Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.04.2013, 11:36
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4Garage.fi Näytä viesti
Soittele ja tuu joku päivä käymään, kun näin naapurikunnissa ollaan.
Mittaillaan vaikka sen sun kitkalukon pitävyys ja mietitään vaihtoehtoja kunnon lukoista.

0400-982449

-Jani-
Tätä mie kutsuisin suomalaiseksi solidaarisuudeksi No katellaanpa tuossa viikonlopun aikana, arvelin nyt korottaa tuota Cappia sen 7,5 senttiä jousilta kun kerran luvan katsurilta sai Sittehä siinä Limingassa kehtais pyörähtääkki

__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.04.2013, 02:46
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Itsellä on juurikin tuo kirrattua mallia oleva lukko ja hyvin on pitänyt, kuhan muistaa laittaa oikeat öljyt sinne, omasta rupesi hieman luistamaan mutta kun haki uudet öljyt niin rupesi taas pelittää, öljynä käytin kokeilun vuoksi redlinea. Itsellä vaan suurin reikä on tuo avoin etumurikka joka ei pidä missään joten kysymys kuuluu voiko sitä "ns" shimmata?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.04.2013, 08:09
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Itsellä on juurikin tuo kirrattua mallia oleva lukko ja hyvin on pitänyt, kuhan muistaa laittaa oikeat öljyt sinne, omasta rupesi hieman luistamaan mutta kun haki uudet öljyt niin rupesi taas pelittää, öljynä käytin kokeilun vuoksi redlinea. Itsellä vaan suurin reikä on tuo avoin etumurikka joka ei pidä missään joten kysymys kuuluu voiko sitä "ns" shimmata?
avoimelle murikalla ei ole mitään muuta tehtävissä kun ostaa sinne lukko
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2013, 03:17
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
avoimelle murikalla ei ole mitään muuta tehtävissä kun ostaa sinne lukko


Hitsilukkokaan ei kuulemma ole hyvä ratkaisu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.04.2013, 06:38
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Hitsilukkokaan ei kuulemma ole hyvä ratkaisu.

Kyllähän se hitsi perä edessä ja kitka takana on jotenki toimiva. muistaa vaa availla napalukot kun tulee mettästä pois...

tuossa vuoden päivät seurannu kun on ajettu vastaavalla yhdistelmällä,

välityksiähän tuo kc tarvitsee ja niitähän saa torniosta....tai ainakin sai rahalla vielä toissa talvena...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2013, 07:54
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Kyllähän se hitsi perä edessä ja kitka takana on jotenki toimiva. muistaa vaa availla napalukot kun tulee mettästä pois...

tuossa vuoden päivät seurannu kun on ajettu vastaavalla yhdistelmällä,

välityksiähän tuo kc tarvitsee ja niitähän saa torniosta....tai ainakin sai rahalla vielä toissa talvena...

Onko muka oikeasti etupäässä kemppilukitus??? Voipi olla kovin kankea kääntymään pitävällä pohjalla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2013, 07:55
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Lukko


[QUOTE=cybress;997577]Kyllähän se hitsi perä edessä ja kitka takana on jotenki toimiva. muistaa vaa availla napalukot kun tulee mettästä pois...

tuossa vuoden päivät seurannu kun on ajettu vastaavalla yhdistelmällä,

välityksiähän tuo kc tarvitsee ja niitähän saa torniosta....tai ainakin sai rahalla vielä toissa talvena...[/QUOTE


Olen miettinyt ihan samaa...
Tuli tuossa mieleen että ,mitä katsastusmies sanoo tuohon kempin lukkoon, jos huomaa?
Olikos se näin että etuperään asennettu kitkalukkokin pitäis "asetusten" mukaan katsastaa..
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2013, 09:29
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Eipä taida olla inssien ensimmäisiä tarkastuskohteita tuo etuperän lukko. Kuitenkin dynolle ajavat käsitykseni mukaan mieluummin takaveto päällä, liekö edes helposti mahdollista joka konttorilla katsastaa nelivetoisena?
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.04.2013, 03:49
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Kyllähän se hitsi perä edessä ja kitka takana on jotenki toimiva. muistaa vaa availla napalukot kun tulee mettästä pois...

tuossa vuoden päivät seurannu kun on ajettu vastaavalla yhdistelmällä,

välityksiähän tuo kc tarvitsee ja niitähän saa torniosta....tai ainakin sai rahalla vielä toissa talvena...


