Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.08.2012, 21:45
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Turbon kotikorjaus.


Tuossa pienessä päässä taas mietin suuruuden hulluja ja taitotason ylittäviä remontteja. No eikö se turbon remppa semmonen ole Eli hommahan voisi olla yksinkertainen. Uudet vastaavat osat vanhojen tilalle ja vóila. Turboa taas toiseksi 10 vuodeksi eteenpäin. No tuo patrollin 2.8 ahdistamo tiedetään ja sitähän ei kannata samanlaisena takasin tunkea. Eli tehdäänkö liikkeissä jotain sellasta mitä en tiedä vai lyödäänkö sielläkin osat sisään ja toivotaan et toimii? Tai siis onko olemassa laitteita joilla turbon toiminta testataan ennen autoon takaisin laittoa? Luulisin että kyseisiä ahtimia on liikkeet jo niin monta kertaa ropannu että osaa antaa osat jotka menee heittämällä sisään ilman jyrsimisiä. Pääsisivät samalla takuu vastuusta. Kannattaako homma..no ei tietenkään. Mutta jos joku muukin on siinä onnistunut niin on es mahollisuus et ei mee mettään.

__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.08.2012, 21:54
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Loistava asenne. Pistähän tänne sitte kokemuksia jos päädyt kokeilemaan!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.08.2012, 22:19
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Loistava asenne. Pistähän tänne sitte kokemuksia jos päädyt kokeilemaan!
Kokeillaan varmasti, mut se et millon niin se on paljon vielä auki. Pitäs erinäiset muut osat käydä hakemassa ja auto pitää ajossa joululle asti. Ei auta kuin alkaa kattelee jos jostain sais ihan kaputt turbon, niin voisi samal roppaa ja auto oisi viel käytös. Ja hei lisä kyssäriä. Eli turbohuollossahan noi putsaa ja tarkistaa osat halkeamien varalta. Ok ymmärretään ja osataan ehkä itsekkin tehdä. Mut miten toi jos turbossa on siivet ottanut kiinni koteloon esim akselin katkeamisen johdosta? Jos kotelo on ehyt ja siellä on vain niitä tulleit naarmuja, niin ei kai niit tarvitse alkaa hiomaan tai muuten ihmettelemään. Ei kai ne niin paljon vaikuta ilman virtaukseen? Ja en jaksa oikein uskoa että se sen helpommin halkeisikkaan.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.08.2012, 22:31
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Post

Mulla meni kans GR:stä turbo, vein alkuperäisen turbon liikkeeseen ja siellä laitettiin uudet sisuskalut, ja samalla isompi imusiipi.. Kalliiksihan se tuli mutta kannatti kuitenkin. Hyvin on pelittäny jo 15kk.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.08.2012, 22:48
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol Näytä viesti
Mulla meni kans GR:stä turbo, vein alkuperäisen turbon liikkeeseen ja siellä laitettiin uudet sisuskalut, ja samalla isompi imusiipi.. Kalliiksihan se tuli mutta kannatti kuitenkin. Hyvin on pelittäny jo 15kk.
Joo kyselinkin tos JV tosta mitä kannattas teettää. Tulee vaan aika arvokas keikka. Tosiaan mielessä olisi ollut et akseli ja molemmat siivet vaihtoon. Ja tietenkin kaikki perus hilppeet. Se vaan et pelkkä tasapainotus tulisi niin paljon halvemmaksi. Tällä kaavalla on ihan turha haaveillakkaan juuri passelista ahtimesta mikä antaa kaiken tehon irti mitä saavutettavissa. Mutta kun ei ihan hae kaikkea minkä irti saa niin kestää.(ehkä) Ehkä hieman kieroutunut ja utopinen ajatusmalli tehdä tosta koneesta pommin varmaa, mutta yritetään nyt ainaskin
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.08.2012, 23:35
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

....


No niin. Nyt saa lukuja pöytään. Eli pelkkä painotus kotikunnostetulle turbolle onnistuu.(tosin finturbolla ei ilmeisesti) Hinta 45e-75e riippuen siipien putsaamisen tarpeesta. Uusi laakeri/tiiviste setti n.100e (kuulemma riippuu paljolti mallista,merkistä ja laadusta). Lisäksi tietenkin tulisi lisää hintaa uudesta akselista ja siivistä. Tosin autoa sen kummempaa tuntematta suositteli vaihtamaan vain imupuolen siivet. Kiitokset vaan Paulille informaation annosta Eli jonkun euron tuossa voittaisi. Kuten alussa tuli todettua. Ei ehkä kannata, mut sit ainakin jos ton saa päätökseen on kokemusta rikkaampi.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.08.2012, 22:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Oletko aivan vakavissaan?


Siis viritys? ahdin, ja kasataan autotallissa jakoavaimella ja hohtimilla?

Toki onhan niitä ahtimia myynnissä, missä siivistä puuttuu paloja yms, ja on otettu ajossa olevasta autosta toimivana.

En itse ole koskaan omin silmin nähnyt, miten noita ahtimia korjataan; mutta jos korjaussarjassa tulee uusi akseli, mahdollisesti se ei ole enää tasapainossa vanhojen siipien kanssa?
Ja uskoisin että kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten en uskaltais edes ruuvata siipipyörää pois

Ja jos epätasapainossa, niin kestoikä lienee lyhtyt, joko kuluu, tai sitten akseli katkeaa, ja esim 3000 kierrosta sekunnissa pyörivä ahdinpyörä murentaa itsensä sekunnin murto-osassa murusiksi, jotka matkaavat kohti sylintereitä......

Ainakin joku japsiahdin, joko toyota tai mitsu, oli tasapainoitettu 2. kertaan, näkyi siipipyörässä hiontajälki n. 90 asteen päässä suuremmasta kolosta.

Linkissä video, kuinka tasapainoitettiin käsivaralla turboja, sillonkun KORPPU oli "massamuisti", ja jos silloin pyöritettiin yli 200 000 rpm, niin paljonko nyt?

http://www.youtube.com/watch?v=TMA5RFpGRbg
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.08.2012, 22:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Uudet vastaavat osat vanhojen tilalle ja vóila. Turboa taas toiseksi 10 vuodeksi eteenpäin.
No näin, mutta kyllä se tasapainottaa tarvii jos haluat että se kestääkin jonkin aikaa, kuten jo BJ-40/76 totesikin. Ja sitä et kotona saa omassa sorvissa tehtyä.

Eikä se "ahdistamo" siitä sen virtaavammaksi pelkkiä siipipyöriä vaihtamalla parane, kyllä sieltä tarttis jyrsiä/sorvata tilaa lisää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbon puhdistaminen? Olsu Tekniikka & Jutustelu 5 05.05.2011 23:50
Turbon kunnosta Pafo Tekniikka & Jutustelu 4 24.01.2009 21:30
turbon huolto Jesseh Tekniikka & Jutustelu 4 20.04.2007 11:19
Lj:n turbon päivitys. Setä Tekniikka & Jutustelu 7 04.02.2007 18:24
Turbon huoltoa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 20 14.09.2006 13:36


Sivu luotu: 01:02 (GMT +2).