Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2012, 12:41
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

WJ jarru onkelma?


Mikä on vikana vai onko mikään kun oikeasta etujarru satulasta oli mäntä jumissa ja sitä edes takaisin liikuttelin (toista mäntää sisään ja toinen tulee ulos) sitä niin kauan että alko pelaan.. Ilma ruuvi ei auennut suosiolla niin ilmasin siitä letkun kiinitys kohdasta, enkä usko että sinne ois jääny ilmaa.

MUTTA kun autokäynnissä painaa jarrua nii poljin painuu hitaasti pohjaan. Normaali jarrutuksissa ei huomaa, ei oo mitää muistikuvaa onko se ennekin painunu pohjaan. Samallain tekee jos paikalla pumppaa jarrun "kovaksi" ja painaa niin menee hitaasti pohjaan.
Jarrut ottaa hyvin kiinni mutta mutta....

Niin ja voiko vaikuttaa kun paloja oli jälellä enään 3-5mm, uudet on ens viikon alussa tulossa..
_________________
Jeep Grand Cherokee -01 QD

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2012, 15:54
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tuntematta WJ tä sen kummemmin, monissa "nykyautoissa" painuu poljin hissukseen kun painaa reilusti ja pitkään. Lienee tehostimen ansiota, auto sammuksissa poljintuntuman tulee olla kova, eikä saa silloin painua.

Ilmaa jos on, nousee poljin toisella polkasulla ihan selkeesti

Jos poljin on kova, ja jarrut hyvät niin ajoa, palojen kulumisella ei tuohon ole merkitystä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2012, 16:49
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Ok. Jarrut on ihan ok vaikka tuntuu että menee syvemmälle ku ennen mutta soralla saa helposti kaikki renkaat lukkoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2012, 20:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jeepistä ei kokemusta


Mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun ilmauksessa olisi pääsylinteristä kumi saanut siipeensä. (siis jos nestettä ei häviä säiliöstä)

Siis vika vois olla pääsylinterissä; Tosin yhden kerran vastaavassa tilanteessa ABS:n yksikkö sai siipeensä, siis joku lika- tai paskakerrostuma teki tuhojaan. (tämä jenkki oli seisonut pari vuotta)

Siis poljin vajosi pohjaan noin 20 sekunnissa semmoisella jarruvoimalla, että absit alkoi hakkaamaan lumipolanne tiellä.

Ja siihen vaihdettiin pääsylinteri, (uusi toimi täsmälleen samoin) ja kaikki jarrusylinterit/jarruputket tarkastettiin, ja mistään ei tullut tippaakaa nestettä, eikä sitä myöskään hävinnyt säiliöstä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2012, 23:09
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Eipä tuossa maha oll mitää onkkelmaa, virrat pois päältä, poljin ei painu mihinkään kun pumppaa kovaksi.. Muistaakseni edellisessä v70 teki samoin.

Jos siinä jotaki häikkää on niin eiköhän katsuri huomaa, paitsi tuota autoa ei saa ajaa dynolle..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2012, 17:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Eipä tuossa maha oll mitää onkkelmaa, virrat pois päältä, poljin ei painu mihinkään kun pumppaa kovaksi.. Muistaakseni edellisessä v70 teki samoin.

Jos siinä jotaki häikkää on niin eiköhän katsuri huomaa, paitsi tuota autoa ei saa ajaa dynolle..
Ei välttämättä katsuri huomaa, mutta jos poljin painuu alas, niin silloin jossain vaiheessa myös jarrut alkaa hävitä; kuvitteleppa tilanne, missä esim. kivenpäällä auto luistaa tilanteeseen, että puu on vieressä ja pitää pitää jarrulla paikalla, että appari kerkiää viemään vinssin koukkua jonnekkiin kiinteään..... ja kun jarrupoljin saavuttaa lattian, niin auto lähtee liikenteeseen "huomaamatta"...

Ja nuo sammuksissa tehdyt testit, missä alipaineet poljetaan pois, on melkoista itsepetosta; ilman tehostusta jarrut käytännössä täysin tehottomat. Kokeile VAROVASI vaikkapa suorassa alamäessä, sammuta auto rullatessa ja polje jarruista alipaineet pois, niin huomaat kuinka tärkeä alipaine on
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.08.2012, 09:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun ilmauksessa olisi pääsylinteristä kumi saanut siipeensä. (siis jos nestettä ei häviä säiliöstä)

Siis vika vois olla pääsylinterissä; Tosin yhden kerran vastaavassa tilanteessa ABS:n yksikkö sai siipeensä, siis joku lika- tai paskakerrostuma teki tuhojaan. (tämä jenkki oli seisonut pari vuotta)

Ja siihen vaihdettiin pääsylinteri, (uusi toimi täsmälleen samoin) ja kaikki jarrusylinterit/jarruputket tarkastettiin, ja mistään ei tullut tippaakaa nestettä, eikä sitä myöskään hävinnyt säiliöstä
Jeps, tosin jarruvoiman pitäisi kadota jos pääsylinteri falskaa sisäisesti.

Tuli tuosta ABS- systeemistä mieleen, sellaisella varuistetuissa autoissa pitää muistaa että ei saa päästää ilmatessa nestepintaa vajoamaan niin alas että ABS- yksikölle johtaviin putkiin pääsee ilmaa. Siinä vaiheessa matka jatkuukin korjaamolle jossa voidaan testerityökalulla avata ja sulkea yksikön venttiilit että se tulee ilmatuksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Onkelma landsuiceri Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 0 15.05.2011 21:38
vaihteisto onkelma iikkoo Tekniikka & Jutustelu 3 09.07.2010 05:31
Hehku onkelma rairai Tekniikka & Jutustelu 2 07.10.2007 17:26
LJ jarru onkelma joker Tekniikka & Jutustelu 7 20.09.2007 08:46
hj:n jarru levyt ja jarru tehostin badboy69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.03.2006 15:09


Sivu luotu: 20:15 (GMT +2).