![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitenkäs tota, kun mitään en autoista ymmärrä, niin: HJ61 vaihdelaatikko rohisee aika häiritsevästi moottorijarrutuksessa ainakin 2 ja 3 vaihteella, nelonen ok ja pieni kohina alkaa kuulumaan jo vapaalla kytkintä nostaessa. Kytkinkin ottaa aika epäilyttävän ylhäältä kokonaan kiinni. Onko ominaisuus vai kytkin lopussa? Pitäiskö alkaa katselemaan jo vaihtolootaa valmiiksi?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos on nelosella äänetön, mutta muilla vaihteilla kuuluu askista ihan selvää rohinaa/kohinaa niin viittaa klassiseen sivuakselin laakeriin. Nelosella suora veto, niin ei rohise. Näissäkin loppujen lopuksi aika yleinen vika. Tietty kannattaa tarkistaa se pääaskin öljypinta ennen kuin vetää lopulliset johtopäätökset. Vaihtolootat voi olla aika vaihtelevan kuntoisia, tietty jos löytää semmosen mikä on jossain vaiheessa jo ehkä laakeroitu, niin ei maksa vaivaa viedä omaa askia pajalle.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vitosella ei äännä, öljyä näytti olevan ja tekee tuota tosiaan vain moottorijarrutuksessa, ei veto päällä.
Täytyy varmaan pajeroon laittaa aski kuntoon, että voi taas sillä ajaa jos toiskasta laatikko kosahtaa. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jooh elikkäs edellisen omistajan mukaan etuperän sisempi pinionin laakeri paskana, ei passaa pistää nelivetoa päällä. Uudet pin. laakerit + krymppiholkki yms on. Tarviiko siis koko perä purkaa palasiksi? Onnistuuko auton alla?
Ja varsinainen kysymys on, että kuinka suurella todennäköisyydellä sieltä murikasta on muutakin mennyt rikki? Välystä löytyy. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jokatapauksessa joudut ottamaan vetarit irti ja tiputtamaan perän. Toi pinjoni purkautuu perästä viimeisenä ja ilman sen irroittamista ei pysty sisempää laakeria vaihtamaan.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Saako HJ60seen mistään valmiita jarruputkia ja jarrupaineensäädintä, kun vanha jarrupaineensäädin vuotaa ja on muutenkin hapero. Onko tuo jarrupaineensäädin pakollinen -83 vuotisessa autossa? Jos tuon cruiserin joskus innoistuis leimakuntoon laittamaan..
Motonetissä näky olevan BJn jarruputkia, mutta säädintä ei ollut siihenkään myytävänä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
putsaili ja herkisteli vanhan ja sai leiman. lukeeks sulla otteessa kohdassa jarrujärjestelmän lisätieto:ALB tms.? jos niin sit vissii tarvis olla. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vanhojen putkien mukaan voit teettää uudet normaalissa varaosakaupassa. Ei ole välttämättä kyllä merkkiliikkeessäkään kalliita, jos niitä sieltä vielä saa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllähän se auton allakin onnistuu, mut hieman hankalampaa siellä purkaa/kasata... ![]() ![]() ![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Täytyy varmaan hommata ehjä tilalle ja vasta sitten availla kaikessa rauhassa tuota vanhaa, josko menisi uusilla laakereilla kuntoon. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Miksei toi mun "uus" pyyhkijän vivusto sovi työskentelemään? Tanko ottaa jossain tietyssä työvaiheessa kiinni tulipeltiin siitä moottorin vierestä?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |