![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() gen2 pajeron perä gen1 pätkäpajeroon?onnistuuko mitenkään vaihtaa gen 2 lukko perää gen 1 pajeroon? et sais kytkettävän 100% lukon. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onnistuu, mutta saa sepittää aika huolella. Eli ei onnistu pelkän murikan vaihdolla/bolt-on.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
osaako joku sanoa mitä kaikkia joutuu muuttamaan ?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eri mittaset vetarit, eli banjoa pitäis siirtää joku 20mm. Ja saattaa siinä olla välityserojakin riippuen vastaanottajan välityksistä, eli etuperä vaihtoon myös. Kaikkea pientä ja mukavaa.
Koko taka-akselin jos vaihtaa, niin ei ole ihan yhtä iso homma jos välitykset passaa.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut mukkis : 12.03.2012 17:43 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pistähän vähän speksejä mistä autosta mihin on värkit siirtymässä, noita pajeroita kun on jos jonkinlaisia. Siis alustaa, välityksiä ym niin voidaan mietiskellä.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jätätkö kierteet vai päädytkö helpompaan ratkaisuun ja jousenlautaset pois ja hitsais lehtijousen korvakkeet akseliin. Muistutus että tuo gen 2 akseli on sitten sen 10cm leveämpi.---> muutoskatsastus???(jos katsuri ymmärtää) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
entäs jos jättäis vanhat akseliputket ja vetarit.Vaihtais(hitsais ja rälläköis) murikan pois? Gen2 murikka tilalle??? Tai toinen vaihtoehto että lyhentäis noita akseliputkia ja vetareita?? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itse tekisin niin että muuttasin takapään jousituksen samalla kierrejousille eli lehtijouset kokonaan pois ja tukivarret ja kierrejouset tilalle. Yläpäähän joudut värkkäämään jotku tukevat jousipedit ja tukivarren etuosan korvalliset joudut hitsaamaan runkoon. Helpompi vaihtoehto toki aiemmin mainittu lehtijousien säilyttäminen. Muuten kyllä kannatan vaihtoa... saat halvalla kytkettävän lukon ja tehokkaammat jarrut jos levyjarrullinen akseli. Raideleveyden muutoksen pystyy korjaamaan vielä laittamalla taakse sopivalla offsetillä olevat vanteet, jos ei katsurille muuten kelpaa. Etsi tosiaan takaperä samalla välityksellä kuin etuperä, niin ei tarvi eteen tehdä muutoksia. 1gen Pajeroita on ollu kahella eri välityksellä ja molempia saa kakkoskoppasista lukollisena.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero GEN1 osien sopivuus GEN2:seen... | jyrden | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.04.2011 17:02 |
Ostetaan gen1 pätkäpajeroon ehjä kattoverhoilu! | jonza | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 19.03.2011 09:11 |
Pajero gen1-gen2 moottorien erot | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.02.2011 21:38 |
Gen1 ja Gen2 Pajeron osien vastaavuus | HobGoblin | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 03.12.2008 09:15 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |