Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2016, 00:33
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Red line laatikkoöljy


Laitoin sitte laatikkoon Red linen MT-90 öljyt ja kävin pikku koe lenkin n. 30km. Kuten arvata saattaa,ei mitään järisyttävää mutta ei ainakaan huonompi kun edellisillä Mobil shc gl4/gl5 öljyillä. Koe auto on hilux ja laatikko R151f,sen johdannaisiahan esiintyy runnereissa ja land cruisereissa ja R154 Suprassa. Amerikan serkku ax-15 on Jeepeissä. Hintaa tais tällä öljyllä olla jotain reilu 20€ motonetissä kun Mobilin SHC on alk. 16-17€ joten hiukan mietityttää onko tää red line hintansa väärti. Nää R sarjan rasiat on vahvoja ja kestää sen 500-700tkm ajosta ja huolloista riippuen. Valmistaja suosittaa rasiaan gl5 tai gl4 öljyä ja synteettinen tietty parempi vaikka ei valmistaja sitä vaadi. Aikoinaan ainakin Hiasen laatikkoon sai laittaa myös gl4 tai gl5 mut olin huomaavinani hienoista kankeutta gl5 öljyllä,en muista oliko laaduissa muuta eroa mut yleisesti ottaen gl4 on usein parempi,näin Red linekin testirasiaan suosittelee. Laittakaaa muutkin kokemuksia/näkemyksiä mielellään perustelujen tahi aiheeseen liittyvän faktan kera,setämiesten/wanhan kansan tietoja ei nyt oteta huomioon.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2016, 10:35
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

HDJ:n H151f laatikkoon laitoin myös nämä MT90 redlinet siinä toivossa että vaihteet menisi kylmänä liikkeessä paremmin päälle.
No ei ollut kyllä minkäänlaista eroa edellisiin tosin tuntemattomiin öljyihin.

Sen verran eroa tuntuisi kuitenkin olevan ettei autolla tarvi nyt ajaa niin paljoa laatikon lämmittämiseksi että vaihteen vaihdot alkaisi sujumaan ilman ylimääräistä voimaa.

Mutta edelleen reilummassa pakkasessa kun lähtee liikkeelle niin auto kerkeää melkein pysähtyä ennenkuin saa vaihdettua ykköseltä kakkoselle. Kolmonen menee jo helpommin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2016, 11:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Mulla ollu pykälää ohuemmat öljyt viimeset 50 tkm lootissa/perissä:
RED LINE High Performance Synthetic Gear Oil 75W-85
RED LINE High Performance Synthetic MT-85 75W85 GL-4 Gear Oil

Hyvin pelaa eikä oo pakkasillakaan tuntunu kovinkaan jäykistyneen.

MT-90 on Motonetissa jo 25,90€/litra. Kannattaa tilailla muualta, ite hommasin opieoils.co.uk:sta jonkin alen aikaan. Eikä tuota 75W-85:sta joka paikasta löytynytkään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2016, 11:19
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Vähän topiccia lainaan, mutta opelin fronteraan pitäis manuaalin mukaan laittaa samat litkut laatikkoon kuin koneeseen Mitenhän lie perus 5w40 pysyy laatikossa vai laittaako suosiolla jotain mineraalilitkua?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2016, 12:19
vexi4x4:n Avatar
vexi4x4 vexi4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.09
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 447
Perusasetus

Meinaakko että ohjekirja yrittää jekuttaa? Eiköhän sinne sitä voi/jopa kannatakki laittaa mitä ohjekirja suosittelee.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2016, 21:22
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasse80 Näytä viesti
Vähän topiccia lainaan, mutta opelin fronteraan pitäis manuaalin mukaan laittaa samat litkut laatikkoon kuin koneeseen Mitenhän lie perus 5w40 pysyy laatikossa vai laittaako suosiolla jotain mineraalilitkua?
Se 5w/40 moottoriöljynä voi olla 75w/90 laatikkoöljynä et pitäs hyvinkin pysyä,ja samat stefat ne on lootassa ku konessaki. Mineraaliöljyä en ite suosittelis kun se on kylmänä jähmeämpää.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.03.2016, 21:29
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Suzzukin jakotoosassa on heavyshockkia.magneettiroppu pysyy ainakin puhtaana.
Verrokkina mobilube 80w/90(oli aina sitä hienoa töhnää magneetissa).
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.04.2016, 12:42
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mulla ollu pykälää ohuemmat öljyt viimeset 50 tkm lootissa/perissä:
RED LINE High Performance Synthetic Gear Oil 75W-85
RED LINE High Performance Synthetic MT-85 75W85 GL-4 Gear Oil

Hyvin pelaa eikä oo pakkasillakaan tuntunu kovinkaan jäykistyneen.

MT-90 on Motonetissa jo 25,90€/litra. Kannattaa tilailla muualta, ite hommasin opieoils.co.uk:sta jonkin alen aikaan. Eikä tuota 75W-85:sta joka paikasta löytynytkään.
Tilasinpa taas valmiiksi setin kun oli -15% ale ja 8000 km päästä sais taas vaihtaa. Eipä tuossa paljoo säästäny, mut ei löydy tuota ohuempaa helposti täältä lähinurkista:
Lainaus:
Order Details:
Product Quantity Sub Total:
RED LINE High Performance Synthetic MT-85 75W85 GL-4 Gear Oil -1 US Quart (0.946 litre)
SKU: 00097568
Safety Data Sheet: http://www.redlineoil.com/techinfo.aspx
2 £32.50

RED LINE High Performance Synthetic 75W-85 Gear Oil -1 US Quart (0.946 litre)
SKU: 00001252
Safety Data Sheet: http://www.redlineoil.com/techinfo.aspx
6 £99.78

Before Discount: £132.28
Your Discount: £19.84
Goods Net: £112.44
Carriage Net: £15.00
Sub Total: £127.44
VAT: £25.50
Total: £152.94
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2016, 15:24
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Laitoin sitte laatikkoon Red linen MT-90 öljyt ja kävin pikku koe lenkin n. 30km. Kuten arvata saattaa,ei mitään järisyttävää mutta ei ainakaan huonompi kun edellisillä Mobil shc gl4/gl5 öljyillä. Koe auto on hilux ja laatikko R151f,sen johdannaisiahan esiintyy runnereissa ja land cruisereissa ja R154 Suprassa. Amerikan serkku ax-15 on Jeepeissä. Hintaa tais tällä öljyllä olla jotain reilu 20€ motonetissä kun Mobilin SHC on alk. 16-17€ joten hiukan mietityttää onko tää red line hintansa väärti. Nää R sarjan rasiat on vahvoja ja kestää sen 500-700tkm ajosta ja huolloista riippuen. Valmistaja suosittaa rasiaan gl5 tai gl4 öljyä ja synteettinen tietty parempi vaikka ei valmistaja sitä vaadi. Aikoinaan ainakin Hiasen laatikkoon sai laittaa myös gl4 tai gl5 mut olin huomaavinani hienoista kankeutta gl5 öljyllä,en muista oliko laaduissa muuta eroa mut yleisesti ottaen gl4 on usein parempi,näin Red linekin testirasiaan suosittelee. Laittakaaa muutkin kokemuksia/näkemyksiä mielellään perustelujen tahi aiheeseen liittyvän faktan kera,setämiesten/wanhan kansan tietoja ei nyt oteta huomioon.
Mulla samaisessa laatikossa redlinet ja kyl pakkasella menee pykälät notkeemmin päälle. Perissä kans redlinet ja rullaa pakkasella paljon paremmin kuin mineraaleilla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.03.2016, 16:25
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 405
Perusasetus

Seiskanelikanttiin laitoin Red Linen ATF (M46 loota) ja ero oli kuin yöllä ja päivällä.Vanhoilla öljyillä ei mennyt pykälät päälle ensinkään,redline sen veraan liukkaampaa että alkoi synkrot pysymään mukana
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.03.2016, 19:35
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Jotakin vaihtoehtoja on tullut kokeiltua mazdarangerin laatikossa, 75W-90 luokassa. Erot on näkyneet lähinnä pakkasella synkrojen toiminnassa ensimmäisten parin kilometrin matkalla, mutta on kuumanakin pientä eroa ollut.

Kokeilin joskus Red Line MTL:ää, mutta se ei pärjännyt toimivuudessa Neste Gear S:lle. Nesteen öljy on toiminut parhaiten.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.03.2016, 21:11
zuitsisti:n Avatar
zuitsisti zuitsisti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.13
Sijainti: KantaHäme,Suomi
Viestit: 251
Perusasetus

Itsellä oli ongelmana rapiat 300tkm kelatulla N15 diiseli Almerassa että ykkönen saattoin kylmänä mennä rusahtaen päälle vanhoilla öljöllä. Vaihdettuani MT-90 laatikkoon loppui kylmänä rutiseminen.
__________________
Team Kelju & Kalju

OFFROADVIDEO
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Perkins 4108 Low Line Kaitsu67 O/M/V Muut 3 06.05.2016 13:25
Myyty Kompura Strong Line voimavirta hitoy O/M/V Muut 5 03.12.2014 15:16
Myydään Proof Line STG950 Agregaatti Finnmerchant O/M/V Muut 1 20.03.2012 21:24
Myyty Recaro t-line artsi777 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 08.09.2011 11:34
Ostetaan Line lock x-pj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.01.2011 19:55


Sivu luotu: 14:23 (GMT +2).