![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Vanhoja satuloita entratessa molemmin puolin oli jarruputken takana oleva mäntä totaalijumissa, rasvaprässillä irti ja aikani tapeltuani tuumasin: JA VITUT! Juukasta uudet satulat niin ei jumita männät heti alkuunsa, ajattelin laittaa suoraan jarruletkun satulaan kiinni, mutta näköjään suoralla päällä olevat eivät mahdu vaan ottavat iskariin kiinni, josko menis huomenna etsimään banjopultillisia letkuja. Palautusjousiksi laitoin tappeihin tuollaiset vähän jämäkämmät suorat jouset.
|
|
|
|||
|
|||
|
Moi, mihin palautusjousia tarvitaan? Jos ne tekee temppunsa (eli männät liikkuu tosi herkästi) niin onko pelkoa että ne ajaa palat ihan liian kauas levystä -> eka polkaisu tyhjää?
|
|
|
||||
|
||||
|
Hyvä pointti ja samaa mietin itsekin aikaisemmin, katsotaan riittääkö voima palauttamaan mäntiä takaisin, jos riittää niin ne joutuu poistamaan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jarrusatulahan on suunniteltu niin että kun paine poistuu niin mäntä palautuu sen jonkun todella pienenmatkan takasinpäin... mut eipä noista jousista ainakaan haittaa ole jos ei mäntiä työnnä sisäänpäin liikaa... varmasti auttaa pysyy paikkoja herkempänä pidempäänkin... Ihan hyvä ajatus!
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pituutta 55cm ja satulan päässä kympin banjo. Noista ajattelin itse soheltaa ehkä jopa käypäset letkut.
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Noissa letkuissa on joku koriin kiinnitys mokkula keskellä letkua, mutta en ajatellut sen itseäni häiritsevän. Tuskin siinäkään hyvin käy, kun sitä alkaa varovasti laikalla ajamaan halki letkun ympäriltä. ![]() Nii joo olihan sielä jotain vaaaan 40 senttiä pitkiä letkuja banjopäillä. Mä vaan otin pisimmät mitä sieltä rahalla sai.
|
|||
|
|||
|
nissan microissa on kans aika pitkät banjopultilliset jarruletkut ja toyota avensiksen letkut myös, niitä me on käytetty kaverin kans aika moneen sovellukseen.
sen letkun keskellä olevan kiinnityslärpykän saa kyllä ajettua varovasti pois, ja siirtäminenkin onnistuu kun venyttää letkua sillai sopivasti ja pikku suhautus öljyä niin liuttaa vaan sopivaan kohtaan. |
|
|
|||
|
|||
|
Ei muutakuin tilaatte MAMMUTTI motorsportilta ne itse kasattavat teräsletkut. crusieriin kaikki letkut ja kytkimeen myös n.100€ koko läjä
|
||||
|
||||
|
ääni tälle. niitä saa myös lipposelta. hinnasta en tiedä
|
||||
|
||||
|
Letkut haettu mutta M10x1 banjopultteja ei löydy yhdestäkään avoinna olevasta liikkeestä.
Saatanan saatana, pitääkö koeajo siirtää maanantaille?
|
|
|
||||
|
||||
|
eikö talonpojallakaan oo nuijamaalla hydrauliikkahuollossa
|
||||
|
||||
|
Tämähän voi ollakkin ihan hyvä idea. Mistä tuo jousi on peräisin?
|
|
|
||||
|
||||
|
Voisko olla noista siun "Palautusjousista" johtuvaa ettei ilmaannu jarrut. männät palautuu aina polkasun jälkeen ja pääsylkässä ei sit riitä tuotto kaikille männille..? kokeileppas ilman jousia sitä ilmaamista.
rossimopossa kun oli se jarrupalan ja männän välinen pelti menny kuperaks ni ei saanu millää ilmattua ku mäntä ain liikku polkasulla vaa sen verra mitä se pelti jousti siellä välissä. |
|
|
||||
|
||||
|
Kyllä noi jouset oli ilmauksen aikana pois kun ensin itsekin niitä epäilin, mut ei ollu vaikutusta.
Uus satula on nyt kuitenkin tulossa takuuseen, josko ongelma sillä ratkeaisi. Ei kehtaa takuunalaista satulaa ruveta ränkkäämään. Pitää ottaa mikjussille jousista mitat. |
|
|
||||
|
||||
|
Jousilajitelmasta, tönärillä mittoja: kok.pituus 44mm, ulkohalkaisija 10,3mm, sisähalkaisija 7,3mm, langan paksuus 1,4mm, kierteiden määrä 12.
|
|
|
||||
|
||||
|
Uus satula tuli, asensin sen paikoilleen ja isäukko tuli sopivasti käymään niin sain ilmattuakin. Nyt liikkui kaikki männät.
![]() Lyhensin noita palautusjousia kaksi kierrosta ettei oo liian timmit, pitää nyt seurailla työntääkö mäntiä sisään liiaksi. |
|
|
||||
|
||||
|
Rauhotus ny. Täähä valmistuu iha käsii
|
||||
|
||||
|
Check!
![]() Vähäks aikaa rauhoituttu, mut taas jatkuu. Moottorin tossa vaihtelin kertaalleen vielä, ja epähuomiossa jäi moottorinosturin toinen jalka lukitsematta. Kone kaatui nostureineen jakopää edellä tonttiin ja siinä hajos: -jakopään koppa -nokkapyörä -vesipumpun lämpötila-anturi Toivottavasti ei piileviä vaurioita tullut... Vesipumpun anturi tuntui olevan melko hankala löytää, mutta onneksi sellainen löytyi lopulta Offroad Team Kutunjuustolta, kiitokset siitä! Tässä kokoonpanossa taitaa turbon vesikierto jäädä kokonaan pois ylimääräisten liitosten välttämiseksi. |
|
|
||||
|
||||
|
Viime perjantaina startti pyörähti virta-avaimesta, joka päivä jotain pientä tullut puuhailtua, tänään esim. jäähdytysjärjestelmän täyttö, vesipumppu vuotaa, jakopää auki, uus pumppu kaupasta ja sorvilla siivet pois, jakopää kasaan, jäähdytysjärjestelmän täyttö, termarikotelossa halkeama ja taas vuotaa, jakopään purku ja techoweldillä kolvaten halkeama umpeen, jakopää kasaan, jäähdytysjärjestelmän täyttö...
Vielä jos vuotaa niin lataan dynamiittia alle ja nauran. Seuraavaks vois vingutella maapisteitä kondikseen, ja bensapaluulinja pitäs laittaa ellei tallin lattia olisi niin kovin kovin glykolinen. Samalta se näyttää vieläkin, ulkoisesti ei mitään muutoksia edelliseen kuvaan. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |