![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() hoojii 60 ei käynnisty!?eli viikko sitten auto toimi hyvin ja kun ajoin sitten tallilta duunikaverin pihaan ja otin firman auton lainaan niin hoojii kun seisoi yön yli kaverin pihassa niin eipä sitten seuraavana päivänä lähteny käyntiin vaikka yritettiin apuvirran kanssa, kaadoimme myös jäänestoa pari kolme desiä sinne varmaan noin 25-30litran sekaan ja starttailtiin lisää noin tunnin ajan ja mitään ei ees luvannut vaikka pakokaasua putken päästä tulikin. sitten ei keksitty muuta kuin että vedetään se käyntiin, no noin 5km hinaamisen jälkeen alkoi hoojii käydä omin avuin ja sinä iltana toimi ihan normaalisti muutaman tunnin verran mitä olin liikenteessä (en kuitenkaan sammuttanut autoa sen jälkeen ennen kuin vasta kotipihassa) no sitten seuraavana päivänä taas samaa hommaa, ei lähe käyntiin millään, kokeilin noin viikon ajan joka päivä starttailla ja ei lähteny ees nolla kelillä käyntiin, starttispraylla sen sai hörähtelemään muttei sen enempää, no tänään vaihdoin polttoainesuodattimen ja ajattelin että nyt muttei vieläkään, ilmasin järjestelmän käsipumpulla ja olisin veden-erottajanki tyhjentäny jos sitä ei ois ohitettu jonku entisien omistajien toimesta elikkän onko mitään ideoita mikä vois olla vialla? seuraavaks aattelin sitte koittaa tyhjentää tankin ja hakea 20l kannussa uutta dieseliä ja koittaa silleen mut jos sekään ei auta niin voiko olla et ois esim pumppu hajonnu yht'äkkiä (tosin miksi lähti sitten vetämällä käyntiin?) tai jotain muuta... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
hehkut pimeenä.
syöttö pienellä ja edic ei anna "pakkosyöttöä" ilmavuoto onko polttoainetta? ilmeisesti on kun oot ilmannut? Mä pistäsin rahat hehkuille tai ilmavuotoon.. Sähkövika, edic ei lähde pois sammutus asennosta. =sammutin makaa päällä Viimeksi muokannut Jari : 21.01.2011 15:47 Perustelu: syitä lisää |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kaiholla muistelen viime syksyä, kun HJ:n takavalot hävisivät viimeisen kerran illan hämärään uuden onnellisen (?) omistajan komennuksessa. Voi sitä hetkeä
![]() Asiaan, viime talvena tuli vastaavia ongelmia HJ:n kanssa. Hehkuja meni pari kourallista ja käynnistyminen oli työn ja tuskan takana. Mittailin hehkujen jännitteen, joka oli 7-8v, eli liian vähän. Toisesta autosta siirsin ehjiä palikoita, sen minkä jaksoin ja kerkesin (ei noita jaksa laittaa...), eikä muutosta voltteihin tai käynnistymiseen. Hinaaminen (GR:llä, käynnistyy aina) auttoi leudommalla kelillä, muttei kovilla pakkasilla. Ainoa mikä toimi aina, oli kuuman ilman puhaltaminen suoraan imusarjaan (ryyppy täysillä->läppä on silloin auki). Minuutti ilmaa kuumailmapuhaltimen kuumimmalla teholla ja kone käynnistyi kuin palmun alta. Tähän menetelmään tarvitaan kaveria pitelemään puhallinta ja vahtimaan, ettei jäähdyttimen ropeli vie puhallinta. Toimiskohan tää sunkin kikottimeen? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hehkut pimeänä tavalla tai toisella.
Ei sinne välttämättä tule kuin se 7-8 volttia,jos siellä on etuvastus,ja eikös Hj:ssä ole vastus imusarjassa. Ja jos sieltä on pimetynyt muutama hehku niin jännite nousee kuorman keventyessä,ja loputkin palaa parin hehkutuksen jälkeen. Eli hae vaikka motonetistä uudet hehkut,ja kokele sitten.Ja vanha mukaan josta näet oikean jännitteen= mitä pienempi jännite niin sitä nopeampi hehku,ja jos on väärät, eli liian pieni jännitearvoiset hehkut niin se esivastus saattaa palaa.... Ja kaikki pitää olla saman arvoisia. Mitään jäänestoja ei tarvitse,eikä saa kaadella tankkiin.Jos on suodatin tukossa niin se vaihdetaan.Jos on vettä tankissa niin se lasketaan pois. Koska vesi ei liukene dieseliin,eikä läpäise suodatinta, mutta etanoliin liukenee,joka taas liukenee dieseliin,ja näin pääsee vesi suodattimen läpi ruiskutus pumpulle joka taas ei kestä pisaraakaan vettä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ehjässä HJ:ssa tuli hehkuille 22v, jos muistan oikein. Joka tapauksessa enemmän kuin 7-8V. Ja silloin kun vielä HJ oli, niin siihenkin tuli reilut 20V ollessaan kunnossa. Hehkujen volttien tipahtamisen jälkeen alkoivat ongelmat käynnistymisen kanssa.
Niin, hehkuissa luki 22V. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo Bj:n hehkut on orkkiksena myös 22 V.
Nyt siellä taitaa olla 14.4 volttiset,ja joskus on ollut 11 volttisetkin mitä nyt on saanut. Ja tämä ei ole vertailu kelpoinen kohde koska bertta hehkuttaa juuri sen mitä kuski avaimesta kääntää,ja hojossa on aika rele (???) Eli mitä pienempi jännite niin sitä nopeampi liikkeelle ampaisu bertalla,ja nuo 11 volttiset paloi aika nopeasti jos jäi haaveilemaan samanlain kuin 22 volttisilla. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep, aikarelehän siellä. Naksahtaa, kun on valmis. Vähän samalla tavalla kuin leivänpaahdin, mut paahdin toimii varmemmin
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hoojii 60 -84 | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2010 07:35 |
Myyty HooJii 60 -84 osina | artsi777 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.10.2010 21:41 |
Ostettu Hoojii 61 laatikko | artsi777 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.02.2010 19:25 |
Myyty hoojii | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 20 | 05.09.2009 17:08 |
M:Hoojii 60 paku | Humu | O/M/V Muut | 16 | 06.03.2005 11:28 |