Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2010, 20:38
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

HJ-61 Jarrupulma


Kopsataan tännekin:

Eli kaverilla alkoi HJ-61:sen (tais olla -89) takajarru juonimaan,jumii päälle.Tilanteen ollessa päällä ei käsijarruvipu liiku rummulla juuri lainkaan vaikka onkin ns. nolla-asennossa,ilmausruuvista löysäsin ettei vaan jäisi nestepaine sylinteriin,ei ollut siitäkään apua.

Purin kertaalleen koko keksinnön ja katsoin että kaikki osat suunnilleen liikkuu ja on ehjiä(vaikutti että osat oli kaikki uusittu aika vasta),kasasin ja säädin niin että ottaa käsijarrut tasaiseen.Tässä vaiheessa kaikki toimii kuten pitää,ei hiihdä,ottaa hyvin jne.

Tänään,pari viikkoa aikaisemman jälkeen taas kuulosti olevan takaratas juntturissa.Ilmeisesti automaattisäätö vetää liian tiukkaan,kysymys kuuluukin miten ja miksi?Ja paljonkohan lienee alkuperäinen jarrupinnan paksuus?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.09.2010, 11:40
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Käsijarruvaijerin linkut jumivat, eikä jarru pääse palautumaan. Linkun runko on alumiinia, joten ajan myötä jäkittää raudan parina. Eikun irti, pöydälle, puhtaaksi ja rasvan kanssa kasaan. Täytyisi itsekkin taas tehdä sama.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2010, 15:35
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ei ole siinä vika,nuo liikkuu todella hyvin.Päivityksenä mainittakoon että jumii myös pelkästään käyttöjarrua käytettäessä.Ja se tosiaan ottaa niin paljon kiinni että liikkeelle pääsyyn pitää käyttää kaasua...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.09.2010, 15:43
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

onkohan jarrujen tekijä purkanut molemmat puolet samaan aikaan ja sekottanut ne automaatti säädöt kesenään..???
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.09.2010, 19:51
Fjs-Amilo Fjs-Amilo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.10
Sijainti: Turunmaa
Viestit: 77
Perusasetus

Käsijarruvajeria "säädetty" väärin, jolloin vivuston/kenkien/säädön liikerata väärä (liikkeen pituus).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.09.2010, 03:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fjs-Amilo Näytä viesti
Käsijarruvajeria "säädetty" väärin, jolloin vivuston/kenkien/säädön liikerata väärä (liikkeen pituus).
Hmm...Miten säädetty väärin?


Tuokin on mahdollista että kumpikin puoli on ollut purettuna yhtä aikaa ja osat menneet sekaisin.Mutta pitää jatkaa selvittelyjä ja purkaa oman hoijakan takajarru...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:03 (GMT +2).