![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vinssivaijerin tai narun ohjausLyhyesti Etuvinssi taakse. Linjaa ei saa suoraksi joten pitäisi ohjata rullalla tms. Myös putkituksesta mielipiteitä. Eli naru kulkemaan putkessa suorat pätkät ettei karkaisi vääriin paikkoihin keskellä kurakkoa. Koitin hakua näin puhelimitse mutta ei löytynyt kattavaa vastausta. Paljon on pohdintaa pylpyröistä ja kumpaankin suuntaan kiskomisesta..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
meinaatko että samalla vinssillä pystys vetää molempiin suuntiin?
sillo putki kannattaa vetää jo ohjaamon läpi niin ei tarvii 2 kuutioo suota kaivaa alta pois suuntaa vaihtaessa ![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pitkällä narulla ja putkella... Mahtasko sähköputki kestää? Sais taivutella ja käsittely muutenkin helpompaa. Sit vaan eteen piste mihin naru kiinni kun vetää taakse pylpyrän kanssa?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
...ja samalla virvelillä pitäisi pystytä vinssaamaan eteenpäinkin? Saapi olla aikamoinen putki jos meinaa koukunkin saada siitä läpi edes takaisin... vai ymmärsinkö väärin, oliko kiinteästä asennuksesta kyse?
Miten olisi kiinteät lenkit yläkautta, esim. kiinnihitsatut järeämmät karbiinihakat kulmissa joihin saa narun/vaijerin nopeasti kiinni irroittamatta koukkua... tai tarpeeksi isoja leksuja joista koukkukin menee läpi. Eiks kuramatojen keltaisessa Suibassa on jotain sen tyyppistä takakaaressa, siitä idea... Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Haen juurikin kiinteää ratkaisua missä vinssi vetää vain ja ainoastaan eteen. Taakse voi laitaa omansa sitten. Saisi paino taakse ja etuylityksen mahdollisimman pieneksi. Auto nyt reilusti etupainoinen ja yritetään nyt edes hiukan tehdä siitä kevyttä ja tasapainoista.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Uglyn toteutus on hyvin lähellä miettimääni. Omassa mielessä oli rullat viellä sivuille. Vetopiste tulisi myös kuskin puolelle mistä voi olla hiukan haittaa? Toki pylpyrällä saisi vedon tasattua tarvittaessa. Väliin vaan ideoin putken että vaijeri/naru ei sais löysiä ja jäisi roikkumaan yms.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Narun rasvaus? | härdelli | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 08.09.2009 22:08 |
vinssivaijerin kiinnitys | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.07.2007 19:20 | |
Vinssivaijerin metsäkorjaus? | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.02.2007 18:38 |
Vinssivaijerin rasvaus | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.01.2007 19:45 |
Vinssivaijerin tilalle köysi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.06.2004 11:51 |