![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No ni, Woikoskea taas sponsoroitu eli migin kaasupullo vaihdettu täyteen. Tästä intoutuneena hitsuuttelin tuon putkipäädyn paikoilleen, saa nähä pitääkö öljyt sisällä ![]() Postipoika oli saanu sylkyt ja solenoidit raahattua HongKongista asti tänne korpeen eli näistä pitäs rakennella noiden lukkojen ohjaus: Pitihän se heti vähän mallailla paikoilleen, tuohon 15mm raudasta laippa perän ja sylkyn väliin + suoja ettei kivet ja kannot murjo ja sylkyn männän kun liittää lukon haarukan akseliin -> pitäs pelata paineilmalla... Sitten vain ylimääräset reiät umpeen peltilaipoilla ja letkut paikoilleen ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Etuperän lukon ohjauksen suunnittelua ja askartelua...
Pientä lukon ohjauksen suunnittelua ja laipan askartelua töitten jälkeen.
Tollanen laippa ja noin se pulttautuu paikoilleen. Sylkyn etupäädylle tehty laippaan syvennys mihin istuu napakasti. Laipasta puuttuu vielä sylkyn kiinnityspulteille jengat, sylkky tulee läpipulteilla laippaan kiinni. Jos jotain tällaista suojaa sitten vielä sylkylle virittelis, ajatus oli että tuo tulis pulteilla kiinni tuohon laipan kylkiin ja akseliputkeen parista paikasta. Jos tuon pääty palasen laittaa tuohon suojaan niin suojaa myös akseliputken suuntaisesti sivulta sylkkyä, mutta pitänee porata nippu reikiä että pääsee enin sonta tuolta kulkeutumaan pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Flunssa vaivaa mutta pitihän se vähän käydä räpimässä...
Tommonen suoja sille sylkylle tuli sitten viriteltyä: Kiinni kahdella pultilla perän kuorissa ja yhdellä banjon kyljessä. Hitsasin vielä banjon kylkeen stopparin että jos tuon jonkun kiven päälle istuttaa pitäs vähän edes pistää hanttiin ennen kuin hajoaa... Samalla vauhdilla tekasin laipan tukkimaan tuon sähkömoottorin ylimääräset reiät. Enää ei lukon ohjaukseen tartte kuin haarukan akseliin hitsata kierrettä pätkä ja pitäs pelata kunhan vain ilmaa pukkaa sylkkyyn. Lukon merkkivalokin pitäs onnistua alkuperäsellä anturilla. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tää näyttää kyllä fiksulta paketilta tuohon lukkoon pitää ehkä matkia
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Etiäppäin...
Flunssa vaivaa vieläkin mutta johan sitä tuli yks päivä sisällä laiskoteltua, pakko oli päästä jotain viritteleen...
Eli sähköliimasin sitten rautaa etuperään eli 12mm tankoa tuohon perän alakulmaan ja 5mm rautaa perän alle. Joskos tuo nyt kestäs vähän aikaa hieroa ennen puhki kulumista... Sitten piti vielä viritellä tuo etulukon pa-ohjaus loppuun eli lukon siirtohaarukan akseliin hitsasin kierrettä pätkän ja se ruuvautuu sylinterin männän päähän. Ei menny ihan ku strömsössä, lukon siirtohaarukan akseli ei päässy tarpeeksi perääntymään sylkkyyn päin tuosta laipasta huolimatta joten otin ja tekasin 'spacerin' vielä tuohon väliin ni johan rupes pelaan pienen hienosäädön jälkeen. Toinen vaihtoehto olis ollu lyhentää sitä akselia mutta ajattelin pitää sen mahollisimman lähellä orkkista. Video pa-ohjauksen toiminnasta: http://www.youtube.com/watch?v=qMuVF...ature=youtu.be Nyt etuperästä ei taida puuttua enää kuin välitykset ja sitten jo pitääkin etuakseli työntää tuonne Jeepin alle jotta voi nuo kiinnikkeet ja kääntöpäät viritellä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Taas se päivä meni muissa hommissa kuin projektin parissa mutta jotain pientä taas saatu kutenkin aikaseks.
Pitihän se vielä tuohon etuperään palata naapurin palautteen saattelemana eli etuperän panssarista haluttiin enemmän kelkkamainen kuin tuomonen kantohara ![]() No tuumasta toimeen ja hieman 5mm rautaa lisää keulaan, lopputulos: Pitäskö tuohon perään hitsata toinenkin pultti vielä niin sais hymiön aikaseks ![]() ![]() Sitten tuli iltapuhteena rälläköityä tojotan kiinnikkeiden jämät taka-akselista mäkeen, nyt voi sitten ruveta tyhjältä pöydältä tuotakin rakentamaan. Seuraavana varmaan takaperälle panssaria ja takalukon ohjauksen muuttaminen paineilmalle etuperän tyyliin... Ja jos tuohonkin perään laittas täyttöaukon perän päälle niin lievä ylitäyttö onnistuu helposti. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Sylinterin liikkeen mitta
Kannattaa olla erittäin tarkka tuon paineilma sylinterin iskun pituuden kanssa
meinaan vaan jos tuo haarukka kokoajan lahaa kytkentä holkkia vasten niin ei kestä kovin kauvan kokemusta on ![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |