tainnut yhtyä pultti holkkiin. Nyt lähinnä kummastuttaa, että miksi takapäässä on käynyt näin ja etupää lähti ihan heittämällä auki. Jotain hyvää teoriaa?
__________________
Suzuki Samurai 1989 ("isolohko ")
Samurain oma blogi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2013, 08:15
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Olisko takapäässä alkuperäiset pultit ja edessä jossain vaiheessa jo avattu ? Kun laitat uudet pultit paikoilleen niin tunge pultin ja holkin väli täyteen vaseliinia.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.06.2013, 08:52
Sharppis:n Avatar
Sharppis Sharppis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.04.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Olisko takapäässä alkuperäiset pultit ja edessä jossain vaiheessa jo avattu ? Kun laitat uudet pultit paikoilleen niin tunge pultin ja holkin väli täyteen vaseliinia.
Paljon mahdollista, tosin takana on uudemmat iskarit kuin edessä, niin jotain siellä on hiljattain tehty. Ei tietty takaa sitä, että jousta olisi otettu irti, ehkä juurikin aiemmin mainitusta syystä . Pitää heittää vassut väliin.
__________________
Suzuki Samurai 1989 ("isolohko ")
Samurain oma blogi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.07.2013, 06:55
freedom freedom ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: joensuu
Viestit: 21
Perusasetus

8.8


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
En tiiä miten muut ovat tehneet, mutta kyllä olen käyttänyt ihan perus 8.8 pultteja niin lehtijousissa kuin kierrealustan tukivarsissakin. Laitat vaan sopivan pultin, ja putkesta joku holkki päälle jos jää liian väljäksi. Ei siinä mitään ihmeempiä temppuja tarvitse...
juurikin näi enen on muut paikat antaneet periks kun pultit
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.07.2013, 18:29
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

mullakii on semmosta ihme koputusta kuultavissa kun ajelee, liekkö kun ollu näin kesäsellä sen verran harvempaa käyttöä suikerolla että liekkö vaa pääsee perässä öljyt sen verran seisottumaan että mänee pien hetki että alkaa pyörimään murikassa. noo oli mikä vaan korjaan sitte ku räjähtää...
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.07.2013, 11:19
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Suzukiin rengas umpihankeen koossa 33x12.5-15??
-mikä on palstalaisten mielestä se etenevin näin köykäisessä autossa!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.07.2013, 13:13
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Suzukiin rengas umpihankeen koossa 33x12.5-15??
-mikä on palstalaisten mielestä se etenevin näin köykäisessä autossa!
Katsoppa mun avatarta
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.07.2013, 13:21
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Suzukiin rengas umpihankeen koossa 33x12.5-15??
-mikä on palstalaisten mielestä se etenevin näin köykäisessä autossa!
Suzukin alla nyt tuntuu toimivan melkein rengas kuin rengas, mutta jos parhaiten toimivaa haluaa hankeen, niin ehkä kannattaisi katsella 10.5 leveää kumia...

Itse olen ajellut Insa Saharoilla, Insa Special Track:lla, Fedima Extreme Evoilla, Fedima Siroccoilla, TSL SX:llä ja Kumho KL71:llä, ja kyllä kaikilla pääsee hangessa omasta mielestä ihan saman tyyliin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 09:01 (GMT +2).