![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Perien välitys eroJos etuperän välitys on 4.5 ja takana 4.3 niin jos on luistava pinta haittaako se ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän se aina rasittaa, mutta nopeempi välitys eteen niin kääntyy paremmin
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tarkoitus ois vaan saada joka kulma vetämään et pääsee pihaan asti
![]() Lähinnä ettei jakis porsi heti, tiellä ei nelivetoa tarvii ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ehkä siltikin voisi olla parempi se harvempi välitys eteen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ei se oo niin justiinsa. Mullakin on rj:ssa ollu eessä 4.88 ja takana millon mitäkin 4.56/4.675/4.88 ja jakis on vielä ihan ehjä. Etuvälitys tosin antautui, mut johtui ihan siitä, et kiinan paineilmalukko räjähti atomeiksi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
samaa tarkoitin, harvempi niin renkaat pyörii nopeempaa
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Olisko sittenki parempi että harvempi olisi takana???
Siis jos pelätään voimansiirron kestävyyttä, sillä jos takarenkaat pyörii nopeampaa niin takaset sutii kokoajan pikkasen, ja sitten vasta etuperä "alkaa vetämään" Onko k.o autossa akselipainot samat?, va perä huomattavasti keveämpi? Ja tuo kääntyminen on tosin huonompaa yllämainitulla erolla, mutta jos kyse on vain käytöstä kiinnijäämisen estämiseksi, niin ei liene suurta eroa? (voi jopa kääntyä paremminkin, jos sattuu tilanne että etuset eivät sudi, ja takaset pyörii muutaman prosentin sutia, sillä sutiva pyörä ei pidä myöskään sivusuunnassa niin hyvin kuin "rullaava") Ainakin hj-61 puskee sikana takavedolla, jos etulukko kiinni. Mutta sitten jos menet esim kuivalle asfaltille neliveto päällä, niin tuo n.5% pyörintäero tekee aika nopeasti tuhoajaan... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos takana on 33" renkaat, ja eteen kun laittaa 34.5" renkaat, niin taas on pyörimissuhteen tasan.
![]() Ennen vanhaan oli neliveto (tai 4x4+2) sisuja, joissa oli etu- ja takaperässä eri välitys. Edessä 6.97 ja takana 6.70. Renkaina käytettiin edessä 11.00-20 ja takana 10.00-20. Siinä ne välitys erot tasoittuivat.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj:n perien lukot | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.08.2011 10:39 |
HJ perien / akseleiden suojaus | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2008 10:34 |
Perien vaihto??????? | Rälläri | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.03.2006 18:58 |
Perien toimintaa. | kivinen | Linkit | 1 | 06.10.2005 12:04 |
bj perien rakentelua | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.05.2005 14:02 |