Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2017, 21:48
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Nopeusrajoitukset persiillään?


Mikäs noissa nopesusrajoituksissa mättää kun ei kukaan niitä tunnu noudattavan?

Oman yrityksen perustamisen myötä rupesin ajamaan rajoitusten mukaan ja tuntuu että kaikki muuta ajavat ylinopeutta ja tuntuu että teen jotain väärin kun rajoituksia noudatan? Ajetaan ihan persiissä kiinni ja sitten ohitetaaan vihaisesti?

Tänään pääsin toteamaan että prankkaritkin ajavat n.10km ylinopeutta vaikka ei ole häly päällä?

Pitäisikö nostaa kaikkia nopeuksia kympillä, vai pitäiskö antaa kympin laillinen liukuma rajoituksiin?
Kummastuttaa vaan kun kulkuneuvolla kuin kulkuneuvolla rajoitukset näyttää olevan liian alhaiset?

Jotta sellasta on tultu ihmeteltyä.

t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2017, 22:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Näinhän se on. Pakko ajaa 5-10 yli tai oot mulkku tientukko ja eläkelläisetkin ohittaa pientareen kautta.

Helvetti ajoin motarilla alle rajotuksen ni kytät tuli tsekkaa tilanteen. Epäilyttävää käytöstä!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2017, 22:14
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Ainakin mun muistikuvan mukaan aina (vuodesta 2000) on ajettu rajoitus plus mittarivirhe nopeutta. Ennen se plus oli noin 10km/h. Nykyään kun mittarivirhe on helppo tarkistaa, niin esim. 100 alueella menee ihan hyvin virran mukana, kun vakkariin laittaa 106 tai 108, jolloin todellinen nopeus on aika tarkkaan 100km/h.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.06.2017, 23:01
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

täällä landella ajetaan 92-95Km/h olipahan rajoitus 80 tai sata... Itse ajan tarkistettua nopeutta noin 5Km/h yli, eli 85 ja 105.
Nää nusvottajat ei vissiin uskalla ajaa satasta??? Sitten ajetaan ylinopeutta paikoissa joissa rajoitus on laitettu 80Km/h esim. vaarallisen risteyksen takia!!!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2017, 00:02
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Helvetti ajoin motarilla alle rajotuksen ni kytät tuli tsekkaa tilanteen. Epäilyttävää käytöstä!
Mulle käyny sama pari kertaa. Ei saa käyttäytyä poikkeavasti, antaa kuulemma aihetta epäilykseen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.06.2017, 05:08
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 738
Perusasetus

Kyllä täälläpäin tuntuu asia olevan ihan toisinpäin. Aina saa ajella alinopeutta jonkun perässä ja monesti letkassa mennään 70kmh ja kyltissä lukee 100kmh. Myönnän että ainakin itseä tämä ottaa päähän, onko se pakko tulla sinne ajamaan kun vieressä menisi tie millä rajoitus on 60kmh...
Tulee vain turhia ohituksia, mitkä lisää onnettomuuksia. Pieni ylinopeus ei niinkään sitä lisää.

Omasta mielestäni kyllä rajoituksia saisi nostaa ja mieluusti samalla tuota liukumaa. Ei tarvitsisi jatkuvasti kytätä tuota nopeusmittaria vaan katse voisi olla siellä tiessä minne se kuuluukin. Vaikka auttaako tuokaan, kun joka toisella näyttää olevan se luuri kädessä ja ajamiseen keskittyminen jossain ihan muualla...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.06.2017, 05:57
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Ja mittari virheet tekee sen että ajetaan 80 alueella 75 ja kun vastaan tulee kameratolppa ni pudotetaan varoiks 65 ettei vaa räpsy ja tolpan jälkeen taas nostetaan ja tätä haitariliikettä riittää läpi suomen
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.06.2017, 15:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Mikäs noissa nopesusrajoituksissa mättää kun ei kukaan niitä tunnu noudattavan?
No ei se ainakaan Kehä I:llä päde, kun siellä nysvätään etenkin tolppien kohdalla 70km/h mittarin mukaan, vaikka rajoitus on 80km/h.


