Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2015, 18:01
Malmila Malmila ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.13
Sijainti: Pori
Viestit: 28
Perusasetus

HDJ80 -94 automaatti arpoo vaihdetta..


Mistä lähtisi vikaa paikantamaan kun laatikko lämpimäksi ajetuna 0-40kmh nopeuksissa arpoo vaihdetta.. Heittää yhtäkkiä pienemmän vaihteen silmään ja taas palaa oikealle vaihteelle.. Toistaa tätä niin kauan kunnes vauhtia kerätty enemmän

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2015, 19:09
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Tuolta pdf-sivulta 10 lähtien löytyy jotain tietoja mahd vian aiheuttajista: http://www.sugarlump.no/cruiser/HDJ-80_3.pdf
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2015, 10:22
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Ensimmäiseksi testeriin kiinni ja mahdolliset vikakoodit lukuun. Samaten testerin kanssa kannattaa ajaa pieni testiajo ja katsoa kraafista livedataa nopeusantureista ettei ole katkoksia tai piikkejä käyrissä jotka sekottaisi tcm:n ajatuksia.
Ensiapuna voi myös koittaa irroittaa akkukaapelin hetkeksi jolloin tcm nollaa opitut tavat ja aloittaa opiskelemaan ajokäytöstä uudestaan puhtaalta pöydältä. Käy ensin kuitenkin lukemassa vikakoodit ettei johtolangat häviä tcm:n resetoinnin yhteydessä.
Öljy on varmaan kirkasta ja hyvän hajuista? Ei pakkasnestettä joukossa tai muuten mustaa lietettä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2015, 11:09
Malmila Malmila ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.10.13
Sijainti: Pori
Viestit: 28
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Ensimmäiseksi testeriin kiinni ja mahdolliset vikakoodit lukuun. Samaten testerin kanssa kannattaa ajaa pieni testiajo ja katsoa kraafista livedataa nopeusantureista ettei ole katkoksia tai piikkejä käyrissä jotka sekottaisi tcm:n ajatuksia.
Ensiapuna voi myös koittaa irroittaa akkukaapelin hetkeksi jolloin tcm nollaa opitut tavat ja aloittaa opiskelemaan ajokäytöstä uudestaan puhtaalta pöydältä. Käy ensin kuitenkin lukemassa vikakoodit ettei johtolangat häviä tcm:n resetoinnin yhteydessä.
Öljy on varmaan kirkasta ja hyvän hajuista? Ei pakkasnestettä joukossa tai muuten mustaa lietettä?
Ei taida tässä olla vikakoodin lukua..? Eikä kyllä minusta ole oppivaa laatikkoakaan. Eikös se ole vasta 100 sarjassa tuo oppiva laatikko..??

Öljyt on kirkasta ja vaihdettukkin 20tkm sitten..

Kaasuvaijerin sääsin äsken edellisen viestissä annetun ohjekirjan mukaan. vaijerin säädöt oli ainakin pielessä.. vielä en ole päässyt testi lenkille..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2015, 13:16
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Malmila Näytä viesti
Ei taida tässä olla vikakoodin lukua..? Eikä kyllä minusta ole oppivaa laatikkoakaan. Eikös se ole vasta 100 sarjassa tuo oppiva laatikko..??

Öljyt on kirkasta ja vaihdettukkin 20tkm sitten..

Kaasuvaijerin sääsin äsken edellisen viestissä annetun ohjekirjan mukaan. vaijerin säädöt oli ainakin pielessä.. vielä en ole päässyt testi lenkille..
Olet muuten aivan oikeassa, aamukankeutta vielä aivoissa... tuon ikäisen dieselin perässä on vaijeriloota ilman sähköjä.

Aloita mittaamalla linjapaineet ja governor paineet ohjeen mukaan, jos vaiva ei poistunut.

Viimeksi muokannut Mase : 04.12.2015 13:24
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2015, 13:37
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Ei aivan. Elokusssa -92 on tullut hodariin A442F:n SÄHKÖohjattu versio, tätä ennen malli on ollut sama A442F mutta sähköjä on vain vaihdevalitsimen asentokytkmisessä + lämpöanturi.
Ulkomaan foorumeillalin osa on ollut vähän hukassa mallien suhteen ja esim -90:n loota on väitetty olevan A440(F).
Tuolta lataat RM314E opuksen, tarvit lataamiseen vaikka utorrentin.

http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=2

huom, tuo olikin korjausopus, seuraavala sivulla on RM315E jossa on enemmänkin vianhausta.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 04.12.2015 13:56
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HDJ80 -92 automaatti Epro O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2015 15:07
Myydään Landcruiser Hdj80 -94 vikki O/M/V Ajoneuvot 3 08.02.2015 19:54
Myydään hdj80 wx vm 94 kimsat O/M/V Ajoneuvot 1 15.10.2011 10:16
Myydään Volvo 940 TDIC automaatti -94, 255tkm, 5200€ Teukka O/M/V Ajoneuvot 2 05.02.2010 22:56


Sivu luotu: 06:20 (GMT +2).