![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tähän koneeseen päätin tehdä saman jutun kun vanhaankin koneeseen joku 12 vuotta takaperin eli uudet keinuvipuakselit ja pronssihelat vanhoihin keinuvipuihin. Toi uudempi kone oli käynyt noilla paddokin keinuilla ja akseleilla ehkä 200 tuntia ja olivat paljon huonommassa kunnossa kun ne mun korjaamat. Samalla paransin hiukan kalua jolla saa vipan sorviin kiinni. Siinä keskitettynä ja pari ruuvia vielä niin saa tuettua tosta mihin tulee työntötanko ja toinen siihen kohtaan mikä painaa venttiiliä. Siinä pidin valmiina ja kärki vedetty hiukan irti. Sorvattu reikä hiukan isommaks pronssihelaa varten. Poraistukalla jenkapakkaa apunakäyttäen helan paikoilleen painaminen kävi helposti. Siinä paikoillaan prässättynä. Siitä sorvilla semmoseen mittaan että on oikeen saakelin jämti akseliin ja viimeistely jarrusylinteri hoonilla. Aivan varmasti tulee paremmat kun paddokin valmiiks horoilla palikoilla koottuna.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Hieno koneistus oivallus kyllä ja tosiaan voittaa varmasti ne Paddokin bashat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Keskelle puslaa sorvasin öljyuran ja siitä pirralla tohon kanavaan joka vie öljyn työntötangolle. Tuli mieleen että millasia oireita on jos nokka-akselin laakeri lähtee pyörimään lohkossa, olisko semmonen voinu aiheuttaa ton öljynpaineen puutoksen. Asentaessa en liimannu laakereita lohkoon. Nyt asentamaan vipat ja koittamaan löytyskö ne paineet.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Eipä tullu häävi kuva. Ö pumppua porakoneella pyörittäessä onnistuin pudottamaan hylsyn jakopäähän. Otin ölppäpohjan pois ja etummainen runkolaakeripukki piti irrottaa että sai hylsyn käteen niin samaan vauhtiin irrotin loputkin ja kaikki oli ok. Porakoneella pyörittäessä (n.1300 rpm) paineet nousi kiloon. Ykkösnopeudella (alle 400rpm) oli puolisenkiloa. Onkohan ok? Taidan avata vielä veivien laakerikannet.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? Viimeksi muokannut 88 : 06.07.2013 18:44 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siis onko tuossa semmoinen käyttö öljypumpulle, että virranjakajan akseli pyörittää pumppua?
Jos on, ja 1300 kierroksella (vastaa silloin 2600 kampiakselin kierrosta) painetta kylmillä öljyillä on vain kilo, niin kuulostaa tosi vähäiseltä. Ja jos alle 400 kierroksella (siis kampiakselikierroksia vajaa 800, siis korkealla tyhjäkäynnillä) on puoli kiloa, niin kuumilla öljyillä ja 500-600 kierroksen tyhjäkäynnillä painetta ei ole juuri mitään? Toki vertailukohtana venäläiset, saksalaiset ja japanilaiset autot. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo virranjakajanakselillahan se on. Itte pähkäilin et mikähän on välitys tossa nokka-akselin ja virranjakajan rattailla....voi ihminen kyllä olla välillä aika puusilmä. Nyt lähtee kk laakerit auki.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nokka ja virranjakaja pyörivät puolta hitaammin kuin kampiakseli.
Eli jos kone käy 1000rpm niin nokka ja jakaja pyörivät 500rpm. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kompura? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 05.08.2013 09:20 |
Myyty KOMPURA | turaaja | O/M/V Muut | 1 | 05.01.2012 20:55 |
Myyty Kompura | H_Nietu | O/M/V Muut | 7 | 21.11.2009 18:58 |
Myydään Kompura | Von Leka | O/M/V Muut | 8 | 23.01.2009 16:42 |
O: Kompura | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 11.07.2007 18:55 |