![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Taka jarrut levyiksi.No ny on jo kaikki osat ja ensimmäin versio jarrun kiinitykseksi tehty vaan ei oikein vielä istunut hyvin paikoilleen niin tarvii jatkaa myöhemmin kehitystyötä. Näistä se kuitenkin tulee. Ei sopinutkaa Isuzun levy Wagoeerin laippaan? Sorvattiin laipasta 6 mm pois niin johan rupes sopimaan. Tossa olis adapterin paikka Tostahan niitä syntyy, oli vaan turhan hepposta tavaraa,no kokeillaan ensten ja tehdään sitten paksummasta lopulliset. Sovitusta. Vielä näyttäis kaikki sujuvan kun elokuvissa. Vaan ei istu lopulta kuitnkaan hyvin. Kehitellään vähän niin eiköhän tää tästä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Onks toi levy vähän snadi halkaisijaltaan vai hämääkö kuvakulma? Ja satulan vois ehkä siirtää vähän ylemmäs turvaan osumilta, tietty niin että pystyy vielä ilmaamaan.
|
|
#3
|
||||
|
||||
Takajarrut levyiksi!
Terve.
On silleen vähän snadi että ei kulu portterin pala koko leveydeltään, vaan riitänee varmaan kuitenkin hyvin offikäytössä. Levy on tuo kun siinä on sama jako kuin Wagoneerissä. Satula on osittain suojassa vanteen sisällä, eikä pysty ylöspäin siirtämään kun törmää muuten jousipakkaan, tuo on ainoa asento kun kaikki on jotenkin järkevästi. Ilmaruuvi, käsijarruvaijjerin lähtö ja jarruputken liitos. Näillä mennään. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 25.04.2013 19:18 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Keskireikään varmaan kannattais kans sorvat ohjurirengas?
Ei ehkä välttämätön mutta helpottais levyn keskitystä. Tosin tuolla halkaisijalla ei ehkä ole suurta merkitystä kun ei tarvii mennä kahtasataa.. Mielenkiinnolla odotan koeajoa jos vaikka ryhtyis samaan puuhaan. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Minä koettaisin ottaa satulaa vielä lähemmäksi levyä, ettei palat kulu vinoon ja ala jumittamaan.
|
|
#6
|
||||
|
||||
Takajarrut levyiksi.
Terve.
JEgoNEERillä ei juuri kadulla ajeta ja vanteetkin on Tojon keskireijällä joten ei maksa vaivaa tehdä sovitus renkuloita kun kumitkin on yleensä alle 0,5 barin paineissa joten pienen tärinät ei haittaa ja huomaa näissä maasto nopeuksissa. Jarrut kun saadaan toimimaan niin on mukavampi kiipeillä kallioilla kun pystyy menoa hidastamaan. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Jos jostain löytys isommalla halkasijalla oleva levy niin sillähän se ratkeis
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Hmm, volkkarin perusvika näyttäis tulevan taas, eli kässärin vaijeri kulkee alakautta ja sen myötä tekee vaijereilla hallaa (vesi jää seisomaan vaaijereihin!)
Ja meneekö vaijerit samalla myös akselin alta??? Suosittelisin vetämään varpit yläkautta, niin vaijerien elinikä odotus moninkertaistuu (vaikka T4:n vaijeri ei paljoo maksa), ja remonttien tarve pienenee oleellisesti. Sitte satulan "akilleen kantapää", eli käsijarrun vivun suojana on vain se kumitiiviste, josta ajan mittaan menee paskaa akselille ja ruostuttaa sen jumiin --> ota kumi irti ja laita silikoonia sen alle ja vipu takas kiinni, saat pari vuotta kestävämmän satulan. Ja kannattaa samalla muistaa ko. kohta kun tekee "jotakin takapäässä, niin putsaa tuon kohdan AINA! Ja muista, että jarrupalat kun ei ota koko matkalta, niin tulee sellainen tilaanne, että palat ottaa kiinni toisiinsa ja jarrut katoaa sen takia "jossakin vaiheessa". Tämä tullut eräässä merkkikorjaamossa, kun kesälomareissulla Scenic:stä katos jarrut asuntovaunun kanssa moottoritiellä (iskä oli vaihtanut itse jarrulevyt ja palat --> levyt oli 2cm pienemmät kuin alkuperäiset ja palat otti kiinni toisiinsa , eli etujarrut katos.... Oli näkemisen arvoinen ilme ja kuulemisen arvoinen vuodatus perheen äidiltä. Onneksi pokka piti itsellä!!!) Muuten asiallista settiä!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#9
|
||||
|
||||
|
onx pakka niin liki ettei satulaa sais päälle..?
