Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2013, 22:35
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Mites noitten isojen jenkkimaastureitten luotettavuus. Kukaan ei oo ihmeemmin kehunu eikä moittinu. (Tyyppi)vikojahan näissäkin varmasti on. Entisellä työkaverilla tommonen Kanadasta tuotu Excursioni, ni jotain höpötteli suutinremontista.

Mites näitten CRD koneisten Jeeppien nelivetojärjestelmä olikos se jatkuvaa mallia niinku vanhemmissakin vai kytkettävä?

__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.

Viimeksi muokannut 33SD : 04.06.2013 23:50
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2013, 22:54
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Kulutuslukemista voi jatkossa väitellä aiheelle avatussa topicissa.

http://forums.offipalsta.com/showthr...17#post1012717

Auton valintaa ei tulla tekemään pelkästään pienen kulutuksen perusteella.
Siis eihän pienestä kulutuksesta mitään haittaa ole mutta suurempi painoarvo on luotettavuudella
sekä pakollisten(tyyppivikojen) korjauksien kustannuksilla.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.

Viimeksi muokannut 33SD : 04.06.2013 23:29
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2013, 23:48
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Mikäs se oli se VAG konsernin moottori johon ei kannata sekaantua missään nimessä? 1.9tdi konetta on kehuttu paljon ja epäilemättä on varsin hyvä tekele.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2013, 05:20
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Mikäs se oli se VAG konsernin moottori johon ei kannata sekaantua missään nimessä? 1.9tdi konetta on kehuttu paljon ja epäilemättä on varsin hyvä tekele.
2,5 V6 TDI. Ja sitte myös 2,8 ja 3,0 bensa V6:set. Kyllä niihin ny missään nimessä kannattaa sekaantua, mit vissiin keskimääräistä vikaisempia.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2013, 09:22
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Tuossa 2,5 V6 TDI oli niitä nokkavikoja johonkin ikään asti. Siemenssin pumppusuuttimilla olevissa koneissa suutinvikoja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2013, 14:10
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Tuossa 2,5 V6 TDI oli niitä nokkavikoja johonkin ikään asti. Siemenssin pumppusuuttimilla olevissa koneissa suutinvikoja.
Nämä siemenssin vikaherkät pumpparit menee automaattisesti takuuseen nykyään kaikilla VAG merkeillä. Käytännössä sama homma mitä oli mersun lähivuosien "korkea tehoisten säästömallin" suuttimissa...eli alihankkijalta on tullut sutta ja sekundaa. Tosin mersu hoiti homman heti kotiin eli vaihtoi oma-aloitteisesti kaikki ilman kustannuksia ja "kutsuen" autot korjuulle...VAG merkeissä ensimmäiset epäonniset maksoivat itse ja sitten kun vika oli riittävän yleinen (ja alihankkija ehti takoa varaosia riittävästi valmiiksi) niin alettiin vaihtamaan niitä sitä mukaa kun menee rikki.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2013, 09:17
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Mites näitten CRD koneisten Jeeppien nelivetojärjestelmä olikos se jatkuvaa mallia niinku vanhemmissakin vai kytkettävä?
Jatkuva (ainakin noissa tässä keskustelussa mainituissa) ja vähän erilaisia toteutustapoja mallista ja versiosta riippuen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.06.2013, 12:56
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Mites näitten CRD koneisten Jeeppien nelivetojärjestelmä olikos se jatkuvaa mallia niinku vanhemmissakin vai kytkettävä?
Miul o Overland ni siin on tuo Quadradrive http://www.youtube.com/watch?v=0PmxnShlfZI iha kiva paitti kalteval pinnal jos ei pitua ni haluu mennä sivulle aika voimakkaasti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.06.2013, 13:53
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

