![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Lohko- vai letkulämmitin?Talvi lienee tulossa kun katselee ulos. Se tarkoittaa sitä, että joutuu istumaan perperi huurteessa vieläkin huurteisempaan kulkuneuvoon. Siis jos ei lämmittele. Kopperoon sain askarreltua lämmityspistorasian ja siihen perään lämmittimen, mutta nyt on onkelma: Moottoriakin pitäisi lämmitellä. Vaihtoehtona olisi lähes mahdottomaan paikkaan sijoitetun lohkolämmittimelle varatun tulpan avaaminen ja lämmityselementin paikalleen ährääminen tai vaihtoehtoisesti neitseellisen alavesiletkun tärveleminen siihen asennettavalla letkulämmittimellä. Tästä hieman vinoutuneesta ennakkoasetelmasta huolimatta tiedustelen: kumpaa tutkintalinjaa kannattaisi lähteä etenemään maksimaalisen mukavuuden aikaansaamiseksi?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vai vaihtoehto c: omalla kiertovesipumpulla varustettuun letkulämmittimeen, joka yleensä asemoidaan sisälämppärin letkuun. Tehoja 750w pariin kw... itellä ollu 1500w lämppäri, pysyy konepeltiki sulana
![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tt-thermo tai vastaava letkulämmitin kiertovesipumpulla on minun vaihtoehto. Rivikutonen dieselkone lämpenee ~40 astetta tunnissa 1500W lämmittimellä. Miinuspuolena vakiotermostaatti, joka lämmittää koneen yli 50 asteiseksi. Omaani vaihdoin termostaatin, nyt lämpiäminen loppuu suunnilleen viidessä asteessa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ääni täältäkin vaihtoehdolle C, TT-thermon lämmitin. Löytyy niitä muiltakin valmistajilta, mutta TT on suht edullinen, ja hyvin toiminu mitä se on pari talvea ollu käytössä.
https://www.tt-thermo.fi
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=157489
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos asennus on konehuoneen ahtaudesta tms. johtuen kovin iso urakka, niin ehkä sitten joku muu. Meinaan että takuuseen kyllä saa uuden, mutta se ei paljoa lohduta jos sen vaihtamiseen menee päivä. Calixilta ja/tai defalta saa myös tehokasta letkulämmitintä, mutta se vaatii erillisen kiertovesipumpun ja on sikäli monimutkaisempi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aikanaan Hj:hin laittelin alavesiletkulämppärin, kun oli halpa. Eipä siitä mitään oikeaa hyötyä ollut.
Sitten asentelin calixin pikkuletkuun tulevan lämppärin kokoluokkaa tonni tai puolitoista w. Ohjeen mukaan asennettuna pelasi ihan hyvin ilman kiertovesipumppuakin. Tuossahan ei taida olla muita vikaantuvia osia, kuin vastus. Tätä vaihtoehtoa voisin suositella., ei vaan ole kovin halpa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut hiluskissa 5-6 vuotta saksasta tilattu kiertovesipumpullinen malli, olikohan 2,1 Kw. Asensin ohjaamoon lämmityslaitteen kylkeen, niin ei maantiesuola tärvele. Hyvin on pelittänyt, reilun satkun taisi maksaa.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Yhdessä kulkineessa oli tt-thermo ja enpä muita enää asentele. Lämpee koko nestetilavuus nopeesti.
Nykyään yhteensopivuus esim. defan johtosarjoihin isona plussana. |
![]() |
Luokat |
lohko- vai letkulämmitin? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Letkulämmitin | JuhQ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.08.2016 19:23 |
XJ vai ZJ? vai kuitenkin WJ? | VsaTku | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.06.2015 14:56 |
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2010 12:27 |
Ostettu Letkulämmitin | Racingrabbit | O/M/V Muut | 8 | 04.03.2009 21:23 |
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) | Chit-Chat | 1 | 01.08.2007 08:48 |