Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2010, 20:23
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

SJ 410 ja 413 akselien kestävyyserot ja leveydet verrattuna LJ/RJ ?+tikkujen mittoja?


Onko paljonkin akseleilla kestävyyseroja 410,413 ja samurain välillä.
Ja rengaskokona tulisi kysymykseen 31 tai 33 karkeakuvioinen + lukot.

Entä leveyseroja 410,413,samurai ja tojon LJ/RJ/hilux ??
Toyotan akselit todennäköisesti kestäisi suzukin painon alla paremmin mikäli leimakelpoiset.

Haulla löysin joitain mittoja hujanhajan eri topikeista.

Mutta jos sais varmistettua mitat yhteen.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 19.11.2010 07:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2010, 20:42
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Samat kiinnostaa itseäkin, ja lisäisin vielä että onko perävälityksissä isojakin eroja suikan akseleiden ja tojotalaasten välillä? Helpompi alkaa laskea uusia välityksiä jakikseen sitte tarvittaessa jos/kun innostuu tojotoimaan alustaa
__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2010, 23:32
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

410 ja 413 raideleveys ilmeisesti 1300 ??

Hilux/LJ jossain oli kerrottu 1400 ja toisaalla 1415. Myös 1420 oli olevinaan leveys. Wtf.

HJ 1460 eli ei saa suikan alle ilman muutoslupia mitenkään.

Minkä toyon akseleita noihin 413suzukeihin on saanu leimalle ?

Välitykset 410=4.11 ja 413=3.72
LJ= 4.88 ja hilux hiukan harvemmalla 4.56?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2010, 23:54
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

SJ410/413 on raideleveys on 1210/1220mm ja vasta samuraissa 1300/1310. Joten ainoastaan samuraihin saa "heittämällä" leimattua esim hiluxin akselit. Vanhempiin pitää kikkailla/kaventaa.
PS mulla olis susukin akselin levyseksi kavennettu hiluksin taka-akseli jouten
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.11.2010, 07:04
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
410 ja 413 raideleveys ilmeisesti 1300 ??

Hilux/LJ jossain oli kerrottu 1400 ja toisaalla 1415. Myös 1420 oli olevinaan leveys. Wtf.

HJ 1460 eli ei saa suikan alle ilman muutoslupia mitenkään.

Minkä toyon akseleita noihin 413suzukeihin on saanu leimalle ?

Välitykset 410=4.11 ja 413=3.72
LJ= 4.88 ja hilux hiukan harvemmalla 4.56?
ja ln46 4,88, jossakin 4wd hiacessa taitaa olla 5,13 ja sitten löytyy myös 5,29, ln110 murikasta löytyy 4,1 että kyllä noista luulis valinnan vaikeutta jo saavan aikaiseksi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2010, 18:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.070
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti

HJ 1460 eli ei saa suikan alle ilman muutoslupia mitenkään.

Minkä toyon akseleita noihin 413suzukeihin on saanu leimalle ?
Saapa, mut eipä kannata mitään HJ:n akseleita laitella, painoa tulee julmetusti lisää eikä Suikkelin pikkulohko niin paljoo kehitä että rikki sais 8":n periäkään.

Eli akselit saa ilman lupia alle kun vain kaventaa ne.
Hilux tai LJ/RJ tai joku muu 8" perällä oleva aleksi kavennettuna passaa Suzzukiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2010, 19:05
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Peijooni.
Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä?

Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.11.2010, 19:10
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Sami k ilmeisti tarkoitti että suikan akselit ei kestä.
Ja siksi nimeenomaan nuo toyotalaiset akselit kiinnostaisi kun lukkoja saatavilla "helposti"+6pulttisuus+montaa muuta.

Mitään kotitekoisia turauksia ei olla suunnittelemassa vaan kaikki on tehtävä tehdasosista ja kestettävä katsurin syynäilyn.

