Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2013, 13:11
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
En tiiä takooko kaikki jo näin, mutta joku vanha velho sanoi, että ne pitäisi takoa väärältä puolelta eli hymiönaaman surulliselta puolelta. Olen kyllä yhden auton nähnyt missä on näin on taottu ja ovat kestäneet.
jos on käytössä vain kuulapää vasara ja alasin oikenee jousi vain entisestään, madallus onnistuu alapuolelta takomalla

kaaren sisäpuolelle takominen taivuttaa lehteä lisää kaarelle, ulkoa suoristaa. lyönti pitää olla sopivan napakka, ei mitään paasaamista, näissä määrä korvaa laadun. liian kovaa hakkaaminen saa aikaan vain htuhan syviä kuoppia lehden pintaan, lyöminen pitää aloittaa keskinaulan kohdalta ja tulla siitä päihin, leveyssuunnassa keskelle lehteä iskeminen muuttaa kaarevuutta, reunoille iskeminen jäykistää.

mä painon jeepistä apparin takapakan prässillä (kokonaisena purkamatta) 10cm korotuksen verran lisää kaarelle, aluksi oli ihan hyvä, nyt jo palautunut takaisin mutta on sillä puolen painoakin akkujen yms takia jatkuvasti päällä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.05.2013, 09:29
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
jos on käytössä vain kuulapää vasara ja alasin oikenee jousi vain entisestään, madallus onnistuu alapuolelta takomalla

kaaren sisäpuolelle takominen taivuttaa lehteä lisää kaarelle, ulkoa suoristaa. lyönti pitää olla sopivan napakka, ei mitään paasaamista, näissä määrä korvaa laadun. liian kovaa hakkaaminen saa aikaan vain htuhan syviä kuoppia lehden pintaan, lyöminen pitää aloittaa keskinaulan kohdalta ja tulla siitä päihin, leveyssuunnassa keskelle lehteä iskeminen muuttaa kaarevuutta, reunoille iskeminen jäykistää.

mä painon jeepistä apparin takapakan prässillä (kokonaisena purkamatta) 10cm korotuksen verran lisää kaarelle, aluksi oli ihan hyvä, nyt jo palautunut takaisin mutta on sillä puolen painoakin akkujen yms takia jatkuvasti päällä.
Varmistin asian niin kyllä ne ulkopuolelta ne on taonnut. Pysyy kuulemma paremmin kaarella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2013, 00:35
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Varmistin asian niin kyllä ne ulkopuolelta ne on taonnut. Pysyy kuulemma paremmin kaarella.
luitko tuon ensimmäisen lauseen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2013, 21:46
kezze:n Avatar
kezze kezze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 36
Perusasetus

Mitäs kaikkia osia xj:n simpukan paine letkun alla pitäis olla? Tehostaja tekee paineen, mutta ölppä ei pääse simpukkaan asti. Oon vaihtanu alkup. Paineletkun normaaliin hydrauliikka letkuun, niin oon saattanu hukata jotain jousia ja kuulia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2013, 22:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Simpukassa on jousikuormitteinen (tjsp.?) kuula toisessa reiässä, toisen reitti on suora rööri.. Itse putkissa ei ole mitään kuulia tai jousia yms.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.05.2013, 10:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tässä olisi rahakkaammille XJ:n, MJ:n, WJ:n tai ZJ:n omistajille ihan asiallisen oloisia lasikuitulevikkeitä kun ajaa isommilla renkailla. Ei yhtään hullumman näköiset ainakaan ja jenkkipalstojen perusteella kohtuu kestävätkin

http://notchcustoms.com/

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 10.05.2013 10:08
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.05.2013, 07:44
kezze:n Avatar
kezze kezze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Simpukassa on jousikuormitteinen (tjsp.?) kuula toisessa reiässä, toisen reitti on suora rööri.. Itse putkissa ei ole mitään kuulia tai jousia yms.
Asia kunnos. Kiitos
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.05.2013, 18:19
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Oon tuossa mietiskelly auton vaihto/xj:n rakentamista,niin minkälaisia akseleita tuohon kannattas hankkia?
Tarkotus olis laittaa 35 tuumaset alle,nuo xj:n vakiot ei kuulemma kestä oikein 31 isompia?
Myös lukot tarkotus saada molempiin päihin,rupee vit....maan kun ei noilla kaksvetosilla pääse sinne minne haluaa,ainakaan ajamalla
Auto on jokapäiväisessä käytössä joten ei voi ihan mitä sattuu akseleita laittaa kun leimata pitäs joka vuosi
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82
Jeep Cherokee 4.0 vm.-91
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 05:08 (GMT +2).