Tuli ostettua viimevuonna tällainen lantikka kun aina olen sellaista hinkunu

ja hencca möi sen jäsenetuhintaan.
Autohan oli ajokunnossa, mutta leimattu ei ollu muutamaan vuoteen. Koeajolla voimanpuute tuntui häiritsevän ja jousituskin oli kuin jollain saatanan Tojotalla olis ajanu

Ohjaus sitä vastoin oli raskas ja jarrut heikkotehoiset.
Niimpä kun tuo auto täytti tänävuonna tasan 50v. päätin hieman päivittää tekniikkaa syntymäpäivälahjaksi vähän uudempaan. Kuoret jätän alkuperäiseen kuosiin, mitä nyt levikkeet muuttaa vähän ulkonäköä ja keulamaski siirtyy eteenpäin kuutoskoneen tieltä.
Kierrejouset ja levyjarrut on jo joka nurkassa. Moottoriksi tuli wv:n D24T. Tämä siksi että tehot pysyy juuri sallitussa ja onhan se kevyt. Vaihteistoksi suunnittelin ensin automaattia, mutta takakardaanista olisi tullut liian lyhyt joten Volvon "nappiviitos" laatikko siihen tuli ilman sitä ylivaihdehässäkkää. Jakolaatikoksi luonnollisesti Rooverin LT230. Levyjarrut vaati tehostimen samoiten ohjaustehostin tuli asennetuksi. Yhtään ruostekorjausta ei ole tarvinut tehdä!!!
Värimaailma sai idean tästä aikaisemmasta projektista
Alunperinhän tästä piti tulla offiauto kevyempään offailuun kun moggirange odottelee edelleen levyjarruja. Kaveri kuitenkin oli myymässä tätä hienoa Rangea

joten sekin piti "pelastaa" itselle vaikken niin sitä tarvinnutkaan.
Elikkä tästä sitten tulee jokin "kakkosauto" jolla vaimo voi vedellä heppakärryä. Rengastukseksi tulee näillänäkymin 32x11,5-15 mutikkaat. Tässä 33" sovittelua ja väriäkin on jo osin pinnassa
Mitään lommoja ym. koloja en ole lähtenyt silittelemään kun tämä ei mikään entisöintiprojekti ole, mutta nuo etulokarit on kurjassa kunnossa, joten jos jollain on jouten S3:sen tai defenderin lokasuojia niin saa tarjota. Jatkuu...