![]() |
Turbon kotikorjaus.
Tuossa pienessä päässä taas mietin suuruuden hulluja ja taitotason ylittäviä remontteja. No eikö se turbon remppa semmonen ole :D Eli hommahan voisi olla yksinkertainen. Uudet vastaavat osat vanhojen tilalle ja vóila. Turboa taas toiseksi 10 vuodeksi eteenpäin. No tuo patrollin 2.8 ahdistamo tiedetään ja sitähän ei kannata samanlaisena takasin tunkea. Eli tehdäänkö liikkeissä jotain sellasta mitä en tiedä vai lyödäänkö sielläkin osat sisään ja toivotaan et toimii? Tai siis onko olemassa laitteita joilla turbon toiminta testataan ennen autoon takaisin laittoa? Luulisin että kyseisiä ahtimia on liikkeet jo niin monta kertaa ropannu että osaa antaa osat jotka menee heittämällä sisään ilman jyrsimisiä. Pääsisivät samalla takuu vastuusta. Kannattaako homma..no ei tietenkään. Mutta jos joku muukin on siinä onnistunut niin on es mahollisuus et ei mee mettään. :D
|
Loistava asenne. Pistähän tänne sitte kokemuksia jos päädyt kokeilemaan! :)
|
Oletko aivan vakavissaan?
Siis viritys? ahdin, ja kasataan autotallissa jakoavaimella ja hohtimilla?
Toki onhan niitä ahtimia myynnissä, missä siivistä puuttuu paloja yms, ja on otettu ajossa olevasta autosta toimivana. En itse ole koskaan omin silmin nähnyt, miten noita ahtimia korjataan; mutta jos korjaussarjassa tulee uusi akseli, mahdollisesti se ei ole enää tasapainossa vanhojen siipien kanssa? Ja uskoisin että kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten en uskaltais edes ruuvata siipipyörää pois:o Ja jos epätasapainossa, niin kestoikä lienee lyhtyt, joko kuluu, tai sitten akseli katkeaa, ja esim 3000 kierrosta sekunnissa pyörivä ahdinpyörä murentaa itsensä sekunnin murto-osassa murusiksi, jotka matkaavat kohti sylintereitä...... Ainakin joku japsiahdin, joko toyota tai mitsu, oli tasapainoitettu 2. kertaan, näkyi siipipyörässä hiontajälki n. 90 asteen päässä suuremmasta kolosta. Linkissä video, kuinka tasapainoitettiin käsivaralla turboja, sillonkun KORPPU oli "massamuisti", ja jos silloin pyöritettiin yli 200 000 rpm, niin paljonko nyt? http://www.youtube.com/watch?v=TMA5RFpGRbg |
..
Lainaus:
|
Lainaus:
Eikä se "ahdistamo" siitä sen virtaavammaksi pelkkiä siipipyöriä vaihtamalla parane, kyllä sieltä tarttis jyrsiä/sorvata tilaa lisää. |
Mulla meni kans GR:stä turbo, vein alkuperäisen turbon liikkeeseen ja siellä laitettiin uudet sisuskalut, ja samalla isompi imusiipi.. Kalliiksihan se tuli mutta kannatti kuitenkin. Hyvin on pelittäny jo 15kk.
|
...
Lainaus:
|
....
No niin. Nyt saa lukuja pöytään. Eli pelkkä painotus kotikunnostetulle turbolle onnistuu.(tosin finturbolla ei ilmeisesti) Hinta 45e-75e riippuen siipien putsaamisen tarpeesta. Uusi laakeri/tiiviste setti n.100e (kuulemma riippuu paljolti mallista,merkistä ja laadusta). Lisäksi tietenkin tulisi lisää hintaa uudesta akselista ja siivistä. Tosin autoa sen kummempaa tuntematta suositteli vaihtamaan vain imupuolen siivet. Kiitokset vaan Paulille informaation annosta :D Eli jonkun euron tuossa voittaisi. Kuten alussa tuli todettua. Ei ehkä kannata, mut sit ainakin jos ton saa päätökseen on kokemusta rikkaampi.
|
Ei tuo pajoillakaan aina onnistu, noiden turbojen muokkaus ja takuu loppuu kk päästä kun muutoksen jälkeen on "viritys"turbo.
|
ja jenkkilässä ei turbot maksa juuri mitään..eli siitä kun laskee kannattavuuden..
|
Ihminen sen turbon on tehnytkin niin eiköhän kunnon ohjeilla sen saa ihminen korjattuakin. Kyllä sitä kaikkea sopii yrittää. Ja kun kylällä levii huhu että olet itte korjannu turbon niin hetken päästä niitä on pöydällä riesaksi asti:D. Ja rahat pois vaan...
|
Meitsi on ny kasannu kahteen kertaan tuon oman patrollista peräisin olevan T03 garrettin. Eli kokeilin T04 ahtin painepuolta siihen siipineen päivineen , mikä oli vielä tuuma mitoilla, en tosin muista mitkä kaikki osat, mutta n. 300 tkm sillä on kohta ajettu. Voi olla että se räjähtää huomenna mutta wtf. kannattaa silti kokeilla.
Vaan jos tekee jotain koneremppaa tms. niin sitten vaan uutta ahtia tilallle ettei tee euron säästöllä muutaman tonnin vahinkoa. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112143
Tuommonen kun löytyy kotitallista, niin onnistuu ahtimen remppaus. :D |
Lainaus:
|
En käyttäny missään painotuksissa eikä noista kokeiluista ollu perstuntumalla mitään hyötyä. Vaan joko meitsile on sattunu jo valmiiksi tasapainossa oleva ahti tai sitten vaan hyvää tuuria mutta tuo on ollu jo monta vuotta jokapäiväisessä ajossa...
|
Lainaus:
Takuuta ei ollut kun virikampe, montaa selitystä ja korjaushinta n.800 mutta nyt olis laitettu Garretin siivet kun kuulemma kestää paremmin... Sillä rahaa jo pikkuisen saa kokeilla kotonakin... |
Sivu luotu: 22:56 (GMT +2). |