![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitenhän tuollainen "kaksikäyttöauto" ilman takapenkkiä...saako siihen kolme istumapaikkaa sellaisella leveällä vänkärin penkillä kuten huoltoautoihin, jos vaan se ohjaamon leveys riittää? Lähinnä G-mersua mietin....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ulkomuistista 110 senttiä ratin keskeltä apparin oveen ni onnistuu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiinnostaisi tuoda esim Virosta maasturi (joka olisi kuitenkin siellä ollut hyvin vähän aikaa), jolla on vetopaino 3500 kg (tai lähellä sitä). Auto tulisi peräkärrynvetokäyttöön eikä sitäkään kovin usein, joten 2 paikkaisena pärjäisi mainiosti.
Yhtenä vaihtoehtona Jeep Grand Cherokee 3.1TD (tai V8) -99...-02 Tossa tullin tilastoja katselin, niin siellä oli toteutuneissa autoveroissa pakettiautojen puolella muutamia dieselmaastureita (ML, Frontera, Pajero jne). Siis mitä iloa on tullata/rekisteröidä se suoraanpakettiautoksi, onko muitakin syitä kuin alv yrityskäytössä? Tuontimaasturi joka on maastohenkilöautoksi rekisteröity Suomessa ja verot maksettu. Niin siitä saa pakettiauton ongelmitta, mutta tuliko huoltoautopuolella ongelmia, jos omapaino ylittyy 1800 kg? Ajatuksena on 2000 -paikkeille soveltuva auto, missäs kohtaa painon perustainen käyttömaksu muuttuu CO2 pohjaiseksi, tuollainen olisi edullisempi... 2002 olis ainakin kokonaispainoon perustuva, jos kokonaismassa yli 2500 kg. Pohdintaa: Grand Cherokeen on kokonaismassa on alle 2500 kg :/. Siis pitäisi olla 2001 tai vanhempi. Mutta löytyykö 2002 dieseliin CO2 arvoja,? Näköjään löytyy 2002 Grand Cherokee 3.1 TD A4 Laredo 308 11,7 9,7 14,9 3120 103 1973 4V 5 0,077 65450 Grand Cherokee 4.7 A5 Limited 530 16,8 13,6 22,5 4700 164 1973 4V 5 0,114 83100 (miehekäs Trafin mukaan 2002 4.7 V8 CO2 530 g/km) jatkaa tutkiskelua j.h Viimeksi muokannut jpisteh : 10.05.2014 16:55 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muuten oot oikeilla jäljillä. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis dieselillä varustettu "tuontiauton" omamassa yli 1800 kg, onnistuuko huoltoautoksi? Vai oliko siinä jotain ongelmia? j.h |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Huoltoauton pitää painaa aina vähintään 1800 kg (1.1.1995 jälkeen 1875 kg), mutta huoltoautossa ihan yhtä iso autovero mitä henkilöautossa. Eli pelkkä rasite näissä 3.5.1993 jälkeen maahantuoduissa. 1.4.2009 asti sai huoltoautona tuotua pienemmillä veroilla, mutta ei oo enää siis viiteen vuoteen saanu mitään hyötyä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
pikku offtopic, saakos esmes vm 90 GR patrollia millään ilmeellä useampi kun 2 paikkaseksi, ellei halua sohvapenkkiä etupenkiksi? siis jos se muutoskatsastetaan huolto/pakettiautoksi?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Luokat |
muutoskatsastus, pakettiauto |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään pajero,2+2 pakettiauto | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.12.2008 23:29 |
Pakettiauto? | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 07.11.2006 19:39 | |
Siitä MAASTOAUTOSTA | sjeeppi | Chit-Chat | 8 | 04.02.2006 18:39 |
Pakettiauto | O/M/V Muut | 0 | 11.10.2004 14:09 | |
autovero maastoAutosta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.01.2003 12:03 |