![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() gr hehkut ja kylmäkäynnistysjoku varmaan osaa kertoo miten gr patrollin hehkujärjestelmä toimii? miks toinen hehkusilta menee vaan kolmelle hehkulle? jälkihehku, mut miks vaan kolmelle? ja toinen asia tähän viitaten kun mulla gr kylmänä startatessa lähtee hyvin käyntiin, mutta rykii aivan helevetisti hetken aikaa. mihin tämä viittaa? hehkuja en oo testannu, koska lähtee kuitenki käymään kun palmun alta. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Varsinaisessa hehkutuksessa tulpat ovat kytketty kaikki rinnan, jälkihehkutuksessa aina kolme tulppaa keskenään rinnan ja nämä kaksi kolmen tulpan ryhmää keskenään sarjaan, sillä saadaan jännite puolitettua jälkihehkutuksessa. Tai näin pitäisi olla, itse mittasin eilen juuri että systeemi antaa 4s 6v ja tämän jälkeen jälkihehkua 3v. Sama vika minulla, rykii ja savuaa aika reilusti.
Kävin liitoksia ja viritelmiä läpi, ei löytynyt vielä oikein järkevää vikaa. Tulpille on speksattu 6,5v ja maksimina 12v jopa 90s. Alkuperäiset ngk tulpat ja ehjät. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos oikein muistan niin pytyissä 1,2 ja 3 on pikahehku ja muissa hidas hehku.
Ja jos joudut vaihtaan siihen hehkuja niin hae suoraan nissanilta ne törkeen kalliit alkuperäis hehkut. Tarvikehehkut kestää pari päivää.. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kannessa oleva toinen lämpöanturi kertoo hehkusysteemille paljonko on koneen lämpötila. Tästä arvotaan hehkutusaika. Tuolla saa korjattua liian vähäisen hehkutusajan, 4s ei riitä paljon tulppaa lämmittämään
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kolme ekaa on pika hehkuja kolme vikaa tollaisia 2-osaisia pika ja jälki hehku.
huonot suuttimet tekeemonesti sen rykimisen.Osaakos joku sanoa että miten alkuperäinen öljyn merkki valo systeemi toimii? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jossakin on ilmeisesti pelkkä valo öljynpaineelle. Anturi on normaalisti suljettu -> valo palaa. Paine nousee ja lamppu sammuu ![]() Kylmänä jos ei ole paineita niin 2.8 koneessa on öljypumpun kannen ruuvit löysällä. Just on alakerta auki ja kolme ruuvia oli ihan irti. Ihmeen hyvin kuitenkin riitti painetta lämpimänä. Viimeksi muokannut Ural69 : 04.11.2012 22:38 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia tästä rupesin tänään miettimään samaa kun kytkin ton öljynpaineen valon tohon lämpötila anturiin ja ihmettelin että mikä saatananvika siinä on. Maa-puoltahan toi varmaan ohjaa?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Niin tekee, moottorin huono maadoitus saa nuo sikailemaan kans.
Kai tämä voi löyhästi liittyä kylmäkäynnistykseen... onko kukaan asentanut patrolliin Suomessa rb sarjan tärpättikonetta vaikka RB25det? Patrollin RD alakertahan on periaatteessa sama, koneiden pitäs käydä laatikkoon jonka sisäkalujen väitetään olevan samat kuin 300zx. Ei käryäis talviaamuna ja kerkeis sopivasti piristettynä ![]() Viimeksi muokannut Ural69 : 04.11.2012 23:44 |
#9
|
|||
|
|||
![]() vaihda halvempiin
Hain motonetistä pajeron 11voltin tulpat ja vaihdoin orkkisten tilalle niin vika POISTU, otin jälkihehkutus riman pois ja kaikki rinnan niin pelitti hyvin. hinta vain 7,9 ekua tulppa. pituus ero on aivan olematon , mut älä kiristä liian tiukkaan ettei ota etukammioon kii
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan nissan/datsun sd hehkut ja ehkä startti jos halpa | jukkaitkonen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.01.2012 11:07 |
Gr:n hehkut | gde | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.07.2010 12:14 |
GR hehkut... | cossieboy | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2009 06:34 |
M: pajeron suuttimet ja hehkut | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.01.2006 00:10 | |
bj.n kylmäkäynnistys | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.10.2005 11:10 |