Omakohtasella kokemuksella subarut ovat olleet mahtavia autoja jos ei tarvi maasturia, neliveto toimii, outback oli mahtava peli ajella kun oli tehoa ja automaatti
nyt pihassa subarun impreza 2.0 vaparilla(bensa) farkkumallia ja automaatti
ja näin kesällä menee nätillä ajolla n7l/100 talvella meni8-9, eikä mitää moitittavaa tekniikassa.
ei pahemmin tarvinut suditella liikkelle lähtiessä vaikka mikä keli oli talvella.
ja noita farkku imprezoita ollut jo 2 aiemminkin manuaaleina ja ei kyllä voi tekniikka moittia, taisi yhden kerran joutua eteen vetarin vaihtamaan ja ilmanputsarin...eli ei paljoa tekniikkamurheita ole, ja nämä siis 90luvun laitteita, omakohtaista kokemusta ei noista 2000luvun subaruista ole kun et kävi diiseli imprezaa kokeilemas manuaalina.
jos joku minulta kysyy kätevää käyttistä niin kyllä minä subaruun ohjastan.
ei ne osatkaan maksa kuten mersulla tai audilla...
ja itekkin jos varaa olisi niin ostaisin käyttikseksi tuon outbackin automaatilla ennemmin kuin audin tai mersun, makuasia ehkä mutta eikös niitä ehdotuksia tässä kyseltykkin.
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.06.2013, 14:13
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jansa Näytä viesti
Omakohtasella kokemuksella subarut ovat olleet mahtavia autoja jos ei tarvi maasturia, neliveto toimii, outback oli mahtava peli ajella kun oli tehoa ja automaatti
nyt pihassa subarun impreza 2.0 vaparilla(bensa) farkkumallia ja automaatti
ja näin kesällä menee nätillä ajolla n7l/100 talvella meni8-9, eikä mitää moitittavaa tekniikassa.
ei pahemmin tarvinut suditella liikkelle lähtiessä vaikka mikä keli oli talvella.
ja noita farkku imprezoita ollut jo 2 aiemminkin manuaaleina ja ei kyllä voi tekniikka moittia, taisi yhden kerran joutua eteen vetarin vaihtamaan ja ilmanputsarin...eli ei paljoa tekniikkamurheita ole, ja nämä siis 90luvun laitteita, omakohtaista kokemusta ei noista 2000luvun subaruista ole kun et kävi diiseli imprezaa kokeilemas manuaalina.
jos joku minulta kysyy kätevää käyttistä niin kyllä minä subaruun ohjastan.
ei ne osatkaan maksa kuten mersulla tai audilla...
ja itekkin jos varaa olisi niin ostaisin käyttikseksi tuon outbackin automaatilla ennemmin kuin audin tai mersun, makuasia ehkä mutta eikös niitä ehdotuksia tässä kyseltykkin.
Miellyttävä peli se on tuo H6 Outback, tosin kokemusta vasta 8 tkm matkalta. Kulutus 9-10 l/100 km. Sopivasti korkeampi kuin henkilöauto, mutta ei kuitenkaan näytä citymaasturilta.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.07.2013, 23:37
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Tuossa noita Jeeppejä katellu ni mitäs eroa on moottoreissa

-3,1td
-3,0crd
-2,8crd
-2,7crd
-2,5crd

Teho, vääntö, kulutus, kestävyys?
JOssain oli maininta että nokkahihna vaihdettu.
Ovatko crd koneet kaikki hihnalla?

2001 2,7crd vs 2004 2,7crd mitään muuta eroa kuin hintapyynti 2001 9-10t€ vs 2004 12t€-17t€
Suunnilleen samat ajomäärät kuitenkin.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.

Viimeksi muokannut 33SD : 04.07.2013 23:52
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.07.2013, 00:55
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Tuossa noita Jeeppejä katellu ni mitäs eroa on moottoreissa

-3,1td
-3,0crd
-2,8crd
-2,7crd
-2,5crd

Teho, vääntö, kulutus, kestävyys?
JOssain oli maininta että nokkahihna vaihdettu.
Ovatko crd koneet kaikki hihnalla?

2001 2,7crd vs 2004 2,7crd mitään muuta eroa kuin hintapyynti 2001 9-10t€ vs 2004 12t€-17t€
Suunnilleen samat ajomäärät kuitenkin.
2.7- suora vitonen ja 3.0 v6 on mersun koneita commonrail tekniikalla muut italialaisia moottoreita joiden kestävyydestä voi väitellä vaikka pari sivua. 3.1 td on vieläpä esikammio kone .
mersun koneissa on mm.ketju. tehot suurinpiirtein samat kuin e mallin mersuissa. rikki menee kaikki osa aikasemmin osa myöhemmin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.09.2013, 10:45
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Rav4 olis mielessä käyttöautoksi. Minkälaisia kokemuksia näistä on kertyny? 2000-luvun kampe kiikarissa, bensana ja "nelivetona".
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nykyajan nynnyt ! Samsonite Chit-Chat 8 26.04.2007 22:55
luotettava 4x4 pitkälle reissulle! Tekniikka & Jutustelu 37 08.03.2007 16:55
Nykyajan pelastuskoira Samsonite Chit-Chat 5 31.12.2006 22:04
Nykyajan maasturit Cruiser2005 Tekniikka & Jutustelu 32 05.11.2006 00:26
Nykyajan pokaalit Gazza Society 0 23.04.2002 14:23


Sivu luotu: 17:03 (GMT +2).