Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2013, 19:20
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
Ois ollu ilmanen Ei sopinu, pajeron laturi n. 10mm liian kaponen :/
Jaa... Ja sit taas ois huomattu ettei toimi... Oliko muistissa, että oliko vakio vai jälkimarkkinoilta ostettu järeempi malli?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2013, 19:27
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Jaa... Ja sit taas ois huomattu ettei toimi... Oliko muistissa, että oliko vakio vai jälkimarkkinoilta ostettu järeempi malli?
Kyllä se toimii ko ite ajanu sitä pajeroa mistä se on otettu, ja se on aika uuski. Enpä aatellu, tosa se on mun auton peräs vieläki.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2013, 19:53
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
Kyllä se toimii ko ite ajanu sitä pajeroa mistä se on otettu, ja se on aika uuski. Enpä aatellu, tosa se on mun auton peräs vieläki.
Jaa... Mut sittenhän sen pitäs olla kunnossa. Mut ei sovikkaan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.05.2013, 10:03
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

-86 cabin alatukivarren puslan vaihto


Kertokaas mitä pitää ottaa huomioon noiden puslien vaihdossa, tai yleensäkin vaihtoon ohjeita. Mites tuota etupäätä saisi hieman korotettua, itsellä kun ei ole tuon auton alustasta mitään tietoa.
Yläpuslat sain vaihdettua melkoisen punnerruksen jälkeen, nyt pitäisi ne alapuslat vain saada vaihdettua.
En vain kehtaisi alkaa purkuhommiin ennenkuin tiedän edes vähän mitä kannattaa tehdä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.05.2013, 11:27
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Kertokaas mitä pitää ottaa huomioon noiden puslien vaihdossa, tai yleensäkin vaihtoon ohjeita. Mites tuota etupäätä saisi hieman korotettua, itsellä kun ei ole tuon auton alustasta mitään tietoa.
Yläpuslat sain vaihdettua melkoisen punnerruksen jälkeen, nyt pitäisi ne alapuslat vain saada vaihdettua.
En vain kehtaisi alkaa purkuhommiin ennenkuin tiedän edes vähän mitä kannattaa tehdä.
Niiden alatukivarsien puslien vaihto ei oo mikään helppo homma... Se ns. kuningaspultti on varmasti sitten kii ja sen irrottaminen on maajalassa työlästä (purku Kingist suosiolla rälläköin korvakosta irti). Mikäli päättää purkaa ja vaihtaa, niin mekitse purki asento, että saa kasatessa kerralla kohdalleen.

Keulaa saa jousta kirimällä hieman ylemmäs, mutta sitten ulosjoustot kärsii ja ohjauskulmatkin hiukan siinä samalla (säätämällä saa kuitnekin jotenkin kuntoon). Siis edullisessa korotuksessa. Ellei sit tilaa Calminin korotussarjaa tai OME:n jäykempiä jousia (korottavat jo 30-40mm noikin).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2013, 12:39
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Niiden alatukivarsien puslien vaihto ei oo mikään helppo homma... Se ns. kuningaspultti on varmasti sitten kii ja sen irrottaminen on maajalassa työlästä (purku Kingist suosiolla rälläköin korvakosta irti). Mikäli päättää purkaa ja vaihtaa, niin mekitse purki asento, että saa kasatessa kerralla kohdalleen.

Keulaa saa jousta kirimällä hieman ylemmäs, mutta sitten ulosjoustot kärsii ja ohjauskulmatkin hiukan siinä samalla (säätämällä saa kuitnekin jotenkin kuntoon). Siis edullisessa korotuksessa. Ellei sit tilaa Calminin korotussarjaa tai OME:n jäykempiä jousia (korottavat jo 30-40mm noikin).
Pitääkös tuo vääntätanko ottaa ensin irti, eli onko se pultti siellä tangon alla kun näyttäisi siltä vai minkälainen systeemi se on. Jos tuon tangos säädön ruuvaa kokonaan auki niin sit se etupäästä vielä kolmella pultilla kiinni, ei ihan selvinnyt vielä tuon sielunelämä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2013, 17:37
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JTH77 Näytä viesti
Pitääkös tuo vääntätanko ottaa ensin irti, eli onko se pultti siellä tangon alla kun näyttäisi siltä vai minkälainen systeemi se on. Jos tuon tangos säädön ruuvaa kokonaan auki niin sit se etupäästä vielä kolmella pultilla kiinni, ei ihan selvinnyt vielä tuon sielunelämä.
Jooo... Vääntöjousta löysätessä tarvii 19mm avaimet käsiin, ja kannattaa ottaa se ylempi varmistusmutteri pois ensin. Sit mitata kiertestä näkyvä osa, etä saa keulan jokseenkin samaan asentoon. Mut edellyttää sitä sitten, että alatukivarsikin on samassa asennossa ku irrottaessa.

Sit se kunkkupulttihan lähtee taakse päin irtoon, joka kyllä varmasti tiukassa. Tai oli purkuun menneessä, kun suosiolla rallakällä vetelin irti rungosta korvakon kaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 17:27 (GMT +2).