Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Lantikan uusi elämä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=130557)

moggirange 13.12.2014 18:42

Lantikan uusi elämä
 
Tuli ostettua viimevuonna tällainen lantikka kun aina olen sellaista hinkunu:) ja hencca möi sen jäsenetuhintaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137777

Autohan oli ajokunnossa, mutta leimattu ei ollu muutamaan vuoteen. Koeajolla voimanpuute tuntui häiritsevän ja jousituskin oli kuin jollain saatanan Tojotalla olis ajanu:D Ohjaus sitä vastoin oli raskas ja jarrut heikkotehoiset.
Niimpä kun tuo auto täytti tänävuonna tasan 50v. päätin hieman päivittää tekniikkaa syntymäpäivälahjaksi vähän uudempaan. Kuoret jätän alkuperäiseen kuosiin, mitä nyt levikkeet muuttaa vähän ulkonäköä ja keulamaski siirtyy eteenpäin kuutoskoneen tieltä.
Kierrejouset ja levyjarrut on jo joka nurkassa. Moottoriksi tuli wv:n D24T. Tämä siksi että tehot pysyy juuri sallitussa ja onhan se kevyt. Vaihteistoksi suunnittelin ensin automaattia, mutta takakardaanista olisi tullut liian lyhyt joten Volvon "nappiviitos" laatikko siihen tuli ilman sitä ylivaihdehässäkkää. Jakolaatikoksi luonnollisesti Rooverin LT230. Levyjarrut vaati tehostimen samoiten ohjaustehostin tuli asennetuksi. Yhtään ruostekorjausta ei ole tarvinut tehdä!!!

Värimaailma sai idean tästä aikaisemmasta projektista
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93080

Alunperinhän tästä piti tulla offiauto kevyempään offailuun kun moggirange odottelee edelleen levyjarruja. Kaveri kuitenkin oli myymässä tätä hienoa Rangea http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167522
joten sekin piti "pelastaa" itselle vaikken niin sitä tarvinnutkaan.

Elikkä tästä sitten tulee jokin "kakkosauto" jolla vaimo voi vedellä heppakärryä. Rengastukseksi tulee näillänäkymin 32x11,5-15 mutikkaat. Tässä 33" sovittelua ja väriäkin on jo osin pinnassa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167520

Mitään lommoja ym. koloja en ole lähtenyt silittelemään kun tämä ei mikään entisöintiprojekti ole, mutta nuo etulokarit on kurjassa kunnossa, joten jos jollain on jouten S3:sen tai defenderin lokasuojia niin saa tarjota. Jatkuu...

Jare 13.12.2014 22:45

Hemmetin hieno kohde! Lisää kuvia kiitos;)

samppas 14.12.2014 13:26

Laita defe130/1ton orkkis vanteet. Niillä kummit (235/85-16)tuli juuri korin reunojen tasalle.

moggirange 14.12.2014 18:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samppas (Viesti 1185781)
Laita defe130/1ton orkkis vanteet. Niillä kummit (235/85-16)tuli juuri korin reunojen tasalle.

Kyllä siihen on laitettava tuollaiset levittävät vanteet kun ei se muuten käänny mihinkään. Levikkeiden kanssa just hyvät

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1185674)
Hemmetin hieno kohde! Lisää kuvia kiitos;)

Joo kyllä lantikka on siinämielessä mukava rakennella kun ei tarvi ruosteen kans tuhertaa, kaikki irtoaa pulteilla, osia saa vaikka rakentais uuden auton ja edullisesti, yksinkertaista tekniikkaa ja onhan tuollainen kantikas ajaton muotoilu silmälle nannaa:) Kuvia tulee kohta..

moggirange 14.12.2014 19:13

Alunperinhän tähän piti tulla Roverin V8 mutta kun auto oli rekisteroity aikoinaan 3+2 paikkaiseksi pakettiautoksi niin siksi se jäi tiisseliksi. Koeajoa ajelin jo tuolla uudella tekniikalla syksyllä ja mukavasti oli tehoa ja jousituskin oli aivan erimaailmasta alkuperäiseen verrattuna.

Maskin koesovittelua..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167559

Mitenkä konepellin jatkais pitemmäksi? Saranapäähän uutta peltiä? n.10 cm pitäis saada eteenpäin koko hässäkkää tuon ohjaustehostimen vuoksi, joka jää nyt tuon syylärin ja etumaskin väliin. En haluais leikellä tuohon mitään koloja ja olishan se persoonallisemman näköinen kun tuo "keulasyvennys" olis matalampi.

