Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2013, 15:13
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Tähän koneeseen päätin tehdä saman jutun kun vanhaankin koneeseen joku 12 vuotta takaperin eli uudet keinuvipuakselit ja pronssihelat vanhoihin keinuvipuihin. Toi uudempi kone oli käynyt noilla paddokin keinuilla ja akseleilla ehkä 200 tuntia ja olivat paljon huonommassa kunnossa kun ne mun korjaamat.

Samalla paransin hiukan kalua jolla saa vipan sorviin kiinni.



Siinä keskitettynä ja pari ruuvia vielä niin saa tuettua tosta mihin tulee työntötanko ja toinen siihen kohtaan mikä painaa venttiiliä.



Siinä pidin valmiina ja kärki vedetty hiukan irti.



Sorvattu reikä hiukan isommaks pronssihelaa varten.



Poraistukalla jenkapakkaa apunakäyttäen helan paikoilleen painaminen kävi helposti.



Siinä paikoillaan prässättynä. Siitä sorvilla semmoseen mittaan että on oikeen saakelin jämti akseliin ja viimeistely jarrusylinteri hoonilla. Aivan varmasti tulee paremmat kun paddokin valmiiks horoilla palikoilla koottuna.

__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2013, 08:31
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Tähän koneeseen päätin tehdä saman jutun kun vanhaankin koneeseen joku 12 vuotta takaperin eli uudet keinuvipuakselit ja pronssihelat vanhoihin keinuvipuihin. Toi uudempi kone oli käynyt noilla paddokin keinuilla ja akseleilla ehkä 200 tuntia ja olivat paljon huonommassa kunnossa kun ne mun korjaamat.
Eiks tuossa ois voinu tehä samalla kertaa pikkasen epäkeskon verrattuna alkuperäseen reikään. Lisää liikerataa venttiilille, juu nou.
Hieno koneistus oivallus kyllä ja tosiaan voittaa varmasti ne Paddokin bashat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.07.2013, 12:31
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Keskelle puslaa sorvasin öljyuran ja siitä pirralla tohon kanavaan joka vie öljyn työntötangolle. Tuli mieleen että millasia oireita on jos nokka-akselin laakeri lähtee pyörimään lohkossa, olisko semmonen voinu aiheuttaa ton öljynpaineen puutoksen. Asentaessa en liimannu laakereita lohkoon. Nyt asentamaan vipat ja koittamaan löytyskö ne paineet.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.07.2013, 18:28
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus



Eipä tullu häävi kuva. Ö pumppua porakoneella pyörittäessä onnistuin pudottamaan hylsyn jakopäähän. Otin ölppäpohjan pois ja etummainen runkolaakeripukki piti irrottaa että sai hylsyn käteen niin samaan vauhtiin irrotin loputkin ja kaikki oli ok.

Porakoneella pyörittäessä (n.1300 rpm) paineet nousi kiloon. Ykkösnopeudella (alle 400rpm) oli puolisenkiloa. Onkohan ok?
Taidan avata vielä veivien laakerikannet.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?

Viimeksi muokannut 88 : 06.07.2013 18:44
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.07.2013, 20:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis onko tuossa semmoinen käyttö öljypumpulle, että virranjakajan akseli pyörittää pumppua?

Jos on, ja 1300 kierroksella (vastaa silloin 2600 kampiakselin kierrosta) painetta kylmillä öljyillä on vain kilo, niin kuulostaa tosi vähäiseltä.
Ja jos alle 400 kierroksella (siis kampiakselikierroksia vajaa 800, siis korkealla tyhjäkäynnillä) on puoli kiloa, niin kuumilla öljyillä ja 500-600 kierroksen tyhjäkäynnillä painetta ei ole juuri mitään? Toki vertailukohtana venäläiset, saksalaiset ja japanilaiset autot.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.07.2013, 10:49
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Joo virranjakajanakselillahan se on. Itte pähkäilin et mikähän on välitys tossa nokka-akselin ja virranjakajan rattailla....voi ihminen kyllä olla välillä aika puusilmä. Nyt lähtee kk laakerit auki.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2013, 11:39
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Nokka ja virranjakaja pyörivät puolta hitaammin kuin kampiakseli.

Eli jos kone käy 1000rpm niin nokka ja jakaja pyörivät 500rpm.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kompura? Paavo Tekniikka & Jutustelu 36 05.08.2013 09:20
Myyty KOMPURA turaaja O/M/V Muut 1 05.01.2012 20:55
Myyty Kompura H_Nietu O/M/V Muut 7 21.11.2009 18:58
Myydään Kompura Von Leka O/M/V Muut 8 23.01.2009 16:42
O: Kompura Repro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 11.07.2007 18:55


Sivu luotu: 14:11 (GMT +2).