![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Halpa&Hyvä mattamusta maali autoonPitäis tuo harrasteauto saattaa kuluvan talven aikana väreihin.. Eli kertokaas viisaat mikä olis halpa ja suht fiksun näkönen mattamusta maali joka ei aiheuta kemikaalisia reaktioita 43vuotta vanhan toyotan maalin päällä? Entäs mitä pohjamaalia kannattais käyttää? Kunnon maalit maksaa sen yli 500 jos ite tekee mutta koska kyseessä on harrastepeli eikä viihti tähän hätään ihan älyttömiä sijoittaa kun vituiksi se menee kumminkin niin... ![]()
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
|||
|
|||
![]()
Kurkkaa.... http://www.automaalit.net ite oon sieltä ostanu kannattaa lukea selosteet hyvin... edullinen ja hyvä asiakaspalvelu
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja tosiaan unohtu mainita että oon autojen maalaamisen suhteen ihan noob aloittelija joten ihan kaikki vinkit otetaan vastaan
![]() On vähän OT kun kyseessä ei oo maastoauto, mutta tilanne on seuraava: vanha maali jää paikoilleen, 5-10 sormenpään kokosta lommoa pitää ehkä kitata. osa hiottu pellille kun pitää hitsata. Eli mitä tarvitsen? Mä en tiedä vielä oikeasti yhtää mitään ![]()
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 10.08.2013 21:52 |
|
|||
|
|||
![]()
2-k uretaanimaali, tunnettu myös työkone-, tai teollisuusmaalina.
+aika helppo maalata. +nopeasti pölykuiva. +kestävä. -myrkkyä, eli hengityssuojain must. -sekoitettu maali on käytettävä heti, ei voi säilyttää. -ei juuri metallivärejä tai muutakaan erikoista saatavana.
|
|||
|
|||
![]()
Jos mataks maalaat niin aika vaikea sössiä jos ajatuksella tekee...lommot tosin kannattaa oikoa parhaansa mukaan ettei kitti maalin alla pomppaa kuopastaan..
|
|||
|
|||
![]()
peltikatto maali, tela, kunnon känni ennen ja jälkeen. hyvä ja pysyy. sateessa maalaaminen antaa hienoja kuvioita.
|
|
||||
|
||||
![]()
itse kans suosin tuota automaalit.net puolikiiltävää mustaa helppo maalata / paikkamaalaus. hinta suhde. hj60 maalasinn ekan kerran itse yli et oli aika helppo suomalaiselle miehelle.. itsellä kans oli ennen maalattu tuola peltikattomaalilla niin siitä tuli ruoste aika nopsaa läpi vaikka pohjat on tehty hyvin ammattilaisen kanssa. mut tosta mustasta maalista i ole vieläkään tullut läpi vaikka aikaa on jo reilu 2v kun maalattu ja maalaus tehtiin ilmatpois 20e ruiskulla.. valumia en saanut yhtään mut vähän appelsiini pintaa johonkin kohti..meilä on toinenkin auto maalattu kattomaalilla niin siinäkin on jo hirveesti ruoste tullut läpi et en suosi kattomaaleja..jos ei halua joka vuosi maalaila..
|
|
|||
|
|||
![]()
Minä maalasin keväällä Hj:iin, pohjamaalina Teknoksen Inerta 51. meni litra. Pintaan 2k uretaanimaali Teknodur kiiltävä 0190. Meni 2 litraa. Ohenteena tärpätti. On vähän tankeeta ruiskuttaa, mutta ei valu. Tulee kova pinta. Ilmanpaine 2-2,5 kp.
Teknoksen teollisuusmaalivärikartassa on laaja värivalikoima. Siihen hankkimaasi Crowniin ei mielestäni mattamusta sovi mitenkään. Se on sellainen offiautojen juttu. |
|
|||
|
|||
![]()
Teknosksen temacoat rm40. Epoksimaali. Pohja ja pinta samassa. Eikä edes ole kallista. 10l pytty rapiat satasen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Bilteman peltikattomaali halpaa ja pysyy hyvin mettäpeleissäkin vaikka kuinka runnoo puitavasten !
Pari autoa maalannu tuolla litkulla nopea karhennus ja maali ruiskulla pintaan ei oo kuplinu ja erittäin vähäsellä karhennuksella erittäin hyvä pysyvyys. Miranooli tahtoo lohkeilla poijes jos ei kunnolla tee pohjia ja samoin monet muutkin peltikattomaalit.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt valitsisin varmaankin muunlaisen värin. Teknodur 190 myös tuttu ja sillä tulee kiiltävää ja aika kestävää pintaa ja helpohko maalata siististi. Sitä saa myös muita kiiltoasteita. Miranolin tapaisten maalien hyvä puoli lähinnä helppous ja taitaa tasoittua aika hyvin vaikkei maalauskamat olisi huippua. Viimeaikoina maalaillut Normadur 65HS:llä, jonka on tarkoitus olla joustavaa. Sillä jos haluaa tasaista pintaa, tarvii mielestäni jonkin verta taitoa ja sopivat vehkeet. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hyvä halpa urakka nuppi ??? | SERMAX | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 20.07.2013 13:09 |
Ostettu Halpa cd tai usb soitin autoon | jampeli | O/M/V Muut | 4 | 21.12.2010 21:32 |
meinasin maalata vanteet,mikä on kestävä ja hyvä maali? | Von Leka | Chit-Chat | 6 | 01.03.2009 13:05 |
Hyvä maali ruosteiseen teräkseen ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 10.09.2008 15:01 |
O: Auto halpa ja hyvä =) | raihatsumies | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 24.08.2007 15:06 |