Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 22.03.2011, 18:08
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Perusasetus

Ruohonleikkureista

No nii. Nyt näyttää siltä että ajoleikkurin hankinta olisi ensi kesänä ajankohtainen, ajatuksena hankkia käytettynä leikkuri joka täytää kriteerit:
- etuleikkuri (pakollinen että pääsee puskia kiertämään)
- hydrostaatti veto (olis ehkä hyvä, ei pakollinen)
- linkku tai takapyörä ohjaus
Stiga taitaa olla ehkä markkina johtaja etuleikkuri koneissa mutta muitakin näyttää olevan tarjolla. Niissähän taitaa olla briggsin kone kaikissa?
Ainakaan noita brigsin työnnettäviä 3,5 hp koneita ei oikein rikki tunnu saavan kun jotain huoltoa joskus tekee? (kaataa veden keväällä pois kaasarista kun on taas rännin alle "unohtunut" talveksi )
Stigoista en ole kovin huonoja kokemuksia kuullut keneltäkään.
Onko foorumilaisilla kokemuksia noista takapyörä ohjattavista koneista?
Onko ketteriä, raskaita ajella?
itse olen muutamia kertoja ajellut linkku stigalla ja tuntui kyllä hyvältä laitteelta.
Laittakaahan käyttäjäkokemuksia linkuista ja takapyörä ohjattavista.
Leikkuri tulisi tasamaa ajeluun mitään suuria korkeus eroja tontilla ei ole.

Vastaa lainaten
Vanha 22.03.2011, 20:20
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Perusasetus

husq on myös hyvä vaihtoehto. stiigat on myös hyviä kyllä, mutta linkkuvehkeet käytettynäkin tolkuttoman hintasia. mua ei oo nuo takapyöräkäännölliset oikeen ikinä vakuuttanu, jotenki vaan lelun olosia ainakin stiigat mitä oon roplannu? luulotautia varmaan. noi husqut on kohlerin koneella uudemmat raiderit ainakin, pienimmät tais olla 13 heppasia. aika lailla samoja vehkeitä ne saman hintaluokan koneet on ja saman malliset. jos kukkaron nyörit venyis niin itte ostaisin linkun.
Vanha 22.03.2011, 20:51
Teme` Teme` ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 28.02.11
Sijainti: satakunta
Perusasetus

hussella vaan ne nurmet siliäks

Ite ajoin viime kesänä tommosta hussen rider11c, on ollu piru luotettava ja muutenkin toimiva peli ainoo vika oli että kytkinvaijjeri meni poikki (ei ollut hydro) mutta on ihan ymmärrettävää kun tuli sillä viikossa aika paljon tunteja ja oli jo parisen kautta vanha. Voin sanoa että pesi jopa kubotan tappiohjattavan koneen luotettavuudessa ja myös ketteryydessä tiettyyn pisteeseen saakka!

Jos hiukankin ahtaampaa pihaa on niin kannatan hydrostaattista vetoa, hommat vaa hoituu helpommin
Vastaa lainaten
Vanha 22.03.2011, 21:06
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Perusasetus

Mulla on joku husqvarna rider13 tai jotain semmosta, on niin syvällä lumihangessa ettei viitti käyä tutkimassa Aina siin on keväisin pientä pätkimistä aluks kun on vanhaa bensaa, mutta on muuten toiminu ihan hyvin, yhen hihnapyörän oon vaihtanu kun sinne oli menny jotain väliin. Pienkonebensalla häviää se pätkiminenkin.
Vastaa lainaten
Vanha 22.03.2011, 21:38
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Perusasetus

98:ia vaan tankkiin. tulppa vaihtoon keväällä eipä noissa kummemmin vikaa ikinä ollut, semmosta käyttäjästä riippumatonta. olin joskus duunissa stiga-husq-vikingiä myyvässä ja huoltavassa liikkeessä huoltajana, kiiloja silloin tällöin teräakseliin tai jos pahasti osu niin koko teräakseli laakereineen. onhan ne nyt muutenki yksinkertasia koneita, nykyajan hipitihipiti määräykset vaan vaatii niitä mikrokytkimiä joka paikkaan että jos hengität väärällä sieraimella ni ei lähe käymään / sammuu.
Vanha 23.03.2011, 14:10
psychobilly:n Avatar
psychobilly psychobilly ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: LENINGRAD, Finland.
Perusasetus

Itellä on muutama leikkuri....
Partner 12-100E nelipyörä ohjauksine (mahanalla leikkuupöytä) ja on tuntunut olevan ihan hyvä nurmiparturi, tota partner merkkiä kyllä karsastan.... tämäkin kyllä epäilytti aluksi!!
Toki etuleikkurilla on silti puolensa ninku tuolla 4 pyörä ohjauksellakin.pyörii lähes paikallaan ympyrää, ja etuleikkurilla pääsee puskien alle tallomatta renkaisiin ala oksia. ja kait se sitten o paras muutenki se etuleikkuri kun sillä pääsee ihan kulmiin.
Wanhempaa kalustoa 50-60 luvuilta Wheelhorse vm-63,kubcadett100 vm63-65? tehty tuota mallia vain 2 vuonna,Pony turbo päältä ajettava "Melko harvinainen" jostai 60 luvun lopusta,Suffolkironfoundryn tekemä Brittiläinen työnnettävä kelaleikkuri missä on samaisen firman valmistama 4 tahti moottori vuosmalli oli -52
Dodge ram 2500 singlecab 4x4 cummins
Ford f 350 crewcab 7.3manual 2wd carhauler
2x FORD F250 xlt LARIAT 7.3 manual 4x4
Ford F600 4x4 marmon herrigton
PREMOTO DODGE KEW TRUCK 4x4
JEEP J4000 4x4
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Sivu luotu: 06:45 (GMT +2).