Byrocrat 14.12.2014 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggirange (Viesti 1185572)

Mitään lommoja ym. koloja en ole lähtenyt silittelemään kun tämä ei mikään entisöintiprojekti ole, mutta nuo etulokarit on kurjassa kunnossa, joten jos jollain on jouten S3:sen tai defenderin lokasuojia niin saa tarjota. Jatkuu...

http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/89

http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/87

moggirange 22.02.2015 11:55

Jotain pientä saatu aikaan. Kattotelineen rakentelin tuosta alkuperäisestä. Tuohon eteen tulee vielä jokin laatikko ja lisävaloille jäi myös tilaa. siksi nuo alumiinitangot ei mene eteen asti.
Levikkeet myös asenneltu ja keulaakin kasattu. Lokasuojat vasaroin jotenkuten kasaan väliaikaisesti kunnes löytyy paremmat.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170881

TJH 23.02.2015 10:18

Kyllä tulee hauskan olonen peli. Joko olet keksinyt miten teet tuon konepellin pidennyksen?

moggirange 23.02.2015 19:47

Konepellin pidennyksen ratkaisin näin

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170919

Elikkä lattarauta tuohon alle sopivan kaarevaksi ja siihen pelti poppareilla kiinni. Tuollaista reuna-nauhaan siihen sitten.

Keulaan tulee Defen lamppujen paneelit. Taidan ottaa nuo alkuperäiset lamput kuitenkin pois, vaikka tässähän sais olla nelivalosysteemi eikkä myös 4 lyhyttä valoa. Ei kuitenkaan mielestäni ole hienon näköinen...katsotaan.
Visio olis nyt että neljä Led-kaukovaloa tuonne kattotelineen nurkkiin Camel Trophy-tyylisesti ja alhaalla palais vain lyhyet.

Katto meinaa tulla vastaan rakennellessa :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170920

armas 23.02.2015 19:53

On kyllä hieno väritys, nam.

moggirange 20.05.2015 19:38

Alkaa olla katsastusta vailla. Renkaat sain tänään alle, tai pari niistä. 32x11,5-15. Todella hankala löytää noihin muttereita! 16x1,5 on ilmeisesti niin hankala kierre, ettei niitä löydy edes aihioina joista vois sorvailla. tuohon tarvittavan holkkimutterin. Esim. jatkomutteri kävis hyvin, muttei löydy! Holkkiosa 20,8mm ja laippa/prikka 32mm.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=176149

Vielä pari pikkujuttua ennen katsastusta mm. vetokoukku asentaa takaisin paikoilleen. Kävin jo kyselemässä oisko siihen mahdollista saada vetopainoa hieman nostettua samalla muutoskatsastuksella kun siinä on vain omanpainon verran n1450kg ja yleisesti vanhoissa nelivetoautoissa on se 1,5 kertaa omapaino, mutta aika vaikeaa kuulemma on, aiko selvittää. Luulis vaikuttavan siihenkin kun on nyt tehostetut levyjarrut joka nurkassa ja moottoriteho myös noussut.

pee 20.05.2015 20:51

Eihän nuo borbet merkkiset satu olemaan ??

Sinne tehtaan konttoriin aukes hyvä kanava kun omiin etsin, oli n. 23 mm se holkkiosuus ja 32 mm prikka.

rami-mli 20.05.2015 21:58

jos tulipellissä on se kilpi jossa lukee vaihteiston käyttöohjeet sun muut runkonumerot niin ainakin 109" series3 lukee että 2 tonnia saisi vetää. se kelpasi konttorin inssille. vetomassa jarruin siis 2 tuhatta kiloa.

moggirange 21.05.2015 05:47

Täytyypä nuo tutkia illalla.

moggirange 21.05.2015 18:35

Löytyi käytetyt pitkät kartio-mutterit, täytyy vähän sorvissa käyttää. Enkei- merkkiset oli nuo vanteet.
S2:ssa ei tuota lätkää löydy.

G280E 21.05.2015 18:48

1 Liiteet
Tosi upee!!tulee nostalgiset fiilikset..oli itsellänikin aikoinaan hyvä ykkös sarjan aihio,jonka sittemmin hellyin hirveen kinaamisen ansiosta myymään:/on varmaan nykystekki viel torniojoen eräässä saaressa...että harmittaa..itse asiassa niit oli 1,7.toinen vain enemmän osina..-48 ja -49 malliset..

ZeiZei 21.05.2015 19:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja G280E (Viesti 1227349)
Tosi upee!!tulee nostalgiset fiilikset..oli itsellänikin aikoinaan hyvä ykkös sarjan aihio,jonka sittemmin hellyin hirveen kinaamisen ansiosta myymään:/on varmaan nykystekki viel torniojoen eräässä saaressa...että harmittaa..itse asiassa niit oli 1,7.toinen vain enemmän osina..-48 ja -49 malliset..

Korit on edelleen minulla, ja rungot luultavasti tiedossa. Saari on suurimmaksi osaksi jo putsattu.
Nuo on kyllä -50 ja -51
Tuossa kärryn takana:

http://www.petrisimolin.net/gallery/...i-lantikat.jpg

Itse topikin Lantikasta:
Otappa yhteiskuva Okkelin kanssa?

Noita muttereita näyttää olevan ainakin kolmea eri paksuutta. Minullakin on kahdessa eri vannesarjassa kummatkin erilaisia. Toiseen piti sorvarilla teettää pari mutteria kun ei niitä tuntunut saavan mistään.

G280E 21.05.2015 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1227369)
Korit on edelleen minulla, ja rungot luultavasti tiedossa. Saari on suurimmaksi osaksi jo putsattu.
Nuo on kyllä -50 ja -51
Tuossa kärryn takana:

Muistiin ei voi enää luottaa,mut ostitko sä nuo molemmat sillon?muistikuva sanois et olis menny eri osotteisiin?Ja jos sä ne ostit,täytyy myöntää etten kykene liittän nimeä naamaan.eikö runko seurannu tota tummempaa koria?
Papereita kumpaankaan ei ollu,vaaleemman ostin pallarin pauli vainaalta ja tummemman kuivaniemest entiseltä minkkitarhurilta.pauli kerto vaaleemman olleen -49 ja tarhuri toisen -48.Varmasti olet selvittäny alkuperävuodet luotettavammista lähteistä.Siellähän oli muistaakseni enemmänkin saman ikäkategorian lantikkaa tontilla..sen muistan et joessa ajettiin jonku matkaa saareen..

ZeiZei 22.05.2015 07:08

Vastasin privalla

ZeiZei 27.05.2015 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1227369)

Noita muttereita näyttää olevan ainakin kolmea eri paksuutta. Minullakin on kahdessa eri vannesarjassa kummatkin erilaisia. Toiseen piti sorvarilla teettää pari mutteria kun ei niitä tuntunut saavan mistään.

Vasen muistaakseni 21mm tuo kierteen ulkokohta ja oikealla jotain reilut 19mm. 16mm kierre.
Tuossa kapeammassa on ainakin tasainen aluslevy lisäksi vannetta vasten.


https://lh3.googleusercontent.com/-T...17348a1be9.jpg

moggirange 28.05.2015 17:30

Tuo oikeanpuolimmainen näyttäisi olevan juuri sopiva. Sain sorvattua sellaisista pitkistä kartiomuttereista tuonnäköiset.

Huomenna täytyis käydä koittaan leimalle!

moggirange 29.05.2015 11:59

...TTU! Olin lähdössä konttorille, niin jarrut tuntui tosi tehottomilta ja poljin jäykältä, aivan kuin tehostin olis pelistä pois! Letkuun puhaltelu/imu paljastikin että kalvo varmaan paskana. Mikä mäihä, ikinä ei ole mistään autosta moinen hajonnu ja jus kun pitäis konttorille mennä... Jouduin perumaan ajan ja täytyy jostain metsästellä tehostin?

Mikä pahinta kun syksyllä laitoin paaliin 2 kpl sellaisia autoja joista se osa olis käyny :(
Mietin vielä pitäiskö tehostin ottaa talteen, mutta eihän se koskaan hajoa...

moggirange 30.06.2015 14:32

No nyt on tehostinkin korjattu ja LEIMA saatu kaikille muutoksille. Eiköhän tällä huollolla mennä toiset 50 vuotta :)


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).