Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.10.2017, 18:41
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lohko- vai letkulämmitin?


Talvi lienee tulossa kun katselee ulos. Se tarkoittaa sitä, että joutuu istumaan perperi huurteessa vieläkin huurteisempaan kulkuneuvoon. Siis jos ei lämmittele. Kopperoon sain askarreltua lämmityspistorasian ja siihen perään lämmittimen, mutta nyt on onkelma: Moottoriakin pitäisi lämmitellä.

Vaihtoehtona olisi lähes mahdottomaan paikkaan sijoitetun lohkolämmittimelle varatun tulpan avaaminen ja lämmityselementin paikalleen ährääminen tai vaihtoehtoisesti neitseellisen alavesiletkun tärveleminen siihen asennettavalla letkulämmittimellä.

Tästä hieman vinoutuneesta ennakkoasetelmasta huolimatta tiedustelen: kumpaa tutkintalinjaa kannattaisi lähteä etenemään maksimaalisen mukavuuden aikaansaamiseksi?

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2017, 19:05
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.431
Perusasetus

Vai vaihtoehto c: omalla kiertovesipumpulla varustettuun letkulämmittimeen, joka yleensä asemoidaan sisälämppärin letkuun. Tehoja 750w pariin kw... itellä ollu 1500w lämppäri, pysyy konepeltiki sulana
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2017, 19:10
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Tt-thermo tai vastaava letkulämmitin kiertovesipumpulla on minun vaihtoehto. Rivikutonen dieselkone lämpenee ~40 astetta tunnissa 1500W lämmittimellä. Miinuspuolena vakiotermostaatti, joka lämmittää koneen yli 50 asteiseksi. Omaani vaihdoin termostaatin, nyt lämpiäminen loppuu suunnilleen viidessä asteessa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2017, 19:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Ääni täältäkin vaihtoehdolle C, TT-thermon lämmitin. Löytyy niitä muiltakin valmistajilta, mutta TT on suht edullinen, ja hyvin toiminu mitä se on pari talvea ollu käytössä.

https://www.tt-thermo.fi
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.10.2017, 19:43
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Unhappy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Tt-thermo tai vastaava letkulämmitin kiertovesipumpulla on minun vaihtoehto. Rivikutonen dieselkone lämpenee ~40 astetta tunnissa 1500W lämmittimellä. Miinuspuolena vakiotermostaatti, joka lämmittää koneen yli 50 asteiseksi. Omaani vaihdoin termostaatin, nyt lämpiäminen loppuu suunnilleen viidessä asteessa.
Jaa. En ole tällaisesta kuullutkaan ja surffailin hiukan. Vaikuttaa siltä, että itse tuotteen (TT-Thermo) ajatus on hyvä, mutta laatu lähes ala-arvoista kuraa oheisen viestittelyn perusteella. Toimii hetken ja sitten pumppu jumittuu tai nesteet menee sähkötilaan ja vikavirtasuoja irrottaa laitteen verkosta. Liekö laatu parantunut?

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=157489
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.10.2017, 20:00
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Jaa. En ole tällaisesta kuullutkaan ja surffailin hiukan. Vaikuttaa siltä, että itse tuotteen (TT-Thermo) ajatus on hyvä, mutta laatu lähes ala-arvoista kuraa oheisen viestittelyn perusteella. Toimii hetken ja sitten pumppu jumittuu tai nesteet menee sähkötilaan ja vikavirtasuoja irrottaa laitteen verkosta. Liekö laatu parantunut?

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=157489
Laatuongelmista olen kyllä minäkin lukenut, oma on kuitenki toiminut hyvin. Termostaatin vaihdon yhteydessä huomasin, että sähköpuolen kotelon liimaukseen ei ole käytetty liimaa ainakaan liikaa. Laitoin sen moottorisilikonin kanssa kasaan. Mulla on kyllä eri merkkinen, mutta kuvien perusteella identtinen tt-thermon kanssa, luultavasti tulevat samalta linjalta.
Jos asennus on konehuoneen ahtaudesta tms. johtuen kovin iso urakka, niin ehkä sitten joku muu. Meinaan että takuuseen kyllä saa uuden, mutta se ei paljoa lohduta jos sen vaihtamiseen menee päivä.
Calixilta ja/tai defalta saa myös tehokasta letkulämmitintä, mutta se vaatii erillisen kiertovesipumpun ja on sikäli monimutkaisempi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2017, 20:41
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Aikanaan Hj:hin laittelin alavesiletkulämppärin, kun oli halpa. Eipä siitä mitään oikeaa hyötyä ollut.
Sitten asentelin calixin pikkuletkuun tulevan lämppärin kokoluokkaa tonni tai puolitoista w. Ohjeen mukaan asennettuna pelasi ihan hyvin ilman kiertovesipumppuakin. Tuossahan ei taida olla muita vikaantuvia osia, kuin vastus. Tätä vaihtoehtoa voisin suositella., ei vaan ole kovin halpa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.10.2017, 11:07
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Mulla on ollut hiluskissa 5-6 vuotta saksasta tilattu kiertovesipumpullinen malli, olikohan 2,1 Kw. Asensin ohjaamoon lämmityslaitteen kylkeen, niin ei maantiesuola tärvele. Hyvin on pelittänyt, reilun satkun taisi maksaa.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.10.2017, 19:54
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.017
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Tt-thermo tai vastaava letkulämmitin kiertovesipumpulla on minun vaihtoehto. Rivikutonen dieselkone lämpenee ~40 astetta tunnissa 1500W lämmittimellä. Miinuspuolena vakiotermostaatti, joka lämmittää koneen yli 50 asteiseksi. Omaani vaihdoin termostaatin, nyt lämpiäminen loppuu suunnilleen viidessä asteessa.
Viime talven kokemukset TT Thermon kanssa hyviä ja oli muistaakseni 1500 wattinen. Minun mielestä on hyvä asia, että auton lämppärin kennon saa kanssa vähän heräilemään, niin ei tarvi mitään sisätilan lämmittimiä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.10.2017, 19:59
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Yhdessä kulkineessa oli tt-thermo ja enpä muita enää asentele. Lämpee koko nestetilavuus nopeesti.

Nykyään yhteensopivuus esim. defan johtosarjoihin isona plussana.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
lohko- vai letkulämmitin?


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Letkulämmitin JuhQ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.08.2016 19:23
XJ vai ZJ? vai kuitenkin WJ? VsaTku Tekniikka & Jutustelu 15 15.06.2015 14:56
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Ostettu Letkulämmitin Racingrabbit O/M/V Muut 8 04.03.2009 21:23
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48


Sivu luotu: 02:51 (GMT +2).