|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Suzuki kysymyksiä.No niin tänään tuli pihalle SJ410 suikka ja kokeilin ajella kunnolla sillä pihassa ja huomasin, että kaasua saa aikast tavalla painaa, että liikkuu eli onko tämä ihan normaalia vai onko vain tottumuksesta kiinni tai miten teillä muilla suikka liikkuu..? Olen aloittelija ja ei oikeen kokemusta vielä näistä vehkeistä,joten olis mukava tietää,että onko kaikki kunnossa.
Viimeksi muokannut Landrooveri : 01.11.2012 16:56 |
#2
|
||||
|
||||
Kannattaa tsekkailla tää läpi , ja muutenkin heitellä tonne kysymyksiä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95405 Ettei oo jarrut jumissa tai kytkin lopussa?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#3
|
||||
|
||||
Siinä on kuulema lähes uusi kytkin,mutta pystyykö suikasta säätämään kytkintä et josko on säädön tarpeessa..?
Jarrut on uusittu ja ei niissä kyl ollut laahaamisen merkkejä. |
#4
|
||||
|
||||
Ei pikkulohkon suikka mikään tykki ole mutta kyllähän se ihan "normaalisti" liikkuu. Rullaako auto esim. loivaan alamäkeen normaalisti ? Olisko kaasuvaijerin säätö poskellaan, eli kaasupolkimen painallus ei vaikuta kunnolla kaasarin päässä ? Kulkeeko auto maantiellä kuinka kovaa ? Onko sulla mahdollisuutta viedä auto jonkun kokeneen suikkamiehen (tai naisen) koeajattavaksi ? Niin ja kyllähän sen heti huomaa, jos kytkin luistaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
kyllä siellä kytkinvaijerin päässä on säätö
|
#6
|
||||
|
||||
Eilen kokeillessa oli lumi suojan puolella ja kokeilin pihassa liukkaalla nelikon toimivuutta ja kytkin kyl otti hyvin kiinni tai ei ainakaan ollut mitään luistamisen merkkejä, kun pyörät niin hyvin pyörivät tyhjää ja kun sai hieman pitoa auto ampaisi pikkuhiljaa eteenpäin. Juu tosiaan vaikuttais et se kaasu on säädetty poskelleen,kun kaasu hieman myöhästelee. Suikkaa ei ole vielä katsastettu joten ei oikeen kauheesti pysty ajaan maantiellä, kun tämä tiheähkö asuinalue,enkä tunne ketään suikka tyyppiä, mutta jos jotain offi/suikka tyyppiä Turun läheisyydestä kiinnostaa tulla kokeileen niin saa tulla.
Tuli vielä kaasusta mieleen et tyhjäkäynti mielestäni aikast hiljainen, jonka johdosta auton kaasu hieman myöhästelevä. Pysyy kuitenkin tyhjäkäynnissä hyvin paikoillaan, eikä sammu. Mikä mahtaa olla normalit tyhjäkäynti kierrokset tuollaisessa,kun ajatuksena laittaa kierrosluku mittari tuohon..? |
#7
|
||||
|
||||
Laitetaan tänne kun tuolla yleistä jorinaa suzukeista topicissa ei kukaan tunnu vastaavan ja sinne se kysymys uppoaa muun offi keskustelun sekaan ja ei vastausta taida saada.
Huomasin et suikan konepelti hikoilee aikast tavalla,kun siinä ei ole mitään eristystä ja auto ulkona. Suorastaan satoi pisarat alas, kun konepellin aukaisin,oli vähän kostea keli. Mitä eristettä olette käyttänyt tuollaisessa..? |
#8
|
||||
|
||||
ei mitään tai sit motonet biltema hyllystä jtn ääni eristys mattoa mallia veden kestävää
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#9
|
||||
|
||||
Anna pisaroiden tippua ja keskity olennaiseen
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#10
|
||||
|
||||
Palaan taas suikan huonoon liikkeelle lähtöön. Kävin taas pihalla kokeilemassa paremman pidon vuoksi,kun lumet sulaneet. Kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni ja töksähtää, kun polkimesta nopeesti päästää ja jos kaasua ei paina kunnolla vehje sammuu. Onko siinä kytkimen säätö pielessä vai mitä mieltä te kokeneet olette..?
Kytkin on vaihdettu jokin aika sitten niin kun tuolla jo mainitsinkin ja moottorissa kyl tuntuu tehoa piisaavan,myös kaasu on aikast herkkä,kun sitä tutkiskelin. Viimeksi muokannut Landrooveri : 30.10.2012 19:18 |
#11
|
||||
|
||||
Jos täälläpäin ajelet niin poikkea testaamassa tuota mun suzukia (413) niin saat jotain vertailupohjaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#12
|
||||
|
||||
Mielestäni tuo likkeelle lähtö ei kyl ole normaalia, eli vitsit vähissä
|
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
käykö se kaikilla pytyillä? laahaako jarrut? tyhjäkäynti noin 800 -900 rpm tuolle välille... kytkimensäätö löytyy vänkärinpuolen moottori korvakon alta. tarkista kaasuttimen kaikki ulkopuoliset liikkuvat osat.nivelet kaasusta ja ryypystä. onko kytkimessä yhtään väljää kun kokeilee vaihelaatikon kyljestä siitä vivusta mihin tulee vaijeri?
