Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2012, 14:09
mukkis mukkis ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 4
Perusasetus

gen2 pajeron perä gen1 pätkäpajeroon?


onnistuuko mitenkään vaihtaa gen 2 lukko perää gen 1 pajeroon?
et sais kytkettävän 100% lukon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2012, 14:14
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Onnistuu, mutta saa sepittää aika huolella. Eli ei onnistu pelkän murikan vaihdolla/bolt-on.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2012, 14:27
mukkis mukkis ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Onnistuu, mutta saa sepittää aika huolella. Eli ei onnistu pelkän murikan vaihdolla/bolt-on.
osaako joku sanoa mitä kaikkia joutuu muuttamaan ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.03.2012, 14:41
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Eri mittaset vetarit, eli banjoa pitäis siirtää joku 20mm. Ja saattaa siinä olla välityserojakin riippuen vastaanottajan välityksistä, eli etuperä vaihtoon myös. Kaikkea pientä ja mukavaa.
Koko taka-akselin jos vaihtaa, niin ei ole ihan yhtä iso homma jos välitykset passaa.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2012, 17:39
mukkis mukkis ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Eri mittaset vetarit, eli banjoa pitäis siirtää joku 20mm. Ja saattaa siinä olla välityserojakin riippuen vastaanottajan välityksistä, eli etuperä vaihtoon myös. Kaikkea pientä ja mukavaa.
Koko taka-akselin jos vaihtaa, niin ei ole ihan yhtä iso homma jos välitykset passaa.
Mitenhän tuo taka-akselinvaihto onnistuu, passaako suoraan paikolleen.

Viimeksi muokannut mukkis : 12.03.2012 17:43
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.03.2012, 18:18
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Pistähän vähän speksejä mistä autosta mihin on värkit siirtymässä, noita pajeroita kun on jos jonkinlaisia. Siis alustaa, välityksiä ym niin voidaan mietiskellä.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2012, 18:20
-Juuso-:n Avatar
-Juuso- -Juuso- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.08
Sijainti: 05 area Finland
Viestit: 476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mukkis Näytä viesti
Mitenhän tuo taka-akselinvaihto onnistuu, passaako suoraan paikolleen.
Kemppiliimaa.
Jätätkö kierteet vai päädytkö helpompaan ratkaisuun ja jousenlautaset pois ja hitsais lehtijousen korvakkeet akseliin.
Muistutus että tuo gen 2 akseli on sitten sen 10cm leveämpi.---> muutoskatsastus???(jos katsuri ymmärtää)
__________________
www.pahama.com
www.zeppo.fi/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.03.2012, 18:23
-Juuso-:n Avatar
-Juuso- -Juuso- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.08
Sijainti: 05 area Finland
Viestit: 476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Eri mittaset vetarit, eli banjoa pitäis siirtää joku 20mm. Ja saattaa siinä olla välityserojakin riippuen vastaanottajan välityksistä, eli etuperä vaihtoon myös. Kaikkea pientä ja mukavaa.
Koko taka-akselin jos vaihtaa, niin ei ole ihan yhtä iso homma jos välitykset passaa.
OT
entäs jos jättäis vanhat akseliputket ja vetarit.Vaihtais(hitsais ja rälläköis) murikan pois? Gen2 murikka tilalle???
Tai toinen vaihtoehto että lyhentäis noita akseliputkia ja vetareita??
__________________
www.pahama.com
www.zeppo.fi/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.03.2012, 21:12
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Itse tekisin niin että muuttasin takapään jousituksen samalla kierrejousille eli lehtijouset kokonaan pois ja tukivarret ja kierrejouset tilalle. Yläpäähän joudut värkkäämään jotku tukevat jousipedit ja tukivarren etuosan korvalliset joudut hitsaamaan runkoon. Helpompi vaihtoehto toki aiemmin mainittu lehtijousien säilyttäminen. Muuten kyllä kannatan vaihtoa... saat halvalla kytkettävän lukon ja tehokkaammat jarrut jos levyjarrullinen akseli. Raideleveyden muutoksen pystyy korjaamaan vielä laittamalla taakse sopivalla offsetillä olevat vanteet, jos ei katsurille muuten kelpaa. Etsi tosiaan takaperä samalla välityksellä kuin etuperä, niin ei tarvi eteen tehdä muutoksia. 1gen Pajeroita on ollu kahella eri välityksellä ja molempia saa kakkoskoppasista lukollisena.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero GEN1 osien sopivuus GEN2:seen... jyrden Tekniikka & Jutustelu 0 15.04.2011 17:02
Ostetaan gen1 pätkäpajeroon ehjä kattoverhoilu! jonza O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.03.2011 09:11
Pajero gen1-gen2 moottorien erot Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 0 02.02.2011 21:38
Gen1 ja Gen2 Pajeron osien vastaavuus HobGoblin Tekniikka & Jutustelu 16 03.12.2008 09:15
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30


Sivu luotu: 09:43 (GMT +2).