![]() |
Reikasahalla kevennys
4mm rautaan, jos teet dia 30mm reikia 100 kpl niin kevennysta tulee n. 2kg.
No kannattaa, jos ei oo muuta tekemista. :) |
Mutta onhan se "race" 😁😁😁
|
Ja koska re on "race" niin rakentlumotivaatio pysyy paremmin elossa:D ainakin omalla kohdalla.....
|
Race off road ja paljon reikia.:rolleyes:
Sataan reikaan menee aika paljon aikaa ja teria ja on ihan vitun turhaa.:cool: |
laita korkki kiinni.
|
Lainaus:
|
Itte ainakin tykkään reijistä ja onhan plasma ja polttopillitkin keksitty:eek:
|
Lainaus:
Vastahan sitä kehuttiin siellä rakentelutopikissa. Liekkö siitä reikkiin kairroomisesta tulloo muotijuttu? Mie berttaan kairasin takavaloille 108mm reijät, ja tuntu niin tuskaselta että miulo joko viärät vehkkeet tai lyhyt pinna.. :D |
Lainaus:
|
Pudotettaan paksuus yhteen milliin niin taitaa vaatia n. 400 reikää/ 2 killoo.
Mikä korkki pitäis kiinnittää ja mihin? |
Otatsä jyty kuppii?
|
Nuo race-miehethän sanoo että helpoin tapa keventää autoa kilo on ottaa 10 grammaa sadasta eri paikasta. Pitänee paikkansa. :rolleyes:
|
On ne reiät näin heteromiehenä iha jees, hitsatkoon vaik tappeja omaan autoon ne keistä tuntuu pahalta :)
Kai sitä vois vaan lattarautaakin räkiä ristiin rastiin ja kaikki tehä päin helvettiä, mutta mitäs hauskaa siinä olis? Eihän se oikeesti ole ku ulkonäkökysymys, mut jokanen saa tehä sellasen ku haluaa. Kyllä mun mielestä on kivaa tehä joku kivan näkönen osa, se on tän harrastuksen idea. |
Reikiä vaappaehtoiseti???
Ei oo itellä niin ehjää peliä vielä ollu mihin pitäisi reikiä tehdä??
Aina on joutunna hitsaamaan reikiä umpeen. 60kiloo saan kevennettyä omaa maasturia kun laitan pojan rattiin ;) t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
Nyt putos! :D Mut Hänrikki osuu kyl oikeeseen. Näyttää paremmalta silmään ja kai siit jotain hyötyäkin on pesun kannalta offi vehkeissä. Näissä kun taitaa helpoin alkaa toi kevennys kuskista ja tykötarpeista :D |
Otsikko oli "reikäsahalla kevennys"
Onhan se hienon näköistä, kun sieltä sun täältä porraillaan aineita pois. Off Road vehkeissä näillä toimilla ei oo vitunkaan merkitystä ominaisuuksien parantamiseksi! |
Valovuodet on ollu palstalla kuvia ku porukka tehny kevennysreikiä. Miten ne yhtäkkiä on niin puosta?
|
No jos nyt yhtään tarkemmin katsoo niitä kisavehkeitä, niin ei ne ole pelkkiä reikiä, vaan on prässillä painettu reunat kuopalle ("dimple"). Sen lisäksi että keventää, niin myös jäykistää levymäistä rakennetta huomattavasti. Noita kyllä käytetään hyvinkin monessa paikassa missä tarvitaan keveyttä ja jäykkyyttä samaan aikaan.
Voi siis esim. käyttää pykälää- paria ohuempaa matskua rei'itettynä ja dimpleillä, mutta on silti kestävämpi. Kai se on sitten ihan turhaa ja hölmöä? :rolleyes: ei ne pelkät reikäsahalla päryytetyt reiätkään turhia ole, jos nyt sitten se hyötykin on aika minimaalinen. |
1 Liiteet
(Väärä lainaus poistettu)
Ja mulla kun eioo dimplejä ja kimblestäkin on nappulat hukkunu jo aikapäiviä sitten, niin reiät on oikeasti ulkonäön lisäksi siksi että ei paska keräänny kaikkialle. lisäks voit käyttää pinta-alaltaan suurempaa palasta joka tukee paremmin ja painaa yhtä paljon ku se pieni. Jos nyt oikeasti on niin paha ongelma että jotku haluaa harrastaa niin sori keräsin noi reijät talteen, voin laittaa ne vaik pitkällä pultilla runkoon kiinni. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1449086135 Seuratkaa sitte vaikka niitä oikeita rojekteja, porailen reikiä sit kaikes hiljaisuudes» |
jos tuo 2kg laskelma pitää paikkansa ni seki on painonsäästöö se 2kg.
oikeesti kun alkaa miettiä autourheilua ja myös offroadia, niin kevyt= ketterä= etenemiskykynen, siis jos KAIKKI muu on jo kunnossa. tietty käsipelillä se keventäminen ja reikien tekeminen on hidasta, mutta joka pajassa ei löyvy hienoja vehkeitä, omakin on tehty pääasiassa akkuporalla, rälläkällä ja 20v vanhalla esabin 150A migillä ja parilla hylsysarjalla :) |
Kysyin vaan painonpudotusta.
Tuli kyllä monia ajatuksia ja tekoja ihan muistakin aatesuuntauksista. Hyvä se on puolustaa omaa suuntaustaan, vaikken sitä oo eholle pannukkaan!:cool: |
Häänrikin topikkia ei saa tälläsen jyty kritiikin takia hiljentää..! Se panhardin kiinnike on hieno ja varsinkin kun se on tehty suht alkeellisilla menetelmillä niin hattua nostan! Reikien tuusaaminen johonkin vahvikelappuun ei oo keneltäkään pois paitsi ehkä tekijältä, joten turha siitä on alkaa kenenkään ulkopuolisen ulisee.
Tee Jyty jotain niille autoilles ja laita kuvia ja tekstiä vaan palstalle, kyllä niitäkin seurataan ja katellaan varmasti. Ihan turha on rupee mollaa toisten tekemisiä. |
Lainaus:
|
Kyl miul ainakii oma paino ja lompakon paino pieneni kun niitä reikiä autoon kairailin, vielä en oo huomannut että niistä mitään haittaa ois ollut.
|
Lukutaitoiset huomio!
Kysyin otsikossa jotakin ja tarkoitin painon pudotusta REIKÄSAHALLA. Siis kiloja, en ulkonäköä, tekotapaa (reikä sahaa lukuun ottamatta), enkä lujuusoppeja tai mitään muutakaan maahan muuton aiheuttammaa vitutusta, joka mulla päällä! Ihan oon selevin päin. Arvostan suuresti kaikkia reikä miehiä, no en ihan kaikkia!:rolleyes: |
Sivu luotu: 22:32 (GMT +2). |