![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() BJ 40 B koneen turbotuksestaPaljon löyty juttua bertan turvotuksesta mutta... se kaasuläppä??? onko läppä siirrettävä turbon imu puolelle vai saako olla orkkis paikassa?? entäs ne alipaine letkut kaasuläpältä pumppuun?? onko ketään kokeillut ahtopaineella toimivaa pakkosyöttöä?? nyt kaivataan bertan turbottajien kokemuksia millä ja miten toimii parhaiten.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Anna läpän olla vakiopaikalla mutta sitä toista letkua pitää kuristaa. Omassa nyt kuristettu se 3mm muistaakseni. Aiemmin läppä oli ennen turboa mutta mielestäni toimii jotenkin paremmin vakiopaikalla ja silleen saa dumpinkin sihisemään.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kumpaa letkua pitäs kuristaa ja mitä se tekee pumpun säädöille. Mennään kuitenkin alipaineesta ylipaineeseen.
Nyt olisi kyllä hyvät neuvot tarpeeseen. Itse painiskelen nyt juuri 3B moottorin turbottamisen kanssa. Koska vapaasti hengittävässä on suurimmat alipaineet vedetettäessä, kovilla kierroksilla vai koska ? Turbossa paineet nousee ilmeisesti kierrosten mukana maksimiinsa, voisko tätä hyödyntää pumpun säädöissä. Onko hyviä ideoita ? Mekaani säätö : miten ja mistä ? Ohessa ruiskupumpun kuvia. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
älä tee yksinkertaisesta asiasta liian monimutkaista!! kokeile ensiksi niin että letkut ja putket on omilla paikoillaan ilman kuristuksia ja muita virityksiä. ja oletettavasti huomaat että toimii loistavasti....
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Komppaan edellistä! Ei mullakaan mitään kuristuksia letkuissa ja hyvinhän tuo tuntuu pelittävän! Tiedä tuota sitten onko tuo pumppu ihan iskussaan, mutta näillä mennään!
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Tietoa Austraaliasta
Kirjoittelin AXT turbo firmaan Australiaan. Ne kun myy 3B moottorille turbotussarjaa ja kysyin: " Mites pumpun alipainesäätö reagoi turboon ?".
Ja nehän vastas että, jotta: " The vacuum lines on the intake manifold read "pressure differential / absolute pressure", so the rack in the inline pump as still altered with airflow. The airflow over the top of the butterfly, creates a low pressure zone at the "Signal Line", allowing the internal spring on the pump diaphram to force open the rack. this is why the pump works regardless of boost pressure or ambient pressures ( like high altitude )." Ja sehän tarkoitaa noin suunnilleen sinnepäin ehkä: Alipainelinjasto imuputkessa lukee" paineeroja/ todellista painetta", joten pumpun hammastanko on silti muuttuva ilmavirtauksesta. Ilmavirtaus ylitse perhosen(ehkä kalvon), luo matalan paineen vyöhykkeen " Signaali linjalle" sallien sisäisen jousen pumpun kalvolla avata hammastangon. Siksi pumppu toimii huolimatta yli tai alipaineesta. ( kuten korkealla) SAA KORJATA. Eli ei muuta kun TURBO kylkee. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-40 B koneen öljynpaineet? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 30.11.2012 21:16 |
Koneen keittolämpötila | jnu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 29.10.2007 19:25 |
2l- koneen huohotus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.10.2007 23:05 | |
2l-t - 2l koneen männistä | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 10.06.2006 11:07 |
GMC s15 koneen vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.02.2005 16:45 |