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Moottori kyl kiertää/vastaa kaasuun hyvin,eikä tule sinistä savua,joten käy kaikilla pytyillä. Käyntiin lähtökin hyvä. Miten teillä muilla on kytkin,että ottaako ylhäältä kiinni ja onko jokin sopiva välys siellä vipusessa vaihdelootan kyljessä..? Vaijeri ja vaihdelootakin on vaihdettu entisen omistajan toimesta. |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
Kiihdytyspumpun käyttöakselin jousi kannattaa tarkistaa,jousi kuluu ajanmyöten siitä vivusta läpi ja kiihdytyspumppu ei toimi laisinkaan,näin oli mun suikassa käynyt ja liikkeelle lähdöt oli melkosta kengurun loikkaa.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
ittellä on ihan uus kytkin setti omassa ja ottaa kiinni melko joutuin ku alkaa nostamaan kytkintä.. semmonen pikkuvälys että siirtäjä ei paina painelaakeria asetelmaa vasten kokoajan.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#18
|
||||
|
||||
Vika löytyi ja se oli se Kiihdytyspumpun käyttöakselin jousi,mutta onneksi sain entiseltä omistajalta varaosa kaasarin jossa oli ehjät osat ja vaihdoin sen niin alkoi pelaamaan ja kiitos elhaperolle. Juu ja ei siinä kytkimen säädössä mitään ihmeempää vikaa olekaan,mutta vapaalla kuuluu sellaista pienehköä sälinää ei kuitenkaan mitenkään häiritsevää,eikä sitä helpolla kuule jollei kuuntele. Tarvittee vaan vielä säätää kytkintä.
Nyt kun tuokin pulma melkeen ratkaistu niin onko siinä lämmityslaite katkaisin/säätö paneeli systeemin sisällä valoa, kun pirullinen ajella pimeellä kun ei näe edes vaihde keppiä..? Viimeksi muokannut Landrooveri : 31.10.2012 20:46 |
#19
|
||||
|
||||
Eikös siellä pitäisi olla yksi 5w lasikantapolttimo.. Eli jos katsot alhaalta päin sitä lämppärinkäyttöpaneelia niin suuttimien alla olevassa koLossa pitäisi olla se polttimo....korjatkoon joku jos oon väärässä(näin siis muistelin omassa autossa olevan)
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#20
|
||||
|
||||
Kyllä, siinä se heti reunan alla on kun käsikopelolla tunnustelee, eli ei ole siellä nappuloitten takana. Helppo vaihtaa kun ei tarvitse edes purkaa mitään.
__________________
-Pauli- |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
no perkule,itte purin sen hässäkän ja tulin siihen tulokseen että ei täällä mitn valoa ole no uuteen suzukiin tulee led valaistus säätimille ja katkasijoille...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#22
|
||||
|
||||
Onko se yksi pieni poltin kovinkaan tehokas valaisemaan,josko laittais vielä toisenkin,johonkin sinne läheisyyteen.
Meinasin et jos siel ei olis poltinta niin onko japanissa ollut 80 luvulla aina valoisaa yölläkin,mutta onhan siellä sitten |
#23
|
||||
|
||||
Ei todellakaan Pimeällä suikassa on aika hämyistä, kaikki mittarivalot on enemmän ja vähemmän himmeitä. Siellä kojetaulun keskellä alhaalla oleva sisävalo on hyvä pitää päällä niin näkee edes vähän.
__________________
Tumpula Racing Team |
#24
|
||||
|
||||
Kyllähän se nyt sen verran valaisee kuin mihin se on tarkoitettukin.
__________________
-Pauli- |
#25
|
||||
|
||||
Ei se kojetaulun keskellä alhaalla oleva sisävalokaan mikään huippu ole ainakaan mulla. Se on vähän sellainen kellertävän himmeä mut näkee sil ainakin vaihdekepin.
Viimeksi muokannut Landrooveri : 31.10.2012 20:37 |
|
Luokat |
kysymyksiä, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki SJ410 -84 kokemuksia ja kysymyksiä. | JariM | Maasturiprojektit | 88 | 15.09.2010 15:48 |
suzuki sj kysymyksiä | tuke | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 21.12.2009 20:21 |
SJ410 projekti alkumetreillä - muutamia kysymyksiä | ruxu | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 18.11.2009 17:08 |
Suzuki SJ410 -82 kysymyksiä/ongelmia | Sampza | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.11.2008 20:34 |
Suzuki Vitarasta kysymyksiä | anracing | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.06.2007 19:58 |