Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2013, 12:24
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Jatkanko tänne näitä kaari kysymyksiä??? Vai?

Eli piirtelin tuollaiset pari kuvaa ja varmistan nyt vielä, että tulkitsenko mitoitus tapaa oikein.

Pinkillä piirrettyä putkeahan ei tarvitse, mikäli A-mitta on 200mm tai alle...eikö?



Mutta jos haluaa hiukan ulkonäkö "linjaa" etukaareen, niin eikös se onnistu niinkuin tuolla tavalla, eli etukaaren alaosa ei lähdekkään kohtisuoraan ylös, vaan seuraa "korin" linjaa takaviistoon. Mutkan kohdalla A-mitta on sen 200mm tai alle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2013, 19:54
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

No tässä hetkel sun aivoituksia miettineenä sanoisin että myös kuvassa 3 oleva malli tarvii tuen, koska nimen omaan B:llä merkitty mitta ylittää sen 200mm. Siksi esim. Tumpin autos on vaan suora putki joka lähtee viistoon taakse= ei yhtää taivutusta joka aiheuttaa tuon mittaamisen tarpeen...
Näin minä siis tulkitsisin kirjaa.

Muihin aiempiin kysymyksiin en ole puuttunut koska en ole saanut vielä Eurotrial komissiolta vastausta kaikkiin kysymyksiini.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2013, 21:45
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
viime vuonna mun auto hylättiin katsastuksessa kun kattoputki oli akk-säännön kuvan 253-23 mukainen



eurotrial säännöt vaatii vinotuet



asia korjattiin leikkaamalla vanhaputki pois ja hitsuuttelemalla vinoputki paikalleen näin
oli vähemmän hitsattavaa




akk-sääntö sallii tämän mallin diagonaalit 253-22 jos käytetään vastaavaa v-putkea katossakin 253-14.
tätä diagonaali mallia ei ole eurotrial säännöissä niin onko se siis kielletty!!
+
Sopii Eurotrial:n kirjaan (josta puuttuu), koska sovittiin nimenomaan FIA:n ohjeen mukaiset kaaret, jottei tulisi "sekamelskaa" kun joka maalla omat säännöt ja Eurotrial taas omat...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
Jos en nyt ihan väärin muista niin Tumpin joko uudes tai vanhas on tollanen V ratkaisu. siinä pitää sit vaan olla ne niinku vastakkain, eli "><" noin. Laitoin Tommylle viestii ja kysyy asiaa, siltä Lasselta mä en ainakaa oo ikinä saanu vastausta mihinkää.
Voi olla ERITTÄIN MAHDOLLISTA ettet tule saamaankaan. Lasse kun vastaa tekniikan selvennyksistä ja Tommy joutuu nätä(kin) asioita selvittelemään, mutta hiekka ei riitä tiimalasissa...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Jatkanko tänne näitä kaari kysymyksiä??? Vai?

Eli piirtelin tuollaiset pari kuvaa ja varmistan nyt vielä, että tulkitsenko mitoitus tapaa oikein.

Pinkillä piirrettyä putkeahan ei tarvitse, mikäli A-mitta on 200mm tai alle...eikö?



Mutta jos haluaa hiukan ulkonäkö "linjaa" etukaareen, niin eikös se onnistu niinkuin tuolla tavalla, eli etukaaren alaosa ei lähdekkään kohtisuoraan ylös, vaan seuraa "korin" linjaa takaviistoon. Mutkan kohdalla A-mitta on sen 200mm tai alle.
Kuvan kolme kaaressa onsiis "taitto" eli mutka ja siitä taas tulee sama asia kuin kuvassa yksii. Ohja antaa selkeän mittauksen A-kaaren yläosa ja sen alaosan mitasta kuten oletkin piirtänyt.
Lisäksi sääntöihin tulee lisäys kattopellin minimi mitasta (A - B kaarien välinen sisämitta) tulee olemaan 55cm kuten FIA:n kirja jo antaa ohjeeksi. Tämä sen takia, koska on jo yksipaikkaisia protoja kisoissa jossa kuljettaja juuru ja juuri pysyy kaarien (korin) sisäpuolella

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
No tässä hetkel sun aivoituksia miettineenä sanoisin että myös kuvassa 3 oleva malli tarvii tuen, koska nimen omaan B:llä merkitty mitta ylittää sen 200mm. Siksi esim. Tumpin autos on vaan suora putki joka lähtee viistoon taakse= ei yhtää taivutusta joka aiheuttaa tuon mittaamisen tarpeen...
Näin minä siis tulkitsisin kirjaa.

Muihin aiempiin kysymyksiin en ole puuttunut koska en ole saanut vielä Eurotrial komissiolta vastausta kaikkiin kysymyksiini.
Komitea kokoontuu marraskuussa ja sieltä tulee sitten ratkaisuja....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 17.04.2013 21:50
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.04.2013, 06:42
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Eli siis A mitta mitataan aina kohtisuorasti, eikä siis putken keskilinjan mittojen mukaan??? Kun noista AKK kirjan kuvista ei oikein selvinnyt, että mitataanko putken keskilinjaa vai ei.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2013, 07:50
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.

Viimeksi muokannut HannuNurminen : 18.04.2013 07:51 Perustelu: taivutus
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.04.2013, 07:55
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.
Roger
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.04.2013, 05:32
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Kysellääs lisää

Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan
Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet
Tietää vaan tulevaisuuden varalle


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nordic trial 2013 Byrocrat Tapahtumat 117 13.06.2013 22:29
RC Formula Offroad Kausi 2009 Kisapäivät zazukizazazyy Tapahtumat 0 30.01.2009 16:44
M: Offroad Trial kausi -95 zazukizazazyy O/M/V Muut 38 03.04.2008 18:15
Formula Offroad 2007 kausi tarkastelussa Linkit 0 07.07.2007 09:57
Trial-kausi 2003 imported_offroadjouni Tapahtumat 0 22.01.2003 09:33


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).