![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kevein diisseli 300-400hvElikkä nyt vois kansa kertua mielipitteitä mistä diesel koneesta saisi "helpoimmin" otettua 3-400hevosta. Täsä laitteesa alavääntö on yliarvostettua eli tehot sais tulla mahollisimman korkeilla kierroksilla 3500-6000rpm. Mahollisimman kevytkin pitäs tuon koneen olla. Itellä eka tullee mieleen joku mersun 3litranen kone, sen virittämisestä ainakin pitäs olla kokemuksia osaamista täsäkin maasa. Miten nämä hj:n ja patrollien turpokoneet? onko kuin raskaita ja kestäviä? Kuin kovan työn takana ylipäätään on tuommoset tehot nuin pienestä konneesta. Pitäskö katella suosiolla isompaa? Mutta mitä? Paino ei sais nousta kovin kovaksi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Voinee nuo HJ:n ja Patun koneen unohtaa ihan kokonaan...kevyt on ihan väärä käsite.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Voitko valottaa, että mikä käyttökohde? Se kun sanelee moottorin valinnan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mersun 3litranen kuutonen joko 12venttiilinen OM603 tai 24v OM606.
Molemmista irtoaa tuo 300-400hv aika helposti. Painoa piiikkasen vajaa 200kg. Tuollainen 6000rpm ei tuota vielä ongelmia. Tuntuvat mokomat vielä moisen kestävänkin. ![]() 7mm elementeillä syöttöpumppu ja sitten kunnon pakosarja+ holset hx40 tai garretin gt37 tms + kunnon välijäähdytys niin alkaa hätyytellä jo 500konin lukemia ja vääntöä semmonen 700-800nm Viimeksi muokannut Mika_T : 05.05.2011 21:05 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Myös mersun om605 luovuttaa kivasti tehoa ja luulis olevan 606:ta kevyempi...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nopean katamaraanirunkoisen venneen moottoriksi tätä suunnittelen. Isohkon V8:sin korvaajaksi.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eikö se oo 2-litranen merssu
![]() 3-litrasesta saapi jo reilummin tehoja. Toki eipähän tarttis niin tiukalle vetää.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Juu venekäyttöön kannattaa valita vähän reilun kokoinen kone ja pitää viritystaso hieman maltillisempana. Pysyy rojut paremmin nipussa.
Venemoottori joutuu loppujen lopuksi aika lujille jos ajellaan reilulla kaasulla pitkään. Vastaa automaailmassa suunnilleen ajoa jyrkkään ja piiitkään ylämäkeen lappulattiassa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään MB 100 2.4 etuveto diisseli | tossu | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 27.10.2008 21:56 |
JR-diisseli Pieksänmäki | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.08.2008 21:16 |
m/ 300 diisseli merssu | hermanni | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.12.2007 17:45 |
Suzukista diisseli. | Timbba | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 07.03.2005 13:40 |
toyota 2.4 diisseli | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.02.2005 12:46 |