samal ratkeis tuo alaspäin tuleva jarruvaijeri
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
|
#10
|
||||
|
||||
Takajarrut levyiksi!Lainaus:
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#11
|
||||
|
||||
|
no sit on hankala jos pakka on tiellä..
![]() oishan se luonannu ilmaus ottamal satula irti.
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
|
#12
|
||||
|
||||
Takajarrut levyiksi!
Terve.
Ei se oikein onnistu kun satula on jäykkässä jarruputkessa kiinni ja putki mahdollisimman kiinni akseliputkessa. Tällä mennään ja muutetaan jos jokin ei toimi ja keksitään toimivampaa. Nyt tarvii tehdä adpterit paksummasta ja hankalinta on saada reijjät oikeisiin kohtiin. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Letku siellä pitää olla satulan ja kovan putken välissä, ei se putki kestä siellä, perusasiat sun pitäis osata jo... Se satula liikkuu siellä, pitää olla letku...
__________________
Killing time is not murder |
|
#14
|
||||
|
||||
|
ISOMMAT reiät, helpottaa kummasti... Tai porkkanalla sopivix
![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sitte tietysti samalla reissulla vieterit taakse, olis jo sopivasti purettu pyörätki pois tieltä?? ![]() ![]() ![]() ![]() Edittiä: Aivoissa alko raksuttaa, jotta Passatti 97-04 väliseltä ajalta on muute samanlainen takasatula, mutta PALJON pienemmillä paloilla? Onko mahd. saada lainaksi satulaa jostain sovitukseen??? Tollasia: ![]() ![]() www.seekpart24.com katottu nää kamat nopsasti... Löytty myös Audi, Seat ja Skoda autoista kaikki eri hinnoilla...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 04.05.2013 20:24 Perustelu: aivopieru |
|
#16
|
||||
|
||||
Takajarrut levyiksi.
Terve.
Jarrulevy määrää satulan paikan, eli siihen satula on malattava sopimaan suoraksi. Ei mitään vietereitä lehtijouset toimii ihan hyvin. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#17
|
||||
|
||||
|
oikein!
kyllä lehtijousi alustanki joustamaan saa jos haluaa ajo mukavuuksista ei nyt puhuta
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#18
|
||||
|
||||
Lehet!Lainaus:
![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#19
|
|||
|
|||
|
Miten jos punaisella merkityt laikkaisi pois ja jättäisi tukemisen sovittimille koska hirveistä nopeuksista hillitsemistähän ei tarviisi tapahtua?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#20
|
||||
|
||||
Takajarrut levyiksi.
Terve.
Ei ole tarvis, kun satulaa ei tarvitse eikä voi ottaa sisäänpäin muuten ottaa jarrupalojen päät levyn keskiöön kiinni. Kuvassa ei ole palat paikalla niin näyttää kun satula olisi kovastikkin ulkona levystä. Jarrulevy vois olla vähän leveämpi kun nyt jää jarrupalasta n. 8-10mm käyttämättä vaan riittävästi kuitenkin kitkapintaa pysähtymiseen. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M:jeep wagoneer -79 | savu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.03.2006 21:24 |
| M: Jeep Wagoneer -78 | julli | O/M/V Muut | 5 | 24.10.2005 08:04 |
| Wagoneer pickup? | Cental73 | Chit-Chat | 11 | 01.08.2005 22:48 |
| jeep wagoneer? | Range73 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.07.2005 08:46 |
| M:Jeep Wagoneer | O/M/V Muut | 0 | 27.11.2003 22:50 | |