![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Patrol + Toyotan mekaaninen vinssiTässä taanoin serkku hommasi jostain Toyotan mekaanisen vissin ja sitten sitä pari kuukautta ihmetelleenä päätettiin sitten laittaa projekti tulille asian suhteen jos vaikka se saataisiin ihan hyötykäyttöön ![]() Idea syntyi jo viime syksynä kun pahasta rommakosta yrittää imettää Sähövinssillä ja sitten vielä solenoidi paketti alkaa juonittelemaan omiaan. Päätti serkku että loppuu se jos voima menee kardaania pitkin. Pääsevät ionit lomille sen suhteen tai sitten siirtyvät ajamaan takavissin voiman syöttöä kun kerkiävät ![]() Alkuun oli tarkoitus vaan heittää vinssi pakalleen ja vedellä hitsillä kasaan koko paketti, mutta kuten arvata saattaa nälkä kasvaa syödessä ja millin tarkaan työhön tottuneena ei sitten laiteta ihan "tosta noin vaan" ![]() Lähdimme asenteella kaikki pitää olla irroitettavissa ja osat vaihdettavissa. Tiedossa oli lastun lennättämista yllinkyllin näinkin pieneen rauta määrään nähden. ![]() Ihan aluksi tuollainen peti tulevalle vinssille joka myöhemmin osoittautui 50 mm liian pitkäsi. Kaivoimme myös lovea etummaiseen poikki palkkiin ja annoimme paremmin tietä vinssin kardaanille. ![]() Sitten peti pätkittiin uusiksi ja kuvassa onkin jo tausta levy johon vissi on pultattu 10 mm kuusiokolo pultteilla. Materiaali on 6 mm tossa tausta levyssä ei muutakaan äkkiä ollut mistä laittaa mutta onpahan senkin verran keveämpi ![]() ![]() Kardaanin valmistus aloittettiin keikkaamalla sorminiittokoneen hyvin palvellut Bondiooli akseli ![]() ![]() Tässä sitten kuva edestä päin kun kardaani on asemissa ja huohotin putki sahattuna ( kuulema voitelee hyvin tota akselia ). ![]() Projekti nytkähti taasen vähän eteenpäin ja saimme taiteiltua etulevyn asemmiin. 4 kpl 12 mm pultteja saa pitää sitä asemissa siihen asti kun muuta keksimme. Kiinnitys kohdat valmistettiin 10 mm sekä 15 mm materiaalista kestävyyden takaamiseksi. Reikiä porailtiin muutama extra myöhempää käyttöä varten. ![]() Arvelimme aluksi että teemme uuden rullakidan kokonaan mutta Warnin varoitustarroilla varustettu värkki saa luottaa ![]() ![]() ![]() Tässä vielä sivulta ja kuten huomaa on vähän tuki rautaakin jostain saatu vinssin kehikon tueksi. Arvelimme että vois rakennella sinkille ohjuri raudat vissinkelan ympärille ettei se vahingossa hyppää yli ja oispahan muutekin tehdymmän näköinen Woikosketa happipullon ![]() ![]() Tässä ohjurin aihio, pientä hiomista ![]() ![]() ![]() Pienen taistelun jälkeen ohjurit sitten saatiin asemiin ja odottamaan kasaan hitsaamista. Tällaista tähän asti on saatu aikaan. Pitänee jatkaa että sais tuon vehkeen pois tallista ja muiden projektien pariin
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hyvän näköstä hyvä että joku jaksaa tehdä kunnon materiaaleista ja huolella. Itselläni on vähän huonosti laitettu se vinssi jäi niin eteen ja muuta.. Mutta hyvin se on asiansa ajanut..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tolkun näkösesti näyttää asettuvan vinssi keulille, mutta otitko huomioon että voipi olla hankala tuota jarrua käyttää kun nuin korkea tuo etuosa...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Siitä jarrusta....
Ei sen kanssa pitäis mitään ongelmaa olla, käyttö mukavuus on kokeiltu
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onko varmasti parempi vetää vaijeri/naru vinssin rummulle yläkautta?
Kun eikös patrollissa ole kaksisuuntainen ulosottokin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ylä vai alakautta?
