![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Reikasahalla kevennys4mm rautaan, jos teet dia 30mm reikia 100 kpl niin kevennysta tulee n. 2kg. No kannattaa, jos ei oo muuta tekemista. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mutta onhan se "race" 😁😁😁
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja koska re on "race" niin rakentlumotivaatio pysyy paremmin elossa
![]()
__________________
KEHRUU-RACING |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Race off road ja paljon reikia.
![]() Sataan reikaan menee aika paljon aikaa ja teria ja on ihan vitun turhaa. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
laita korkki kiinni.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vastahan sitä kehuttiin siellä rakentelutopikissa. Liekkö siitä reikkiin kairroomisesta tulloo muotijuttu? Mie berttaan kairasin takavaloille 108mm reijät, ja tuntu niin tuskaselta että miulo joko viärät vehkkeet tai lyhyt pinna.. ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pudotettaan paksuus yhteen milliin niin taitaa vaatia n. 400 reikää/ 2 killoo.
Mikä korkki pitäis kiinnittää ja mihin? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Otatsä jyty kuppii?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Turha on turhaa, plasma on sikapaljon nopeempi reikien tekoon, tekee vaan sapluunat
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Levyn koko esimerkiksi 30mm x 10kpl + välit 5mm x 11, 355mm x 355mm. 355mm x 355mm x 4mm = 504100 mm3 rautaa. Levyn paino: 0,00785kg/cm3 * 504,1cm3 = 3,96 Kg. Reikien paino: 2.82743 * 0,00785 * 100 = 2,22 Kg. Levyn painosta lähtee pois 56% ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Levyn prosenttuaalisen kevenemisen laskemiseksi riittää pelkkien pinta-alojen vertailu, tiheys ja paksuus voi olla mikä hyvänsä.
![]() Jos kampe painaa 2000kg ja kevenee sadalla reijällä 2kg on kevennys 1promille. Ylittää törkeän rattijuopumuksen rajan just ja just. ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Esimerkki minkä heitin oli huono, levyn jäykkyys saattaa "hieman" kärsiä jos siitä tekee reikäjuustoa. Mielummin plasmalla leikkaa kolmiorakenteita, niin äkkiä voi kolmanneksenkin silpaista pois rakenteellisen lujuuden hirveästi kärsimättä. Riippuu tietty mistä roikkuu. Pointti oli lähinnä, että 35cm x 35cm kokoluokan levynkappaleita voi äkkiä hitsata autoon toista kymmentä jos tekee isompia modifikaatioita. Pienistä puroista tulee äkkiä apukuskin painon verran kevennystä, mikä alkaa jo tuntua tehovääntöpainosuhteessa. Toisaalta jos nokalla on tuhat newtonia niin vaikutus on vähäinen ![]() Allekirjoittanut ei osaisi ilman lujuuslaskentasoftaa lähteä edes arvaamaan miten paljon uskaltaa ottaa ja mistä. CNC jyrsin meni parin tusinan kertaa uusiksi ennen kuin vein ensimmäistäkään piirustusta edes tallin puolelle. Ja silti värinöitä on enemmän kuin riittävästi. Solidworks on hyvä työkalu, mutta kokemusta se ei voita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pääsiäisen loppu kevennys, Kun laiskuus iskee ja lehtipakat väsyy :-) | Rotta-Racing | Chit-Chat | 6 | 08.04.2015 19:05 |
auton kevennys. | nalle00 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 01.08.2013 18:43 |
Kevennys ryppyotsille | AVRO | Chit-Chat | 3 | 20.03.2005 20:50 |
Kevennys: Mikä tämä on | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 30.08.2004 11:25 |
Kevennys.... | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 06.02.2003 18:09 |