![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sussuki nimeltä BrutusTuli tällanen pikkasen enempi elämää nähnyt sussuki ostettua ja tästä olis sitten tarkoitus tehdä ihan oikea maasturi.. Suunitelmia: -Toyota akselit 8" perillä + arpit ("hyllysssä") -35" mutikat beadlockeilla ("hyllyssä") -Superwinch keulalle ("hyllyssä") -välitykset jakikseen Hylätyt suunnitelmat: -Diesel moottori automaattivaihteistolla (BMW?) (tulee liikaa painoa pysytään vakiossa, ahdetaan jos tarvetta.. =)) Alusta? sussukin omilla lehdillä tai sitten toyotan tukivarsilla + unibaleilla tms? ehdotuksia? Saattaapi olla että tulee kopan tilalle putkirunko.. konevaihtoehtoja voi myös suositella. hakusessa mahd. kevyt paketti ja automaatti. diesel ei ole välttämätön mutta ois kiva.. kuvia tulee kun jotain tapahtuu..
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 23.08.2015 20:10 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
meneekö ärjyy lihoiks?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aika näyttää.. siinä olis kaikkea kivaa palikkaa..
en tiedä sitten saisiko siitä paremmat rahat vakio lukottomilla akseleilla vai ilman.. maksaa ne akselitkin aikapaljon ostaa.. varsinkin jos RJ:stä lähtee tukivarret.. aika auki koko homma vielä kun en ollut edes ostamassa susukia ennenkuin 2pv sitten kun Artsi77 ilmoitti että mä tarviin tollasen. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joku kevyt etuvedon 4syl td automaatilla pitkittäin,(kitka)lukkoperä ja vetarit periin?Tää suitsan runkoon ja häkki päälle?
![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja silti jää toinen auki joten öljyt juoksee askista pihalle..
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jätä jakis kokonaan pois.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
useemmilla on kuulema ollu ongelmia että välitys ei oikeen riitä, menee liian kovaa. 35" on minimi pyörä mitä alle tulee.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#8
|
||||
|
||||
![]()
jaaha se on artsi taas syyllinen.
![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Etuvedon tekniikka+suzukin vakio jakis. Esim. swift laatikko/perä+suzukin jakis+perät. 3.14x3.52x2.2x4.88=kokonaisvälitys 118:1 Sit jos on välitetty jakis 6.5 3.14x3.52x6.5x4.88=kokonaisvälitys 350:1 ![]() EIhän se oo mikään hitsata sitä laatikkoa ja stefan tilalle sopiva lätkä sorvissa... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jotain pikkasta edistystä, jakoloota siirtynyt 10cm eteenpäin ja samalla jakolootan / vaihteiston kardaania lyhennetty 10cm.
Jakolootalle tehty uudet omasta mielestä järeemmät kiinitykset. (etrasta haettu 4kpl kumityynyjä joiden päissä m12 kierretapit. väittäisin jonkunverran vahvemmaksi kuin originaali. Samalla alkuperäinen vaihdelaatikon kannatinpalkki on poistunut ja uusi on 20cm edempänä. Tarkkasilmäsimmät huomasivatkin jo että etukardaani ei mahdu uuden kannatinpalkin takia olemaan joten sitä vielä muokataan tuosta edestä. se siis seuraavaksi ja sitten aletaan naittamaan hytin jämiä takaisin ja kehikkoa vääntämään. mistä kannattaisi ostaa lasikuitupenkit joissa ei olisi ylimääräisiä verhoiluja?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 23.08.2015 19:49 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Etukardaanille tehty tilaa ja koppa sovitettu päälle.
jakotoosa siirtyi tosiaan 10cm eteenpäin ja 4cm ylöspäin niin piti myös koppaa hieman saksia. rungon ja korin väliin tulee vielä mahdollisimman matalat nylonpuslat korvaamaan alkuperäisiä holkkeja. Tänään tuli myös investoitua "vähän käytettyihin" penkkeihin ja näiden avulla taas karisee muutoma kilo painoa. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Millaista akseliväliä se suunnittelee?
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Itse en välttämättä suzukia lyhentäis, paremminkin pidentäisin. Vakioakselivålilläkin ongelmana ojasta nousussa painon siirtyminen taka-akselille.
Jakolaatikon kiinnitys on vasta sitten edes toimiva kun siellä on läpipultit. Parempi vaihtoehto voisi olla riipukkeenpusla-tyylinen ratkaisu kuten Pajares teki moottorin tukikumit, projektikertomulsestaan taisi löytyä kuviakin.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nooh tuo on nyt tehty ja katotaan miten toimii, parannellaan jos ei toimi. ![]() Autoa lyhennetään perästä mutta vastaavasti etuakseli siirretään niin eteen kun saa, tällöin painojakauma paranee reilusti, ja päästään pystysuoraakin estettä nousemaan. -Tarkoitus olisi ettei akseliväli ainakaan pienenisi nykyisestä. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Takapainoisuus on se ongelma ainakin mulla ja jos akselit siirtyy eteenpäin niin se vain lisää takapainoisuutta.
Tyhjä suikka sais olla tankki täynnä ilman kuskia satakin kiloa etupainoinen. Taka-akseli on niin perseen alla että kuski ja vänkäri menee lähes kokonaan takapainoksi.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Sussuki 410 vaikka kisoihin....JA TÄMÄ ON MYYTY | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 13.08.2014 20:15 |
Myydään / Vaihdetaan sussuki 410 öffröad | Weske | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.07.2012 07:23 |
Satu nimeltä, Keisarin Uudet Vaatteet | H_Nietu | Chit-Chat | 210 | 21.10.2011 09:20 |
Samurain askartelua (Projekti nimeltä Froggy) | artsi777 | Maasturiprojektit | 29 | 09.08.2009 07:33 |