Eli ei siis varmaankaan saa mitenkään shimmailtua? Joku joskus puhui kyllä jossain että saisi mutta se onki eri asia että miten? Tuo kääntyvyys tuossa hitsilukossa juuri huolettaa, mutta pääsääntöisestihän ajelen kyllä takavedolla, välitykset kyllä on hiukka turhan pitkät eli kytkin suht kovilla varmaan näin kevään ja kesän aika on, mutta ehkä suurin pidon hävittäjä on tuo helvetin jäykkä perä joka ei juuri jousta, mutta siihenkin kuulemma passeli ratkasu on tehdä perämurikan päälle keskijousi?? Kellään tuommosesta kokemusta?

Viimeksi muokannut Kettu_ : 23.04.2013 03:52
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.04.2013, 04:55
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Eli ei siis varmaankaan saa mitenkään shimmailtua? Joku joskus puhui kyllä jossain että saisi mutta se onki eri asia että miten? Tuo kääntyvyys tuossa hitsilukossa juuri huolettaa, mutta pääsääntöisestihän ajelen kyllä takavedolla, välitykset kyllä on hiukka turhan pitkät eli kytkin suht kovilla varmaan näin kevään ja kesän aika on, mutta ehkä suurin pidon hävittäjä on tuo helvetin jäykkä perä joka ei juuri jousta, mutta siihenkin kuulemma passeli ratkasu on tehdä perämurikan päälle keskijousi?? Kellään tuommosesta kokemusta?
ei se keskijousi kyllä mikään ratkasu joustoihin ole korkeintaa lisää peräjän jäykyyttä. ainakin näin äkkiseltä ajateltuna saman laillla ne latit siellä sivuilla ahdistaa. jos jousiin halua eloa niin löysemmät jouset voihan sen takaakselin myös soata tai laittaa pidemmät riiput ja eteen hankkia calminsavuat.

ja tuohon lukkohommaan, että on olemassa 100% lukkoja näitä on kytkettävätlukot automaattilukot ja kemppi. sitten on kitkalukkoja joitavoi shimmata paremmanpidonsaamiseksi, ja täysinavoinmurikka jolle ainoa vaihtoehto on joko hommata lukko tai liimata tasauspyörästö jumiin. eli kemppi
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.04.2013, 12:02
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Eli ei siis varmaankaan saa mitenkään shimmailtua? Joku joskus puhui kyllä jossain että saisi mutta se onki eri asia että miten? Tuo kääntyvyys tuossa hitsilukossa juuri huolettaa, mutta pääsääntöisestihän ajelen kyllä takavedolla, välitykset kyllä on hiukka turhan pitkät eli kytkin suht kovilla varmaan näin kevään ja kesän aika on, mutta ehkä suurin pidon hävittäjä on tuo helvetin jäykkä perä joka ei juuri jousta, mutta siihenkin kuulemma passeli ratkasu on tehdä perämurikan päälle keskijousi?? Kellään tuommosesta kokemusta?

Voi olla jo melko kova ajella, jos lisäjousta laittaa. Laitat vaan reilusti painoa lavalle ja "kovaa" ajoa epätasaisella alustalla, jotta jouset joutuvat elämään esim. kynnöspellot, pikku ojat ja tietty se metsikkö Taakse saa myös revolveririipukkeet (Teraflex) ja iskarit kannattaa vaihtaa pidempiin, kun tuota ulosjoustoa rajoittavat. Eteen joustoa ei hirveemmin saa, mutta jos ne kumipuslat tukivarsista poistaa, niin pientä eloa on sielläkin havaittavissa Ja tuo etupärän Kemppilukitus rasittaa myös voimansiirtoa pirusti huonon kääntyvyyden lisäksi. 4x4garage on näissä asiossa se kuningas, tietää kyllä mikä on paras ja edullisin vaihtoehto, joskin edullinen on vain kemppi ÖÖÖ olenko väärässä, mutta muistelen että näissä olisi jo valmiina jouset taka-akselin päällä (SOA)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.04.2013, 11:27
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Hitsilukkokaan ei kuulemma ole hyvä ratkaisu.
No ei ainakaan etuperässä. takana sen kanssa nyt juuri pärjää.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 04:08 (GMT +2).