![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1176
|
||||
|
||||
![]()
Mä käsitin Sakon tarkoittavan niin että alkuperäisestä yokesta katkaistaan booriputki ja sorvattu haarukkayoke istutetaan ilman omaa booriputkeaan sit siihen??
__________________
J E E P just empty every pocket |
#1177
|
||||
|
||||
![]()
Boorista en tiiä muuta kun että se on alkuaine
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1178
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#1179
|
||||
|
||||
![]()
Juu kyllä minä tuon ymmärsin.
Mutta jos ei itsellä ole sorvia tai ei ole kaveria joka homman tekee suunnilleen ilmaiseksi, niin ei siinä kauheasti ole järkeä. Uusi yoke maksaa 50-70$ + kuljetuskulut, äkkiä tulee ulkopuolisella teetettynä pelkälle sorvaukselle hintaa 40-50€.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1180
|
|||
|
|||
![]()
Mulla katos XJ:stä -93 talven aikana jarruvalot sekä vilkut.Sulakkeet oon katellu sekä vilkkurelettä ettiny ratin alta tuloksetta.Hätävilkutkaan ei toimi ne lienee eri releellä???
|
#1181
|
||||
|
||||
![]() Jarruosien tunnistaminen
ABS:ien muutoskatsastusta varten pitäisi löytää noista käytetyistä jarrupääsylinteristä ja tehostimesta jotain tunnistetietoja minkä perusteella saisi katsastuksessa osoitettua että on ABS:ittomasta XJ:stä.
Nyt kun osat on paikallaan niin ei noista kovin helpolla mitään osanumeroita löydy. Olisiko kellään vinkkiä mistä päin osanumeroita voisi löytää? Ettei tarvitsisi kovin paljoa ylimääräistä purkaa... Jääkö osanumerot asennuksessa johonkin piiloon tms. |
#1182
|
||||
|
||||
![]()
Mikähän pykälä tai laki vaatii tuon ikäisessä autossa että siinä täytyy olla juuri kyseisestä mallista peräisin olevat jarrupääsylinteri ja tehostin? Tietääkseni riittää kun ne on automallista jossa on vähintään samantehoiset jarrut ja että ne on ko. automalliin sopivat. Toki jotain tunnistetietoa niistä tiukalle katsurille tarttee löytää millä pystyt osoittamaan mistä ajoneuvosta on peräisin.
Noissa XJ:n hilppeissä on jossain kohti stanssattuna tunnistetiedot, paikasta ei vain ole ihan tarkkaa muistikuvaa. Oliskohan ollut niin että jäi tehostimessa tulipellin puolelle tai johonkin alas, pääsylinteristä luulisi löytyvän joko sivulta tai alta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1183
|
|||
|
|||
![]()
Vilkut ja jarruvalot löyty,yhteen johtoon tuli mittarilla virta muttei sytyttäny virtakynään valoa,korjasin ongelmann ja pyyhkäsin sitte 40km päähän leimalle naama näkkärillä kunnes katsuri rupes ajamaan autoa halliin paukkeen ja pätsimisen kera......yllättäen ei ollu päästöt kunnossa kun auto hädin tuskin kävi.Kotimatkallahan toi paskakasa sitte jätti tien varteen ilman kipinää.
|
#1184
|
||||
|
||||
![]()
Minkä ikäinen verme kyseessä?
Oliskohan CPS (kampuran asentotunnistin) mennyt? Onko varma että kipinä hukkui, eikä esim. ole menoveden saantiongelmaa? Jonkun verran näissä on myös puolia hajonnut.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1185
|
|||
|
|||
![]()
-93 L4 moottori.Tulppa irti startatessa ei ainakaan sätkiny kipinää sekä jopa kasteli tulpat ja bensa kärys kun starttas pitempään.Pystyykö asentotunnistimen mittaamaan miten.
|
#1186
|
||||
|
||||
![]()
Ja PCM:hän siitä on sitten leiponu..... Onks kellään lainata moista???
__________________
Killing time is not murder |
#1187
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Multa vois joutaa lainaksi, mutta vaan siksi aikaa että saa leiman... ![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#1188
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin ja se tarvitaan vain koekäynnistykseen, että tiedetään sitten tilata uusi PCM... Siis varmistellaan, että ei ole muita syitä mukana...
__________________
Killing time is not murder |
#1189
|
||||
|
||||
![]()
En ihan lupaa että löytyy... Laatikollinen jotain romua vanhoista löytyy, muistelisin että myös peeceeämmän olisin siellä nähnyt. Tarkastan ja ilmottelen huomenissa.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#1190
|
|||
|
|||
![]()
Ei löytyny Renegadelta PCM:ää.Mie purkasin vanhan pois muovikuoristaan mitkä oli joskus saanu kolarissa kipeää.....yksi lutikka oli irti tinauksistaan,tinasin sen kiinni.Aiemmin eilen kun luin vikakoodeja niitä tuli joka kerta joku 6kpl.Nyt enää tuli koodit 12 josta ei tietoa ja 44 joka liiittyy jollain tapaa lämpötila anturiin.Kipinä tosin on vielä hukassa täytynee vielä kertaallen rapsutella maa pisteitä ja tempoa piuhoja jos sittenkin niissä ois vikaa.
PS.Edelleen otetaan testiin PCM jos joltain semmonen löytyy. |
#1191
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#1192
|
||||
|
||||
![]() |
#1193
|
|||
|
|||
![]()
Mittoja coilspacereille? Mitäs noilla lässähtäneille takajousille? Onko jossain muussa mallissa suoraan sopivat korottavat kenties?
|
#1194
|
||||
|
||||
![]()
Onko takana lehtijouset ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#1195
|
|||
|
|||
![]()
Onhan siellä.
|
#1196
|
||||
|
||||
![]()
No se oli se 44 taas se akun lämpötila, mutta ei noin vanhassa ole edes koko anturia... Sillä on joku muu merkitys...
__________________
Killing time is not murder |
#1197
|
||||
|
||||
![]()
Edullisesti voi tehdä kun lehtijousia takoo käppyrämmäksi ja laittaa sinne pakkaan kaveriksi korottavaa lisälehteä lyhyttä tai pitkää, niin saa sillä 2->" korotusta.
Eteen laittaa kierteiden päälle muovista sorvattua korotus palikkaa. Miulla saattas olla jossai korotuspalikan mittoja. Kun itse olen tehnyt sellaiset.
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#1198
|
|||
|
|||
![]()
Takominen käyny joo mielessä. Kortuspalikat olis tarkotus sorvauttaa tutulla. Pitäs vaan löytää joku joka noi jouset vois takoa.
|
#1199
|
|||
|
|||
![]()
En tiiä takooko kaikki jo näin, mutta joku vanha velho sanoi, että ne pitäisi takoa väärältä puolelta eli hymiönaaman surulliselta puolelta. Olen kyllä yhden auton nähnyt missä on näin on taottu ja ovat kestäneet.
|
#1200
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
samaten löytyi tommonen koodille 44: fused J2 circuit is not present in the logic board, ja tämä taas voisi tuon aiheuttaa, jos ei PCM:n piirikortissa ole jännitettä J2 piirissä (mikä se sitten lieneekään)...
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |