![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
![]()
Joo'o....lauantai meni sukulais hommien kans leikkimisessä "hukkaan", mutta sunnuntaina sentään jotain näpräämistä. Eli tarkoitus oli nopeesti laittaa rnagen automaatin jäähdytin Kaalimatoon ohjauksen jäähdyttimeks. Nopeet hommat vaan ei multa koskaan onnistu, ku enste meni tietty kennon päädystä juntturin kierteet piloille ja juntturi siin samalla. Noh se sit loppujen lopulta tuli saatua pitäväks ja kennolle teline auton keulaan, niii sit huomasin, että toinen pääty vuotaa iha solkenaan.....VOI PERKELE! Eiku kenno pois ja puhdistamaan. Sehän on ollutkin alunperin tinaamalla kiinni, mutta alkanu vuotaan. Eli siin se olis uudelleen tinattuna. Ei mikään kaunis, mut toimii
Tuollee se jäähdytin sinne sit asentu. Vielä pitäs isontaa pumpun säiliöö, kun siinä ei vaan tilavuus riitä, kun kääntelee tapista tappiin ja vielä kallistelut päälle, niin tuppaa korkin välistä vuotaan. Sit piti käydä hiukan ajelees, ku ajopolte oli kova. Ajot tosin jäi hiukka lyhyeen, kun rattiakseli päässy sen verran liikkuun, että kiila oli pudonnu pois. Noh viritys korjauksena rautanaulasta kiila ja taas menoks, mutta seuravassa ylämäessä kun hypyytti ja rynkyti, niin taas pääsi rattiakseli luistaan ja hätäkiilakin hukku ![]() Nii ja se hyppiminen!!!!!!! Loikkiiks noi kaikki chevyt ku kenguru? Vai onko tossa vaan iskarit niin finaalissa?? Siis aivan sairaan herkkä ottaan semmosia loikkia, että kaasarikin siinä sekoo ja kuski kans ![]() Juu ajelessa tuli todettua, että pikapuoliin pitää kyllä takaperälle tehdä suojuksia. Kardaanin ristikko taas käyny hierasees kiviin, enkä edes mielestäni paljon kolistellu. Jonkunlainen suojuslusikkahan tohon pitäis kyhäillä. Ja eipä toi perän suojuskansikaan alareunasta enään kovin terhakkaalta vaikuta. Siin on nyt semmonen sopiva "terä" parturoimaan kantoja, kun peruuttelee, kuten näkyy. Ja jarruputki pitäis kans viritellä hiukkasen fiksummin.....ihme, ettei oo vielä lähteny risujen matkaan ![]() Ja sit toi jakolodjukin roikkuu aika alhaalla juu. Eihän se ite jakolaatikko pikku osumista varmaan mitään välitä, mutta pelottaa että automaatin kuori katkee siitä, mihin laatikko kiinnittyy ![]() ![]() Saas nähädä mitä tänkin auton kans tulee touhuttua......tai sit vaan ajaa omaks ilokseen, eikä turhia touhuile ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#152
|
||||
|
||||
![]()
Minkä verran kaalimadon ohjauksessa on öljytilavuus?
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#153
|
||||
|
||||
![]() Huijaako kuva silmaa, vai tuleeko tuo jakis tosiaan 10cm runkopalkkien alapuolelle?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#154
|
||||
|
||||
![]()
En minä litroista tiedä, mutta siis säiliönä ainoastaan toi vanhemman mallin jenkkipumpun säiliö. Ja kun ohjaussylkky ei ole läpimenevä, niin tilavuus eroa on, joka taas aiheuttaa ongelmaa säiliön kapasiteetin kanssa. Eli toiseen suuntaan kun kääntää, niin tuppaa tulviin yli ja toiseen suuntaan sit käännettäessä taas saattaa haukkaa tyhjää. Pikkusen pitäs isontaa tilavuutta, niin sit riittäis.
|
#155
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#156
|
|||
|
|||
![]()
Olikos tossa minkäänlaista lisätukea takaakselille?
Jos ei ole niin tuppaa hyppimään. |
#157
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Jare : 30.04.2013 07:21 |
#158
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nii ja onha siinä mittatikkuki!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#159
|
|||
|
|||
![]()
Rear Traction Bar Kit K5 Blazer Chevy GM 4x4 from ORD
![]() Olisko tommonen mitä haeskelet? |
#160
|
||||
|
||||
![]()
Ehkä? Ota mukaas, ku tuut rover osia kattelee, niin katotaan olisko se sopiva tohon.
|
#161
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Mut isompia muutoksia en ala tekee Kaalimadolle, ennen ku on toi yks toinen rojekti siin kunnossa, että sillä pääsee lievittään ajopoltteen tuskaa tarvittaessa ![]() |
#162
|
||||
|
||||
![]()
Ja parikymmentä projektia vähemmän päällä!
![]() sekä hitaampi aivotoiminta ettei tulis uusia aivopieruja koko ajan!! ![]() ![]() |
#163
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#164
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä projekteja täytyy olla että pysyy mieli virkeänä! No asiaan: joskus näin jossain kuvan anti wrap bar: ista joka oli tehty vähän niinkuin kaksiosaiseksi ja kulki kardaanin molemmin puolin ja suojasi sen samalla. Siinähän olis ratkaisu kaikkiin sun ongelmiin! Itte meinasin koettaa omassa kotterossa muutaman tuuman jousipakan päälle tulevia pitkittäis tankoja hillitsemään kiertymistä.
|
#165
|
||||
|
||||
![]()
kaalimadossa on tommoset edessä
|
#166
|
||||
|
||||
![]()
Pikku remonttia vaihteeks. Eli rattiakaseliin askartelin uuden kiilan ja paransin kiristyspantaa. Sit tutkailin, että mites paljon koppa ja runko elää toisiinsa nähden ja eläähän se
![]() Eli korjaus......auto piti saada kallelleen, että olis mukavammat tilat askarrella ja samalla tuli todettua tuon olevan kokolailla maksimi jousto mitä irtoaa. Takalehdet tosin tuossa asennossa aika mutkalla....kauankohan kestää ![]() ![]() Just ja just jakso fergun hännässä oleva Mara kaivuri nostaa ton takakulman tuolle korkeutta. Kyl sai kauan vipuja nykiä, että sai just ja just nouseen toho. Korjaus korin haperoille korvakkeille oli hetken miettimisen jälkeen selvä. Turvakarien alla olevista vahvikelapuista rautapalkit suoraan runkoon ja hitsaamalla kiinni, kun ei tästä varmaankaan enään ikinä tarvi koria pois nostaa rungolta. Ja lähteehän se vielä rälläkän/plasman avulla jos sellainen tarve tulee ![]() Viimeksi muokannut Jare : 05.05.2013 10:10 |
#167
|
||||
|
||||
![]()
Notkee ku ..... noh,... kaalimato
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#168
|
|||
|
|||
![]()
Onko sulla minkä mittasella iskulla tuo ohjaus sylinteri? Entä onko vakio tehostajan pumppu pumppuna tuolle orbitroolille?
