Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2013, 01:07
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Thumbs up

Pientä puhdetyötä tiistaina ja keskiviikkona



Takajarrut auki, jumineet männät puhtaaksi, uutta rasvaa ja jarrukengille teräsharjaa.




Vaihdelaatikon kannake oli rusetilla, joten sitä piti hieman oikoa, tässä jo suurinpiirtein suoristettu.


Kannake putsailtu hitsausta varten, Jakolaatikko oli öljystä märkä mitä vit*#! Ilmeisesti ruuvit löysällä, kun pahimpia sai kiristää melkein kierroksen verran, ilmeisesti pitää ottaa tarkastuslistalle nuokin


Massat taitaa palaa


Kastenin hyllylevystä vahviketta


Tommosta soiroa laitoin etureunan väliin vahvikkeeksi


Ei välttämättä olis pitkää saumaa tarvinnu, mutta aattelin, että jos ens kerralla tarvii korjailla, niin se on sitten koko perhanan palkin uusiminen siinä vaiheessa


Maali pinnassa ja kohti uusia haasteita

Tänään tuli kyllä halvaksi nousta sängystä, kun tilaukseen meni uusi Rock 8000 sähkövinssi, 4x4 Partsilta vähän uutta etujousta, kompuraa ja ohjausiskaria, sekä Lowrange Off Roadista laittoivat S-postia, jotta laitahan kortinnumerot meilillä, niin saavat vaihdelaatikon laakerisarjan ja muura palikkaa matkaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2013, 06:31
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Päiviä jolloin nettiä ei kannattaisi aukaista ollenkaan Tili tuli tili meni..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2013, 22:21
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Ennen Virolahden reissua sain asenneltua uuden Rock RP8000 vinssin.
Aikaisempien kiinanvinssikokemusten pohjalta, päätin avata sen ja vaihtaa kiinanvassut johonkin kunnolliseen sekä päätin laittaa vinssin moottorille tuuletuksen, jotta samanlainen moottorikuolema ei pääse tapahtumaan uudelleen, kuin mikä kävi tuolle edelliselle. Moottorin päähän tuli kaksi paineilmaletkuliitäntää ja suunnitelmassa olisi toteuttaa paineilmalla tuuletus, jotta vinssatessa saa moottoria jäähdyteltyä ja normiajossa kuivateltua kosteudesta.

Vinssiä purkaessa yllätyin positiivisesti vinssin laadusta. Näköjään Rockilla panostetaan hieman myös tuotekehittelyyn, eikä ainoastaan halvalla kopioimiseen


Oli ilahduttavaa huomata, että vinssin puolikkaat yhteen liittävät kanget oli alumiinia, eikä jotain kromattua mustaa, joka ruostuu.


Lisäksi vinssin vaijerin kiinnike näyttää jämäkältä, eikä ole niitä perinteisiä kaapelikenkä ruuvilla rumpuun tyyppisiä...


Rummun laakeri metallia, jossa joku pinnoite, iso plussa


Ensisilmäyksellä vaihdelaatikon sisukset näyttää kelvollisilta. Ovat joka käyttäneet jotain kunnon rasvan näköistä


Joka kumminkin näyttää ihan schaisselta verrattuna Retinax Ep2 kanssa...


Sisukset levällään. Tässäpä on halpis kiinanvinssin vaihteisto, jonka olen nähnyt, jossa viimeisen planeetan kuori on oikein valua!


Rummun vapautinta piti hieman kiertää, kun vinssin kiinnityspisteet on pystyssä, eikä vaaka-asennossa.


Mjoottori näyttäisi myös olevan suht hyvälaatuonen, kenelläkään ideaa, mitä tuo sininen tahna tuossa käämin päällä on? Jotain tasapainotustahnaa?


Ilmaliittimet, alkuun vedän vain hytin puolelle, että ei hörpi vettä putkeen, mutta jossain välissä pitää ilmajärjestelmästä vetää paineenalentimen kautta ilma pihisemään pilliin.


Vinssi kiinni, rummun vapautus tuli juuri sopivaan kulmaan


Huohotinletkut tulee puskyrin kiinnikkeen kevennysreiästä hyvin läpi. (Jota piti hieman kylläkin rälläkällä avartaa)


Asennuksen jälkeen totesin tilan riittävän


Akussa alkaa vain navat olemaan täynnä


Vinssiapinakoplaa käytin vielä ankkurina kelatessa narun sisään.

Ensituntuma on, että tämä on nopeampi, kuin vanha vinssi, katotaan, miten jaksaa vetää
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2013, 22:30
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Ennen Virolahden reissua ei ollut aikaa laittaa uutta Rough Countryn HD ohjausiskaria kiinni, joten tuossa maanantaina laittelin sen paikoilleen


Rungon puolelle tulevan liinnikkeen tein uuden, kun iskarin mukana tullut putken ympäri pultattava kiinnike ei oikein passannut.


6 millistä lattaa, jonka taittamiseen hyödynnettiin prässiä ja jotain aarrekasasta löytynyttä kankea


Kiinnike hitsattu paikalleen.


Pikainen testikierros virallisella koeajolla osoitti, että ohjausvarsi ei ota kiinni.




Vaikka kuvassa näyttääkin siltä, ei iskarin kiinnike ota kiinni.




Ei ota kiinni tässäkään
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2013, 22:48
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Smile

Uutta jousta


Tänään hain 4x4Partsilta uudet Trailmasterin 40mm korottavat jouset, kun nuo miljoona vuotta sitten Offivarusteesta ostetut Ironmanin sarjan etujouset olivat osoittautuneet ajan kuluessa olevan eriparia ja auto oli hassusti nyykällään oikean etukulman suuntaan. Näillä toivottavasti korjaantuu ryhtivamma

Kuvasta näkee selvästi, kuinka taaempana olevat IronManit ovat eri korkuiset ja pituiset


Trailmasterit vaikuttaa muutenkin laadullaan. Silmiinpistävimmät erot on 2. lehden kiertäminen norran ympäri edessä ja teflon/nylon limput lisälehtien etureunoissa kitkaa vähentämässä


Puslat irti vanhoista jousista ja uusiin kiinni. Joka väliin liukkarina Retinaxia


Itse vaihtohommasta ei tallentunut yhtään kuvaa, mutta laitoin varmuudeksi pulttien ja puslien sisällä olevien metalliholkkien väliin kuparitahnaa ja muualle Retinaxia lisää Ryhti on taas kunnossa.


Sitten pientä joustojen testailua Apparin puolella lokarissa on akun takia patti, joka pitäsi varmaan amputoida sieltä, jotta rengas mahtuisi vapaasti pyörimään äärijoustossa. Kuskin puolella tätä pattia taas ei ole.


Hurjan paljon se jousi elää, todella paljon notkeammat ovat, kuin edelliset...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2013, 07:21
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Hurjan paljon se jousi elää, todella paljon notkeammat ovat, kuin edelliset...
Ainakin kuvassa näyttää jousi melkoisen notkealta, luulisi ajo-ominaisuuksien paranevan noilla.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.06.2013, 21:29
Jarcca:n Avatar
Jarcca Jarcca ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: Kouvola
Viestit: 627
Perusasetus

aika jännästi tuo ohjausiskari kun on rungossa ja raidetangossa niin tulee varmaankin
bumpsteeriä aikalailla.
__________________
KYM#2
https://www.youtube.com/user/Offijarcca
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzukin vanteita LaaLaa O/M/V Renkaat ja vanteet 21 13.07.2007 09:21
suzukin rakentelua .. longfiedteam Linkit 2 10.01.2007 19:38
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) Ex_inkkari Chit-Chat 5 15.11.2006 23:18
o: suzukin luke_L O/M/V Muut 0 14.11.2004 21:52
Tarinoita TV-lupatarkastuksista Laskos This And That 0 11.10.2002 10:55


Sivu luotu: 08:23 (GMT +2).