Lainaus:
Oman yrityksen perustamisen myötä rupesin ajamaan rajoitusten mukaan ja tuntuu että kaikki muuta ajavat ylinopeutta ja tuntuu että teen jotain väärin kun rajoituksia noudatan? Ajetaan ihan persiissä kiinni ja sitten ohitetaaan vihaisesti?
Itse ajan sen 5-8km/h yli rajoituksen mittarin mukaan maantiellä/ motarilla kun olosuhteet sen sallii, jolloin todellinen nopeus on 3-6km/h yli rajoituksen.
Ja totta puhuen se jossainmäärin vituttaa, jos puolihiljaisessa liikenteessä hyvissä olosuhteissa ajetaan vaikka kehällä kahta kaistaa vierekkäin 70-75km/h todellista nopeutta ja muuten tyhjää baanaa edessä.
Vastaavasti jos on vilkkaampi liikenne niin sitten on, ja mennään sitä vauhtia kun pääsee

Kenenkään ei ole tietenkään pakko ajaa tasan rajoituksen mukaista nopeutta - eikä etenkään yli sen - mutta jos ajaa hitaammin kuin rajoitus niin muu liikenne olisi syytä huomioida: jos peräpeiliin ilmestyy joku niin olisi suotavaa ja kohteliasta väistää viereiselle kaistalle jos on useampi kaista samaan suuntaan ja on selvästi tukkona. Monissa maissa se on jopa ihan määräys ja laki.

Eri juttu sitten jos on vilkas liikenne niin sitten kaikkien olisi syytä ajaa liikennevirran mukaista nopeutta. Se aiheuttaa kaikkein vähiten ongelmia, vaaratilanteita, yms.
Tärkeintä olisi muun liikenteen ja kaikkien tiellä liikkujien huomioonottaminen, ja unohtaa minä-minä asenne ihan kokonaan.


Lainaus:
Tänään pääsin toteamaan että prankkaritkin ajavat n.10km ylinopeutta vaikka ei ole häly päällä?
10km/h yli todellisen nopeuden, vai mittarinopeus? Aika usein kyllä näkee jopa poliisien ajavan yli rajoituksen todellista nopeutta. Se on aika erikoista.

Lainaus:
Pitäisikö nostaa kaikkia nopeuksia kympillä, vai pitäiskö antaa kympin laillinen liukuma rajoituksiin?
On paikkoja joissa rajoituksia voisi nostaa 10-20km/h, ja on paikkoja missä rajoituksia voisi laskea. Nykyinen rangaistusasteikko on ihan hyvä.

Sen sijaan tarvittaisi rutkasti enemmän poliiseja näkyvästi tien päälle, ei ne kameratolpat liikennekuria paranna millään tavalla. Nykyisin oikeasti kypsyttää ajaa ainakin pääkaupunkiseudulla, kun liikenteessä urpoillaan ihan käsittämättömän paljon minä-minä asenteella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.06.2017, 17:11
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Nopeusrajoitukset?


Joo, myönnettäkön että nykyjään täällä pääkaupunki liikentessä rajotusten mukaan ajaminen on stressaavaampaa kuin lievää ylinopeutta ajaminen, joten rupean varmaan ajelemaa kuin muutkin ja jos saan sakon ylinopeudesta niin kerron kyllä virkailijalle asiasta vaikka se ei mitään muutakkaan.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.06.2017, 18:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Oman yrityksen perustamisen myötä rupesin ajamaan rajoitusten mukaan ja tuntuu että kaikki muuta ajavat ylinopeutta ja tuntuu että teen jotain väärin kun rajoituksia noudatan? Ajetaan ihan persiissä kiinni ja sitten ohitetaaan vihaisesti?
Kyllä mä katon nopeusrajoituksen liikennemerkistä ja tähän asti se on tarkoittanut maximia sallittua nopeutta. Omat autot ei ole olleet kovin hyviä kilpa-autoja, joten mielekkäältä ei tunnu merkittävät ylinopeudet.

Jos ajan alinopeutta, järjestän tarvittaessa ohitusmahdollisuuden. Erityisesti hälytysajoneuvoille annan tietä.

On sitä nuorempana tullut kaahailua kokeiltua, mutta nykyisin olen siinä käsityksessä, että harva ohittelija on hoitamassa jotain kiireellisiä ja isoja keissejä, joiden hoitamiseen ohittelusta on apua. Jos joku hoitaa hälytysajoneuvojen lisäksi yhteiskunnallisesti tärkeitä tehtäviä, tuskin niitä autolla kaahailemalla hoidetaan.

Eli jos Suomessa joku kaahaa Audilla tai Bemarillaan ja itse ei anna kaahailijalle tilaa tai ole mukana kilpa-ajossa, tuskin siitä minkään maan rauhanneuvottelut kariutuu tai tärkeä keksintö jää syntymättä.

Mikäli ylinopeushurjastelija on joku rekkakuski, taksikuski tai bussikuski, ehkä moista tapaa ei ole tarpeen tukea.

Mielestäni tulevaisuudessa voidaan kehittää järjestelmä, joka tunnistaa oikeasti kiireelliset ajotehtävät ja jouduttaa ambulanssien, paloautojen, poliisin kulkemista.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.06.2017, 18:55
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Joo en mie kyllä ymmärrä mikä vitun liukuma?
Suurin sallittu nopeus on suurin sallittu nopeus, ja se lukee siellä liikennemerkissä. Näin ollen 10km/h alle sen liikennemerkin lukeman on sallittu nopeus, mutta 5km/h yli sen ei ole sallittu nopeus. Aivan saatanan yksinkertaista ja helppo noudattaa.
Toivoisin lisää poliiseja liikenteeseen, liikenteenvalvontaan ja varsinkin tähän aggressiivisten perseessäroikkujien ja kilipääohittelijoiden valvontaan. Tolpat ei mitenkään voi korvata oikeita poliiseja.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.06.2017, 20:32
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 738
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Joo en mie kyllä ymmärrä mikä vitun liukuma?
Suurin sallittu nopeus on suurin sallittu nopeus, ja se lukee siellä liikennemerkissä. Näin ollen 10km/h alle sen liikennemerkin lukeman on sallittu nopeus, mutta 5km/h yli sen ei ole sallittu nopeus. Aivan saatanan yksinkertaista ja helppo noudattaa.
Toivoisin lisää poliiseja liikenteeseen, liikenteenvalvontaan ja varsinkin tähän aggressiivisten perseessäroikkujien ja kilipääohittelijoiden valvontaan. Tolpat ei mitenkään voi korvata oikeita poliiseja.
Periaatteessa näin, mutta mitäs jos et satu sairaaloisesti kyttäämään nopeusmittaria ja suoralla lentokentän levysellä tiellä se nopeus onkin 86kmh sen sallitun 80kmh sijaan.
Kortti suoraan pois??
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.06.2017, 20:41
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Periaatteessa näin, mutta mitäs jos et satu sairaaloisesti kyttäämään nopeusmittaria ja suoralla lentokentän levysellä tiellä se nopeus onkin 86kmh sen sallitun 80kmh sijaan.
Kortti suoraan pois??
Jos ne on kovin helposti nykyisin sakottamassa, niin asia kai on ratkaistava jotenkin, ettei ajoneuvo kulje vahingossa sakotusvauhtia. Jos jollakulla onkin oikea kiire tai aikataulupaine, niin ainakin poliisin toimesta tapahtuva pysäyttäminen sotkee tiukan aikataulun.

Mielestäni oman haasteensa muodostaa, että varsinkin pimeässä ei ihan joka tilanteessa vierailla tiellä ole ihan varma nopeusrajoituksesta.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.06.2017, 21:04
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 738
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mielestäni oman haasteensa muodostaa, että varsinkin pimeässä ei ihan joka tilanteessa vierailla tiellä ole ihan varma nopeusrajoituksesta.
Eikä vain pimeällä, oudolla tiellä jää äkkiä se kyltti huomaamatta jonkin puskan takaa, tai menemään ohi kun kyttäilet nopeutta,kameroita,poliisia. Sitten onkin äkkiä 20kmh ylitystä ja nykyisella sakotuksella maksettavaksi tuleva summa on suhteeton nähden tehtyyn "rikokseen"

Ylinopeudella harvoin voittaa mitään ja jos voittaakin niin pitää matkaa olla sitten useampi 100km ja siinäkin sitten vaikuttaa jo enemmän se tauon/taukojen pituus. Nuo nopeusrajoitukset ja niiden valvominen on vaan nykyään mennyt rahastuksen puolelle ja liikenneturvallisuuden parantaminen ei ole enää pääasia.
Kyllä se pitäisi olla poliisi kuka sakottaa ja sekin järkeä käyttäen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.06.2017, 23:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Mikäs noissa nopesusrajoituksissa mättää kun ei kukaan niitä tunnu noudattavan?

Oman yrityksen perustamisen myötä rupesin ajamaan rajoitusten mukaan ja tuntuu että kaikki muuta ajavat ylinopeutta ja tuntuu että teen jotain väärin kun rajoituksia noudatan? Ajetaan ihan persiissä kiinni ja sitten ohitetaaan vihaisesti?

Tänään pääsin toteamaan että prankkaritkin ajavat n.10km ylinopeutta vaikka ei ole häly päällä?
Näyttääk sun mittari oikein? Ja millä välin tätä tapahtuu?

Tuusulanväylällä ajaa yli puolet porukasta selvää alinopeutta, n. 90 km/h todellista, osa ajaa lähes sataa (sama rajoitus kesät talvet) ja osa hieman yli. Harvoin kukaan ajaa selkeää ylinopeutta.

45:lla, Tuusulanväylältä siis pohjoiseen, lähes poikkeuksetta junnataan just just 80:iä, työliikenneaikaan letkassa alle tämän. Kameroiden kohdalla humppaa ja jostain syystä Hyrylään päin ajellessa moni unohtaa Rusutjärven risteyksen jälkeen kiihdyttää takaisin 80:iin, mennään usein 70:iä tämä n. 2 km.

Ite oon ollu huomaavinani että tahti senkun hyytyy, lähes aina tulee joku perä edellä vastaan jos ajat omaan tahtiin n. 85 km/h 80-alueella. Satasen alueella suurin osa ajaa 100 mittarinopeutta eli 92-95 km/h. Usein tyytyväisenä törryytellään rekan takana 85-90:iä, ohittamiseen lähdön kynnys tuntuu olevan keskimäärin hyvin korkealla, mopoautostakaan ei päästä ohi vaikka tilaisuuksia olis koko ajan.

Autojen nopeusmittarit pitäis jollain direktiivillä säätää näyttämään oikein, mikä lie euroautojen suunnittelussa on vinksallaan kun laitetaan mittarit näyttämään yli selvästi. Esim. Toyotan jenkeissä myytävät mallit näyttää n. 0-2%:n tarkkuudella oikein, vastaavissa euromalleissa on 7-8% liikaa. Niihin ees niin isoja renkaita sovi alle että mittarin sais näyttämään oikein.
No, onneksi on GPS.

Ja vielä loppuun; nopeusrajoitukset ei aina ole kovinkaan mielekkäitä, perustellaan jotakin 60-aluetta milloin tien kunnolla, milloin liikennemäärällä tai pienen sivutien risteyksellä, vaikka tie olisi käytännössä ihan ok, liikennettä ei ole ja risteyksessä tuskin kukaan koskaan kulkee. 100 olis luonteva vauhti, mut junnaa sit 60:iä kun herrat on niin päättäny. Samoin jopa parin-kolmen kilsan suoralla ja leveällä varalaskupaikalla voi olla 70 km/h rajoitus vain jonkin yhteneväisyyden vuoksi ko. tien ennestään alennetulle nopeusrajoitukselle. Joskus sai ajaa sataa, nyt 70. 120 olis kesäaikaan luonteva ja turvallinen, mut kortti lähtee ja syyte päälle jos tavataan itse teosta.

Ja vielä yks ongelma mikä vaivaa itteeni tuntemattomilla teillä, etenkin jos kameroita, nopeusrajoitusmerkkejä pihtaillaan. Risteyksen jälkeen yleensä on, mut sit ei välttämättä kymmeniin kilometreihin. Joskus pitkällä reissulla voi olla että joku lappu joskus menee ohi eikä tallennu mieleen, sit kameran kohdalla saa arpoa että saakoha nyt varmasti ajaa sataa kun en muista muuta nähneeni vai jarrutanko 80:iin. Pakko jarruttaa kun ei oo varma, samannäköisellä tiellä kun voi olla jompi kumpi kesäaikaan ilman selvää syytä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.06.2017, 11:17
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Näyttääk sun mittari oikein? Ja millä välin tätä tapahtuu?
Ite oon ollu huomaavinani että tahti senkun hyytyy, lähes aina tulee joku perä edellä vastaan jos ajat omaan tahtiin n. 85 km/h 80-alueella. Satasen alueella suurin osa ajaa 100 mittarinopeutta eli 92-95 km/h. Usein tyytyväisenä törryytellään rekan takana 85-90:iä, ohittamiseen lähdön kynnys tuntuu olevan keskimäärin hyvin korkealla, mopoautostakaan ei päästä ohi vaikka tilaisuuksia olis koko ajan.
Itse kokeilin huvikseni kaupunkireissussa pärjäänkö liikennevalokiihdytyksessä huoltoautoa muistuttavalla Hiluxilla edes mopoautolle ja tällä kertaa vaivaisesti päihitin sen.

Nykyisin mulla ei ole henkilöautoa ollenkaan ja jos lähden johonkin kauemmaksi, niin ajoneuvo tuskin on kovin vauhdikas. Mielestäni satasen rajoituksesta on aika vähän hyötyä koska on niin paljon ajoneuvoja, jotka ei saa ajaa satasta.

Moottoritiellä onnistuu vauhdikkaampi eteneminen paremmin. Sellaista jos ajelisin melkeen joka päivä, hommaisin nopeamman auton.

Nykyisen tapaiset mopoautot korvaisin jollakin muulla ja ottaisin mukaan idea, että liikenteessä on turvallisempaa jos ajoneuvot menee samaa vauhtia.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.06.2017, 15:06
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

En mää ainakaan syytä sitä jonon ekaa köhnääjää vaan niitä kahta kolmea jotka jää roikkumaan sen perseeseen,Sit niitä alkaakin äkkiä kertymään ja parin kymmenen auton jonoa on vittumainen lähteä ihan perältä tiputtelemaan.


Sitten hitaasti ajeleville sellainen vinkki että kun ohituskaista alkaa,Niin jatka edelleen sitä körryyttelyä.Monesti tulee sellainen efekti "Nyt se sai vauhtia allensa,Eipä tarviikkaan ohittaa.Kunnes se ohitus kaista loppuu,Niin taas ajellaan kymmpi kaks alle sallitun".
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.06.2017, 19:47
Luzzuki Luzzuki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.04.13
Sijainti: Pori
Viestit: 31
Perusasetus

Joo, mut jos se jonon eka on joku kermaperse herranterttu mopoautollas poppikone kybällä näpytellen kännykää kaistan keskellä ja takana kaks rekkaa ja niiden takana kilometrin jono ja sen verran vastaan tulevaa liikennettä ettei kukaan pääse ohi. Just joku päivä olin semmoses jonos muutaman kymmenen kilometrii.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.06.2017, 11:51
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Nykyisen tapaiset mopoautot korvaisin jollakin muulla
Olis ainakin uutena ostettuna rahallisesti yks ja sama vaikka annettais sitten vaikka noin 16-vuotiaille oikeus ajaa jollain Nissan Micran kokoluokan autolla missä maksimissaan 1 litran moottori. Siihen vaan sitten joku pykälä, että jos tötöilee niin kaikki ajo-oikeudet pois 3 vuodeksi. Eikä mitään nopeudenrajoittimia sun muuta tuubaa.

Aina tulee olemaan tiellä autoja, jotka ajaa eri nopeuksilla. Tuntuu vaan monelta puuttuvan se joustaminen ja jos tulee sitä kuminauhaefektiä ja turvavälit on jo valmiiksi heitetty romukoppaan, niin soppa on enemmän kuin valmis. Lyhyellä turvavälillä ajavat joutuu painamaan aina enemmän jarrua ja pudottamaan nopeutta enemmän, kuin olisi tarpeellista. Näin syntyy ketjureaktio, missä jonon hännällä tapahtuu jopa täysi pysähtyminen.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 06.06.2017, 13:20
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

[QUOTE=Luoppis;1349291]Olis ainakin uutena ostettuna rahallisesti yks ja sama vaikka annettais sitten vaikka noin 16-vuotiaille oikeus ajaa jollain Nissan Micran kokoluokan autolla missä maksimissaan 1 litran moottori. Siihen vaan sitten joku pykälä, että jos tötöilee niin kaikki ajo-oikeudet pois 3 vuodeksi. Eikä mitään nopeudenrajoittimia sun muuta tuubaa.]

En tiedä oonko vieraantunut nykyvanhempien ja nuorten taloustilanteesta, mutta itsellä olis tuntunut aika ufolta ajatukselta, että 16 vuotiaana olis voinu hankkia mitään uusia autoja. Omassa nuoruudessa varteenotettavaa oli hankkia tarvikkeita vaikka kärryyn, jota voi hinata pyörällä tai mopolla kaatopaikalta.

Itse näkisin, että tulevaisuudessa voi olla älykkäämpi auto, jolla on helpompi ajaa sekä nuoren, että vanhan kuljettajan.

Olen toisaalta vähän epäileväisellä kannalla onko nyky-yhteiskunnassa paljonkin niin merkittäviä posteja tarjolla alle 18 vuotiaille, että sinne olisi tärkeä kiiruhtaa mopoautolla. Omassa nuoruudessa oli toisaalta niin, että kun ajokortit tuli ja jotkut karmeat paskat saatu hankittua alle, oli monilla intoa ajaa todella kovaa vähillä taidoilla.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.06.2017, 20:50
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
En tiedä oonko vieraantunut nykyvanhempien ja nuorten taloustilanteesta, mutta itsellä olis tuntunut aika ufolta ajatukselta, että 16 vuotiaana olis voinu hankkia mitään uusia autoja.

Uusi mopoauto voi maksaa yli 17 000 euroa pahimmillaan. Halvimmatkin on kai jotain kymppitonnin luokkaa. Siihen päälle vakuutukset n. 2000 euroa vuodessa kaskoineen päivineen. Jos jonkun Dacian tai Hyundain saa kymppitonnilla ja käytettynä vielä vähemmällä, ei ole pahakaan laskutoimitus, että kumpi oikeasti kannattaisi hankkia. Toki sitten alkaa liikennevakuutukset kummasti kallistumaan noissa ajoneuvoluokissa...

Sehän on nyt tietty täys fakta, että yksikään 15 vuotias ei itse tienaamillaan rahoilla tuollaista kinneriä osta. Mutta kuulemma vanhemmat ottaa jopa lainoja ostaakseen noita kopperoita penskoilleen. Saahan sillä Micralla/Getzillä kelattua vaikka sen 150 mittariin ja lopputuloksen sen mukaan, mutta ainakaan se lopputulos ei toivottavasti ole se, että rekka ajoi kinnerin takaa päin murskaksi.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 05.06.2017, 23:34
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Nopeus?


Ainakin kaikissa nopeusnäytöissä näyttää mittari samaa kuin näytöt ja työmatkalla on kaksi näyttöä.
Välillä Malmi Tussula on tullut seurailtua ja näyttää samalta tuolla mökki reissuillakin olevan meininki.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Näyttääk sun mittari oikein? Ja millä välin tätä tapahtuu?
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 06.06.2017 08:45
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runner jako persiillään? Oli se. Reisrdok Tekniikka & Jutustelu 8 01.04.2010 09:57


Sivu luotu: 22:39 (GMT +2).