![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() SJ 410 ja 413 akselien kestävyyserot ja leveydet verrattuna LJ/RJ ?+tikkujen mittoja?Onko paljonkin akseleilla kestävyyseroja 410,413 ja samurain välillä. Ja rengaskokona tulisi kysymykseen 31 tai 33 karkeakuvioinen + lukot. Entä leveyseroja 410,413,samurai ja tojon LJ/RJ/hilux ?? Toyotan akselit todennäköisesti kestäisi suzukin painon alla paremmin mikäli leimakelpoiset. Haulla löysin joitain mittoja hujanhajan eri topikeista. Mutta jos sais varmistettua mitat yhteen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 19.11.2010 07:13 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Samat kiinnostaa itseäkin, ja lisäisin vielä että onko perävälityksissä isojakin eroja suikan akseleiden ja tojotalaasten välillä? Helpompi alkaa laskea uusia välityksiä jakikseen sitte tarvittaessa jos/kun innostuu tojotoimaan alustaa
![]()
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
410 ja 413 raideleveys ilmeisesti 1300 ??
Hilux/LJ jossain oli kerrottu 1400 ja toisaalla 1415. Myös 1420 oli olevinaan leveys. Wtf. HJ 1460 eli ei saa suikan alle ilman muutoslupia mitenkään. Minkä toyon akseleita noihin 413suzukeihin on saanu leimalle ? Välitykset 410=4.11 ja 413=3.72 LJ= 4.88 ja hilux hiukan harvemmalla 4.56?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
SJ410/413 on raideleveys on 1210/1220mm ja vasta samuraissa 1300/1310. Joten ainoastaan samuraihin saa "heittämällä" leimattua esim hiluxin akselit. Vanhempiin pitää kikkailla/kaventaa.
PS mulla olis susukin akselin levyseksi kavennettu hiluksin taka-akseli jouten ![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli akselit saa ilman lupia alle kun vain kaventaa ne. Hilux tai LJ/RJ tai joku muu 8" perällä oleva aleksi kavennettuna passaa Suzzukiin. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Peijooni.
Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä? Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sami k ilmeisti tarkoitti että suikan akselit ei kestä.
Ja siksi nimeenomaan nuo toyotalaiset akselit kiinnostaisi kun lukkoja saatavilla "helposti"+6pulttisuus+montaa muuta. Mitään kotitekoisia turauksia ei olla suunnittelemassa vaan kaikki on tehtävä tehdasosista ja kestettävä katsurin syynäilyn. Kilvettömässä 410ssä patrolin akselit alla eikä ole murrosjumppaa tarvinnut harrastaa 35 muzzilloilla. Kopkop!
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:12 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Esim. joku leveämpi hiacen taka-akseli ja siihen sitten RJ:n lyhkänen vetari, niin tuleemelko kapea perä, tai sitten RJ:n taka-akseliin pidemmän vetarin tilalle hiluksin tai hiacen vetari. Samoin eteen, esim. RJ:n etuakseliin kun vaihtaa lyhyemmälle puolelle esim HJ/BJ etuvetarin, niin taas kapenee... Esim. RJ/LJ etuvetarit 411mm ja 770mm Viimeksi muokannut Viipo : 05.11.2010 19:13 Perustelu: Listaa |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei kestä |
#11
|
|||
|
|||
![]()
taas aika huikea väittämä ettei tojon 8" kestä mitään!!! useamman vuoden omakohtaisella kokemuksella rohkenen väittää että 8" kestää hyvin suzukin painoisen kikottimen alla hyvin. itse olen ajanut hiluxissa sekä 4,56 ja 4,88 välitteisillä, renkaina käytetty pääsääntöisesti 38,5x15 tai 39,5x18 boggereita. etuakselissa kytkettävä lukko ja murroksina longfieldit. auton paino ajokunnossa noin 2000kg!! eli jos suzukissa ajettaisiin 33" renkailla ja painoa liki tonni vähemmän niin ei se ainakaan huononna tilannetta.
yhtään välitystä en ole saanut rikki, en tosin ole yrittämällä yrittänytkään niinkuin jotkut näyttää tekevän. sellaisia turmioita olen kyllä nähnyt ja kuullut tapahtuvan, myös paljon kestävimmiksi kehutuilla välityksillä. jos 8" kasaa ja säätää kunnolla niin hyvin näyttää kestävän, ja jos vaikka seuraavalla reissulla välitys hajoaisikin niin silti ne on mielestäni kestävät. tuttavapiirissäni on aika monessa autossa 8" tojotalaiset, ja vain muutamat heistä ovat turmelleet välityksiä ( ja paljon muutakin). eli jos muuten tuntuu että suzuki kaipaa akseleita niin eikun hiluxin akselit alle! ja mielestäni ne on varsin järkevä vaihtoehto, suhteellisen kevyet, kaikkia osia saa helposti ja järkevällä hinnalla, yleinen 6-pulttinen jako, ohjauksen löytyy tehdastekoisia kestäviä palikoita esim. 6-laukeeva setti, ei tartte tehdä mitään kotiturauksia jotka ei kestä kriittistä tutkailua esim. onnettomuuksien sattuessa..... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KA-Akselien tunnistusta? | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.10.2010 18:15 |
411 ja 404 akselien erot | MOGGI | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.02.2009 11:07 |
M: BJ-40 akselien osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.10.2007 09:24 |
akselien vaihto BJ 40 | savinen | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.10.2006 07:00 |
akselien vaihtoa | MHS | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 15.01.2004 21:53 |