|
#169
|
||||
|
||||
![]()
Toisil on noin hienoja hommia
![]() ![]()
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria ![]() WUOKSI OFF ROAD ![]() |
#170
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Myöskin ton kyseisen pumpun varaosanumero näkyy tuolla yhdessä kuvassa. Pumpun paineventtiilin tosin kirrasin hiukka tiukemmalle heti lähtöönsä ja vaihdoin hiukka pienemmän hihnapyörän, että sai tyhjäkäynnillä hiukka enempi kierroksia=tuottoa. |
#171
|
||||
|
||||
![]() Kyl tosta hienous on kaukana, ku pikku tihkusateessa putsailee ruosteista letukan pohjaa ja sovittelee rautapalikoita ja kotoo muistutetaan, että olis vähä muutakin puuhaa, että koitas pitää kiirettä. Sit vielä jotku kyselee, että "katoikko eilen telkkarista sitä ja sitä ja sitä".....missä vaiheessa sitä telkkariaki pitäs ehtiä toljottaa? No jokatapauksessa eilen oli vuorossa oikea puoli. Lähtökohta: Ja hiukka peltiä leikattuna ja kalikat asennettuna. Myös pinjonin suojusta aloin askarteleen, mutta sehän jäi kesken, kun tytön uimakouluun piti lähtee.....jatketaan taas ku kerkiää, pitää sillä välin katella vaikka telkkaria ![]() |
#172
|
||||
|
||||
![]()
Niihin kotoväen ehdotuksiin tartte aina myöntyä.. sullon koulutus kesken..
![]()
__________________
Broken Back Team #1 |
#173
|
||||
|
||||
![]()
Saahan sen telkkarin tonne kaalimadon allekin, pysyy sitten ajantasalla samalla kun kempittää
![]() |
#174
|
||||
|
||||
![]()
Häh, mitä sieltä telkkarista muka tulee
![]() Multa ei oo kukaan kysellä enää moneen vuoteen semmosia ![]() |
#175
|
||||
|
||||
![]()
Taka-akselin ristikko kaipas suojusta ja Tarelta piti löytyä Rytarin tekemä, mutta kun varastoissa on paljon tavaraa.....siis PALJON, niin kaikkea ei vaan aina löydä, joten itehän se piti alkaa sitä tekeen. Sapluuna:
10mm raudasta tehty lappu paikallaan. Sit piti laitella oikee hylsyt ja jatkovarret paikoilleen, että tulis optimaalisen vähän maavaraa hukkaava. Noooh....kuitenki hitsaillessa kappaleet kai veteli sen verran, että aika perse on kyllä irroitella, kun jordaani paikallaan. Noh eipä tota kai ihan jokapäivä tarvi irroittaa. Matokin oli venytyksessä, että oli paremmi tilaa askarrella. "Tynnyrijoustoon" ei riitä varat, mut näil mennään ![]() Perän toinenki puoli kaipas paksumpaa kuorta, joten koppa pois. Samalla tuli kateltua, että välityksen reunassa luki numerot 41 ja 9, joten 4,56:1 olis takapään välitys. Kemppi kymppi siellä kans näky olevan. Takaperän koppa muokkaantu tuon näköiseks ja ainevahvuudet tais olla 10-6mm väliltä mitä sattu tallin nurkista löytyyn. Ja sit maalia perään. Paikallisessa Säästökarissa oli maaleja tarjouksessa, niin tommosta tarttu litran verran ![]() ![]() ![]() Siin olis kardaanin ristikon suojus askarreltuna. Paikalleen ja väriä pintaan....ralli raidatkin piti siihen tehdä ![]() Tehostimen öljysäiliö tuli kans isonnettua, eli pätkä letkua, toinen tehostimen säiliö, johon askastelin uuden pohjan pellistä ja pätkästä jotain pakoputkee ja toimii. Säästökarien alennus maaleista luulin löytäneeni oikeen paikkamaalinki, mutta on toi kuitenki hiukka vaaleempi.....nyt kävi kyl mielessä hakee sieltä vielä samaa lisää ja roiskuttaa/sutia koko kosla ton väriseks......jos jaksaa....ehkä en jaksa, ku olis kai parit muutki rojektit vaihees ![]() ![]() ![]() Ai niin ja ulkona tekemisen riemua.....ELI PERKELEEN VESISADE kiusas!!!! Saaketti että osaa kiristää hyvin pinnaa tuollainen sadekkin, ku se osuu sopivasti rakentelu päivälle!!! Sit pitäs duunaa seuraavaks videoo, ku tuli tänään käytyä vähä ajaa ja vähä jotain tuli kuvattuaki. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |