Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.04.2016, 07:37
tyhtis tyhtis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.13
Sijainti: keminmaa
Viestit: 39
Perusasetus

kysymyksiä suikasta (sj 410)


Todiin taasen täällä. Hiluxi tuli aikoinaan myytyä ku tuttu vängellä osti poies.
No jäi kuiten kyteen hinku että joskus pitää uusi neliveto saada.
Viime syksyn värkkäsin takapotku kinkku kaapilla ja talven ransetilla.
Nyt pitkän etsinnän jälkeen viime sunnuntaina löytyi kauon haetu suzuki!
Tiukka soitto myyjälle tarvisikko ransettia ja tarvi päästii hinnasta ymmärrykseen. Ei muutaku ilmoitus avopuolisolle että lähtään tekee pikku sunnuntai ajelu (huomasi heti että nyt son löytäny jonku maasturin)
No eikun ransettiin tankki täyteen ja kohti reisjärveä matkaa kertyi 300kmnoin. Kauppa paikalla kahvit ja tätä nykyisten paperittoman kaupanteon taistelua kun netti pätkii yms.
Sitten suzukiin ja nokka kohti kotia yöllä oltiin perillä ongelmia ei tullut.

Eli tämähän tuli taloon toiseksi autoksi jolla minä pöristelen työ matkat ja harraste mettä yms ajot.

Sitten asiaan.....

Olen koittanu käyttää hakua mutta oikein en löydä vastauksia.
Mikä olisi näppärä rengas valinta suikkaan? Saisi olla edullinen.
Mielellään suht karkea ja hillityn iso.
Ajattelin että hommaan tähän pikkuisen korottavat jouset joten minkä kokoisetmahtuu ongelmitta muokkaamati pyörii 50mmkorottavilla jousilla?

Sitten miten toimii nelivedon valo kun ei halua sammua ollenkaa neliveto kyllä lähtee päältä ja kaikki toimii keppi liikkuu jouhevasti ja pykälät löytyy.

Mikä on tuo kolmas kierrettävä vipu ja miten käytetään onko voiman ulos otto??

Ja pirssihän on sj 410 87 ja valollisella jakolodjulla.
Tarkoitus ei ole laittaavälityksiä. (Näinhän sitä aina luulee aluksi)

Ja pahoittelen turhaa jaarittelua alussa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2016, 11:30
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

235/75-15 lienee maksimi vakiovälityksillä.(vakio pyöränkaarilla).Nää on leimattavissakin,Niin ei tarvii rengasjumppailla.

31"+ vaatii jo kaarien avarrusta+välityksen jakolaatikkoon jos meinaa että ajo on jollain asteikolla mieleistä.

Jousituksessa kannattaa välttää halvimmat valmistajat.Lässähtävät vaikka auto seisois vaan parkkipaikalla.

Ome on merkkinä hyvä=joustaa hyvin+on pehmeä ja pitää ryhtinsä hyvin.

Voimanulosottohan se käännettävä vipu on.

Jakolaatikon kyljessä on sähkökytkin(kuula painaa tappia).Siinä varmaan vika jos 4wd valo loistaa koko ajan.Sen voi yleismittarilla piipata,Niin näkee toimiiko se...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2016, 14:51
tyhtis tyhtis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.13
Sijainti: keminmaa
Viestit: 39
Perusasetus

Dodiin selvisi asia kummasti. Mikkähän olisi hyvät renkaat vielä koko on nyt selvillä.
Hilussa oli mutikat km2 mutta jotenki en tykänny niistä tuntu että aina oli kuvio tukossa ja talvesta en mainitte oikei mittää tiellä oli kyllä ihan ok.
Mites nämä fedimat yms aika edullisen hintaisia ja kuviotki ihan karkian oloisia??

No omea olen katellukki isällä hj ssa oli ja itella hiluksisa eikä kyllä moitittavaa.

Pitää tuo kytkin tarkistella samalla kun makaa öljyn vaihossa ja rasvauksessa auton alla
.
Kiitoksia vain
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2016, 17:12
tyhtis tyhtis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.13
Sijainti: keminmaa
Viestit: 39
Perusasetus

Noniin sj llä pärrätty ahkerasti niin tiellä kuin metsässä ihmeen hyvin menee vakio lintta jousilla ja vakio kitkarenkailla. Noo tässä kun rahoittuu niin isommat ja karkeammat rattaat tulee ja 50mm korottavammat jouset.
Nyt tässä miettiny ( oikeastaan silloin mietin kun oottelin appiukkoa että tulee valmetilla hinaan)
Kaveri kauppasi n5000 kg kiskovaa sähkö vinssiä minulle ettämiten tuon laittaisin tuohon.
Mietin että otan alkuperäisestä puskurista pätkän pois ja teen rungon päähän telineen johon istutan vinssin kiinni.
Tällöin vinssi näyttäisi kuin upotetulta puskuriin.
Miten tuleeko tuo puskuri eteen noiden isompien renkaiden kanssa haitoille kuitenkin että joutuu muokkaamaan eli onko sama ottaa irti ehyenä ja palkista oma tekele tilalle??
Olen koittanu katella kuvia mutta ei oikein hyviä löydy saati tietoja onko mitä modauksi alustasa jne.
Kiitoksia taasen tyhmiin kysymyksiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2016, 21:45
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105274

ootko tuon topin kahlannu läpi?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2016, 22:14
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Tuutkohan melkein joka aamu vastaan tuossa kemijoen itäpuolentiellä lautiosaaressa- lapintiellä lentokentän hujakoilla.
Ite ajelen aika usein HDJ:llä Kemiin töihin.
Tuolla samalla välillä tulee aamuisin parikin eri suikkaa vastaan.
Tämä aamuna hopeinen HJ.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.05.2016, 07:29
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhtis Näytä viesti
Mietin että otan alkuperäisestä puskurista pätkän pois ja teen rungon päähän telineen johon istutan vinssin kiinni.
Tällöin vinssi näyttäisi kuin upotetulta puskuriin.
Miten tuleeko tuo puskuri eteen noiden isompien renkaiden kanssa haitoille kuitenkin että joutuu muokkaamaan eli onko sama ottaa irti ehyenä ja palkista oma tekele tilalle??
Tee vinssille peti sinne runkopalkkien väliin, saa hyvin hitsattua tukevasti kiinni. Syyläriä voi tarvittasesa siirtää vähän taaksepäin, jos tila meinaa loppua. Ota suosiolla se alkuperäinen puskuri kokonaan irti ja tee uusi, vinssi & pyörät tarvii tilansa. Ja sitä paitsi se alkuperäinen puskuri on tosi mölön näkönen Vilkut ja parkit tietty pitää tehdä jotenkin sinne keulille jos puskurin heität lepikkoon.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.05.2016, 06:24
tyhtis tyhtis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.13
Sijainti: keminmaa
Viestit: 39
Perusasetus

Noniin tuossa se tuli! Itekki kattelin että tuonne runkopalkkien välii kun rakentelee pedin niin saa jämysti kiinni vinssin eikä tökötä oikein kaukana keulasta.
Ja tuota kanssa mietin kun laitan isommat rattaat että tuleeko kuiten tuo puskuri haitoille niin taitaa olla sama nyysiä p oies ja rakennella palkista kestää vähän pukkia risujaki.
Tästähän ei nyt mitää hirmu maasturi tule mutta pikku paranteluja maantie ajoa myös silmällä pitäen. Auto on kuiten joka päivä ajokki.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
sj 413 vetoakselit ja murrokset sj 410 suitsaan korbimotors Tekniikka & Jutustelu 0 01.04.2013 14:31
Myyty Suzuki SJ 410 -85 + varaosa SJ 410 -84 Paskarottelo O/M/V Ajoneuvot 7 22.01.2010 17:57
suzuki sj kysymyksiä tuke Tekniikka & Jutustelu 7 21.12.2009 20:21
SJ 410:n ja SJ 413:n jakolaatikon erot? Suitsa_kuski Tekniikka & Jutustelu 8 11.02.2007 19:52
Suikasta takapönttö pois ? Heguli Tekniikka & Jutustelu 8 17.10.2006 07:06


Sivu luotu: 08:21 (GMT +2).