Kilvettömässä 410ssä patrolin akselit alla eikä ole murrosjumppaa tarvinnut harrastaa 35 muzzilloilla. Kopkop!
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 05.11.2010 19:12
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.11.2010, 19:11
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Peijooni.
Mistä kohdasta yleensä nuo akselit on kavennettu ja joutuuko sillon teettämään vetarit vai saako jostain muusta akselista sopimaan kun kysehän on vain muutamasta sentistä?

Vai onko kenties vetarissa varaa lyhentää rihloituksesta?
ka hiluksin ja RJ/LJ akseleitahan vois naittaa vähä ristiin. Joku vois kertoa vähä vetareiden mittoja Hiace/hilux/RJ

Esim. joku leveämpi hiacen taka-akseli ja siihen sitten RJ:n lyhkänen vetari, niin tuleemelko kapea perä, tai sitten RJ:n taka-akseliin pidemmän vetarin tilalle hiluksin tai hiacen vetari.

Samoin eteen, esim. RJ:n etuakseliin kun vaihtaa lyhyemmälle puolelle esim HJ/BJ etuvetarin, niin taas kapenee...

Esim. RJ/LJ etuvetarit 411mm ja 770mm

Viimeksi muokannut Viipo : 05.11.2010 19:13 Perustelu: Listaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.11.2010, 08:32
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Onko paljonkin akseleilla kestävyyseroja 410,413 ja samurain välillä.
Ja rengaskokona tulisi kysymykseen 31 tai 33 karkeakuvioinen + lukot.
.


ei kestä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.11.2010, 19:05
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.709
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k Näytä viesti
ei kestä
taas aika huikea väittämä ettei tojon 8" kestä mitään!!! useamman vuoden omakohtaisella kokemuksella rohkenen väittää että 8" kestää hyvin suzukin painoisen kikottimen alla hyvin. itse olen ajanut hiluxissa sekä 4,56 ja 4,88 välitteisillä, renkaina käytetty pääsääntöisesti 38,5x15 tai 39,5x18 boggereita. etuakselissa kytkettävä lukko ja murroksina longfieldit. auton paino ajokunnossa noin 2000kg!! eli jos suzukissa ajettaisiin 33" renkailla ja painoa liki tonni vähemmän niin ei se ainakaan huononna tilannetta.

yhtään välitystä en ole saanut rikki, en tosin ole yrittämällä yrittänytkään niinkuin jotkut näyttää tekevän. sellaisia turmioita olen kyllä nähnyt ja kuullut tapahtuvan, myös paljon kestävimmiksi kehutuilla välityksillä. jos 8" kasaa ja säätää kunnolla niin hyvin näyttää kestävän, ja jos vaikka seuraavalla reissulla välitys hajoaisikin niin silti ne on mielestäni kestävät. tuttavapiirissäni on aika monessa autossa 8" tojotalaiset, ja vain muutamat heistä ovat turmelleet välityksiä ( ja paljon muutakin).

eli jos muuten tuntuu että suzuki kaipaa akseleita niin eikun hiluxin akselit alle! ja mielestäni ne on varsin järkevä vaihtoehto, suhteellisen kevyet, kaikkia osia saa helposti ja järkevällä hinnalla, yleinen 6-pulttinen jako, ohjauksen löytyy tehdastekoisia kestäviä palikoita esim. 6-laukeeva setti, ei tartte tehdä mitään kotiturauksia jotka ei kestä kriittistä tutkailua esim. onnettomuuksien sattuessa.....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KA-Akselien tunnistusta? Jeeper Tekniikka & Jutustelu 11 29.10.2010 18:15
411 ja 404 akselien erot MOGGI Tekniikka & Jutustelu 1 01.02.2009 11:07
M: BJ-40 akselien osia JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.10.2007 09:24
akselien vaihto BJ 40 savinen Tekniikka & Jutustelu 1 17.10.2006 07:00
akselien vaihtoa MHS Tekniikka & Jutustelu 7 15.01.2004 21:53


Sivu luotu: 15:08 (GMT +2).