Kyllä sekin kävi mielessä, mutta arvelimme vinssin rakenteen olevan lujin juuri tuolla tapaa asennettuna rullakitahan tuossa eniten ottaa itseensä. Saapi nähdä miten pelaa kun testi valmiiksi saadaan. Ja totta kyllä se vetää kumpaakin suuntaan
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Langan sulatusta
Ja niin koitti taas lauantai ja kun muilta töiltä kerkesi niin sulattelin sitten jonku metrin lankaa tohon. Nyt kuvista ainaskin näkee todellisen rakenteen. Tiedossa olisi sitten vähän hiomista ja pientä säätöä. Hiomista lähinnä tuolta julkisivun puolelta
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tämmöistä tänään, huomenna varmaan pääsis jo kokeilmaan murto lujuuksia. Voi tietty ottaa vielä pari päivää jos oikein innostuu säätämään. Niin ja vois sen maalatakkin että kylillä kehtaa näyttää ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kuten menin jo eilen lupailemaan että tännän varmaan sitten kasataan. Serkku hioi loppuun nuo osat ja pisti mustaa maalia pintaan. Siitä oli sitten helppo kasata. Syyläri olikin jo valmiksi tullut laitettua vaikka toista muistelin. Hyvin saatiin vinssi pyörimään mutta Patroolin voima ulos oton vaijeri yllättäen oli liian lyhvi tai pitkä ja se antoi pyörittää toiseen suuntaan vain. Koe ponnistaminen jää siis myöhemmäksi
![]() ![]() ![]() Tuo osa ois sitten valmis, enää tarvisi kuin vähän puskuria lisätä että valot sais ripusteltua ja vähän suojaa pelleille etteivät ihan heti ensi mäntyyn jää ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Viimein koeponnistukseen
Iltapäivällä viimein kun oli saatu purettua oma LJ päästiin testaamaan tuota projekti vinssiä. Serkku ruotasi siihen sen 30 metriä sinkkiä mitä sattui olemaan. Sitten ankkuria etsimään ja sitä ei kaukaa tarvinnut hakea
![]() ![]() Hyvin kesti tuo härdelli ja nopeus oli todellakin jotain mitä sähö vinssistä ei löydy. Sähkövinssissä on se 5 HP moottorissa mutta tuossa 33SD:ssä on sitten se 100 ![]() ![]() ![]() Ankkurista vielä kuva ![]() Nyt ois tuolta erää valmis, enään pitäis suunitella parempi keppi tuolle ulos otolle. Ei oikein ergonoomista ole lähteä auton alle laittaa vaihdetta silmään kun se rypee ikkunan karmeja myöten suossa ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
eikös tossa toyon mek. vinssis käy silleen kun turva sokka/pultti poikkee niin se on menoo sit...!?(vapuattaa rummun...?) en tiedä tarkkaan muistelin vain tossa joskus oli puhetta trial kuskien kanssa ketä ajoi silloin 91-94 tai jotain vähän haukku tota vinssiä kun heittää vapaalle kun TURVA sokka/pultti katkee... toisinaan ei ittellä ole kokemusta muista kuin mek. vinsseistä land roverin omasta se ei laske vapaalle ainakaan (räikkä) mut sit se kans on kiinni... vapautin vipu antautuu ennen kun saa vapaalle... korjatkaa jos olen väärässä.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
niin siis äskeisestä unohtui se et jos sen sokan/pultin läpi vetää liikaa tehoa niin... jopa!!!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vinssipeti on kyllä sen näköinen, että puolella rautamäärälläkin olis pärjänny? Saako myös hitaasti ja hallitusti vinssattua? Täydellä teholla kun vinssais, vaikka 50% hyötysuhteella niin vois suota kuivattaa 30kw teholla ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyotan mekaaninen vinssi | Kimpsu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.10.2008 08:49 |
m:toyotan mekaaninen vinssi | ylli84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.04.2008 19:41 |
m:toyotan mekaaninen vinssi | ylli84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.02.2008 17:46 |
M: Toyotan mekaaninen vinssi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.09.2007 19:14 | |
M: Toyotan mekaaninen vinssi | TML | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.05.2006 18:02 |