![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Patrolin(vm.91 2.8td GR pätkä) ilmaaminen?? TÄYSI MYSTEERI!!!!Auttakee miestä mäessä, tai sen alla. Tein suutinremppaa patroliin(vaihdoin uusia) ja nyt en saa sitä ilmattua, tai siihen tulokseen tulin, että ilmauksessa on syy. Välillä lähtee vaivoin käyntiin ja konehuoneen puolelta kaasuttelemalla pysyy yläkierroksilla käynnissä, vaikka kuinka ilmailen suutinputkien kautta, niin tuntuu ettei onnistu. Pysyy kyllä käynnissä yläkierroksilla ja käy suht tasaseen, mutta alakierroksille ei passaa päästää, sammuu ja taas kauhee veivuu että saa käyntiin, mistään ei enää vuoda polttoainetta, ainakaan ulospäin. Taidot on jo loppunut, hermotkin meni jo, auttakaa nyt tietäjät!!
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!! Viimeksi muokannut Arttuperkule : 17.05.2011 22:23 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kuinka kauan käytit konetta? Minkä väristä savua tuli, vai tuliko mitään? Pätkiikö vai käykö vaan niin vaivalloisesti, että ei jaksa pysyä tulilla? Vaikuttaako ollenkaan, jos vähän säätää syöttöä?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
vaihdoitko siis oikeen uudet uudet suuttimet vai kärjet vanhoihin vai mitä? teitkö mitään muuta samalla? esim pa suodattimen vaihtoa tms? jos vaikka hörsisi ilmaa sieltä..
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pätkimistä en huomannu, yläkieeroksilla kuulosti jopa paremmalta kun ennen, mutta alas, sanotaan alle 1500-2000rpm ei passannu päästää. Siihenkin kiinnitin huomioo, että kun yritin ilmata suuttimia, niin auto jaksoi pysyä käynnissä kun ilmasi niitä suuttimia missä oli vanhat kärjet, mutta kun aukasin niitä kahta ekaa suutinta missä oli uudet kärjet, niin auto sammui heti. JA syötön säädöllä ei ollut vaikutusta, ainakaan ohjaamon pakkosyötöllä..
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aina kun vaihdetaan kärjet, niin avautumispaineensäätö on pakko tehdä, paineensäätö suoritetaan noissa suuttimissa painejousen ja suutinkäjen väliin tulevilla välilevyillä, joita pitää olla sitten melko hyvä kokoelma, sillä jo sadasosan muutos paksuudessa muuttaa avautumispainetta jo huomattavasti. Uusien kärkien valmistustoleransseista johtuen, on avautumispaineet säädettävä aina uudestaan.
Viimeksi muokannut Pauli : 01.05.2011 22:57 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu näinhän se näköjään on. Kyseiseltä dieselikorjaamolta(Hiomo Kantanen Jkl) jo aikaisemmin asiaa tiedustelin ja sanoivat, että tuurilla saattaa toimia, että "voihan sitä kokeilla" Köyhän oli pakko kokeilla, nyt sit nöyränä suuttimet penkkiin.. =) Mutta jos jotain positiivista, niin ompahan nyt tuo suutinremppakin tuttua hommaa, aika monta kertaa tuli paikat auottua..
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kiva juttu, tänään soitti ukko Kantaselta ja kerto että eivät saa kahta uusilla kärjillä varustettua suutinta pelaamaan, mutta ei osaa kertoa, että miksi ei toimi. Nyt sitten pitäs taas ostaa 2 uutta kärkeä. V#&tu että korpee tollanen, mistäs mä nyt tiedän etteivät ole ite kämmänneet jotain ja nyt maksattavat mulla..prkl!
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Täytyypä kattoo kun käyn remonttimestalla huomenna, vähän on kyllä tullu sellanen olo, ettei noita Zexelin kärkiä kannata ostaa, noistakin oli jo uutena 2 toimimatonta, sain takuuseen kyllä uudet 2 tilalle, mutta silti. Suosittelisin ostamaan suoraan alkuperäis osat, hinta on kyllä kolmin kertanen 63e/kpl, mutta ehkä siinä pisemmän päälle säästää rahaa ja hermoja..
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
onko mahdollista että jostain syystä loppuu korvausilma tankista. Kokeile puhaltaa molemmat sisään ja ulos putket
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tarkasta suutinputkien lähdössä olevat takaiskut elikkäs delivery valvet
http://postimage.org/image/rmdi5o9w/ Niiden paskaisuus tekee noin, osa naftasta iskee takaisin putkesta pumppuun päin ja sekottaa koko hommaa petski nyybi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
ootkos kattonu uudestaan onko suodatin taas puolillaan? ja vaihdoitko siis vain osan suutinkärjistä? jos vaihdoit vain osan, niin tarkastutitko avauspaineen ja ruiskutuskuvion vanhoista suuttimista? jos 4/6 suuttimesta on vuotanu, niin tuskin ne 2 viimistäkään priimoja on. oletuksena että ne on saman ikäsiä.
ja miks dieseli piiputtais sinistä jos ei naftaa saa tarpeeksi? eikö se ole palamaton diesel mikä sinisenä savuaa, pumpun ennakot pielessä tai huono suutinkärki, ei painetta tarpeeksi. tai vaihtoehtosesti puristuspainetta uupuu.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 18.05.2011 20:01 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m:pätkä patrolin pska kori. | kami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 26.12.2007 20:32 |
O:pätkä patrolin takakardaani | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.11.2006 10:04 | |
Käykö pätkä Patrolin takakehät/alatakakulmat.....? | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.06.2006 22:05 |
Lämppärin ilmaaminen | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.04.2006 20:26 |
O: Pätkä patrolin kardaanit ja vetarit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 26.03.2006 20:11 |