Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2012, 11:13
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Perien välitys ero


Jos etuperän välitys on 4.5 ja takana 4.3 niin jos on luistava pinta haittaako se ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2012, 11:16
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

kyllähän se aina rasittaa, mutta nopeempi välitys eteen niin kääntyy paremmin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2012, 11:21
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Tarkoitus ois vaan saada joka kulma vetämään et pääsee pihaan asti takapään voisi vaihtaa sit myöhemmin myös 4.5 välitykselle.
Lähinnä ettei jakis porsi heti, tiellä ei nelivetoa tarvii
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2012, 12:07
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Ehkä siltikin voisi olla parempi se harvempi välitys eteen.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2012, 12:28
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

ei se oo niin justiinsa. Mullakin on rj:ssa ollu eessä 4.88 ja takana millon mitäkin 4.56/4.675/4.88 ja jakis on vielä ihan ehjä. Etuvälitys tosin antautui, mut johtui ihan siitä, et kiinan paineilmalukko räjähti atomeiksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2012, 12:30
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Ehkä siltikin voisi olla parempi se harvempi välitys eteen.
samaa tarkoitin, harvempi niin renkaat pyörii nopeempaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2012, 16:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Olisko sittenki parempi että harvempi olisi takana???

Siis jos pelätään voimansiirron kestävyyttä, sillä jos takarenkaat pyörii nopeampaa
niin takaset sutii kokoajan pikkasen, ja sitten vasta etuperä "alkaa vetämään"

Onko k.o autossa akselipainot samat?, va perä huomattavasti keveämpi?

Ja tuo kääntyminen on tosin huonompaa yllämainitulla erolla, mutta jos kyse on vain käytöstä kiinnijäämisen estämiseksi, niin ei liene suurta eroa?
(voi jopa kääntyä paremminkin, jos sattuu tilanne että etuset eivät sudi, ja takaset pyörii muutaman prosentin sutia, sillä sutiva pyörä ei pidä myöskään sivusuunnassa niin hyvin kuin "rullaava")

Ainakin hj-61 puskee sikana takavedolla, jos etulukko kiinni.

Mutta sitten jos menet esim kuivalle asfaltille neliveto päällä, niin tuo n.5% pyörintäero tekee aika nopeasti tuhoajaan...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2012, 18:38
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karisa Näytä viesti
Jos etuperän välitys on 4.5 ja takana 4.3
Jos takana on 33" renkaat, ja eteen kun laittaa 34.5" renkaat, niin taas on pyörimissuhteen tasan.

Ennen vanhaan oli neliveto (tai 4x4+2) sisuja, joissa oli etu- ja takaperässä eri välitys. Edessä 6.97 ja takana 6.70. Renkaina käytettiin edessä 11.00-20 ja takana 10.00-20. Siinä ne välitys erot tasoittuivat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lj:n perien lukot make764 Tekniikka & Jutustelu 3 08.08.2011 10:39
HJ perien / akseleiden suojaus osilpi Tekniikka & Jutustelu 3 18.09.2008 10:34
Perien vaihto??????? Rälläri Tekniikka & Jutustelu 5 21.03.2006 18:58
Perien toimintaa. kivinen Linkit 1 06.10.2005 12:04
bj perien rakentelua bj45lava Tekniikka & Jutustelu 6 11.05.2005 14:02


Sivu luotu: 16:26 (GMT +2).