![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mutta minkä ihmeen takia työn antajan pitäisi maksaa jos lapset kotona, varsinki jos ne ei ole kipeänä, sitä vartenhan on lastentarhat joita on myös vuorotyöläisille
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
|||
|
|||
![]()
Pyydä jotakin naapuria soittamaan sossuun ja tekemään lastensuojeluilmoitus niin johan alkaa apua löytyä... ;-)
Voi olla että kun samalle luukulle menee ihan asian kanssa pyytämään kotipalvelua niin saa lämmintä kättä. Tasan ei mee onnen lahjat. Mutta jos tuolla tapaa aikansa pompotellaan niin haet vain saikkua niin pääset ruuvaamaan rooveria kahdeksi kuukaudeksi... Onko se työmatka sitten niin pitkä, että et millään pysty viemään / hakemaan muksua hoidosta ja palaamaan töihin? Vaikka sitten menisi tunti päivässä työajasta "hukkaan" jos vain työtehtävistä voi irroittautua. Ruokaa ja muuta saa aina tehtyä vähän jääkaappiin valmiiksi kun siellä on äiti kotona paimentamassa niin kai ne nyt sen mikroon saavat ja pärjääväät kun hoitokyyditys vain järjestyy. Ja voi kai sitä joinakin päivinä jättää pojan kotiin äitinsä kanssa, ei kai se jalkapoikkikipsissä estä pojan kanssa kotona pärjäämästä aina silloin tällöin jos hoitoon ei mitenkään pääse. Ja jos on vaikka 50% vaan hoidossa niin maksukin alenee reippaasti ja saa äiti lapsen kanssa sitä laatuaikaa oikein reilusti! Pihaleikit voi tuottaa vähän haastetta. Elämä on välillä elämän makuista, sano. TT |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Enkä suikaan tarkoita sitä, että pitäisi palkkaa maksaa täydeltä ajalta kotiin, mutta jos työnsuorittaminen onnistuu "täyspäiväisesti" niin, että välillä käy kotona kääntymässä, niin mikä on ongelma... Tehdään vaan vähän pitempää vuoroa (jos mahdollista), että saadaan kuitattua nuo kotona käymiset. Tai sitten tuo siirto päivävuoroon... Ei luulis olevan kovin vaikea järjestettävä, jos vain tuo politiikasta tuttu "tahtotila" löytyy. Samoin tarvii kyllä ihmetellä sosiaaliviranomaisten toimia... Pitäisikö oikeasti ottaa kaksi kuukautta palkatonta vapaata ja viedä kaikki laskut sossuun vai tehdä töitä ja sitten joku jättää lastensuojeluilmoituksen lapsen puuttellisesta hoidosta... Kyllähän tällaisessa tilanteessa jonkun muun kuin asianomaisen pitäisi pystyä "hyvinvointiyhteiskunnassa" joustamaan. |
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tilanteessa kuitenkin positiivista jos on hommia, siitä tulee rahaa elämiseen ja muutenkin ongelmatilanteen ratkaisemiseen.
Tuohon kohtaan tulee ajatusta: "Silloin saisin lapsen mahdollisesti ajoissa tarhaan (myöhästymättä itse töistä) ja haettua sen ajallaan." Yhtenä huomiona tulee mieleen, että takseilta saa monenlaista apua jos osaa sopia. Osa takseista on erikoistunut monipuoliseen palveluun. Kunnat sponsoroivat huonosti kulkevien matkoja ja esim. pyörätuolissakin oleva pääsee palvelujen ääreen ja menee pieni omavastuu, joka voi olla yhteen suuntaan jotain esim. 3,30 euroa. Taksit hoitaa ainakin syrjemmällä koulukyytejä ja kyydissä voi olla aika pieniäkin lapsia. http://kaksplus.fi/keskustelu/plussa...un-kokemuksia/ |
|
|||
|
|||
![]()
Onneks ei oo lapsia!
![]() Saatan saada vihat niskoilleni, mutta kyllä äidin pitää pystyä ruokaa laittamaan, vaikka jalka paketissa. Jos ei pysty kantamaan ruoktarpeita, niin kyllä se taapero pystyy. Luulisin että tykkäisikin tommosesta yhteistyöstä. Samalla oppii ruuanlaittoakin. Voin kyllä olla hyvin väärässäkin. ![]() Tarhaan viennit ei toki onnistu, jos ei automaattiautoa. Työvuoron vaihto pitäisi kyllä saada hoidettua. Muuta ongelmaahan tossa ei vissiin olisikaan? Mä panostaisin tähän kohtaan täysillä. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllähän se ruokaa saa vissiin ehkä jokseenkin laitettua, mutta eise helppoa ole seistä yhdellä jalalla ja ottaa yläkaapista tavaraa kun ei muutenkaan ylety sinne kunnolla aina.. Ja se kinkkaus on kielletty kokonaan sillä toimivalla jalalla. Kyllähän sitä ruokaa vois tehdä valmiiksi itsekkin joka jeesaa pikkusen.. Kaiken kanssa pärjää kunhan tarpeeksi kauan opettelee elämään.. Mutta näin yx-kax se ainakin teettää hankaluutta meille.. Tilanne varmaan helpottunut jo 2-viikon kuluttua. |
|
||||
|
||||
![]()
Aikoinaan katkaisin kinttuni joensuun trial kisoissa, ni meidän tyttö oli puol vuotias ei helppoa hoitaa, mutta hain lainaks pyörätuolin ni onnistu vaipan vaihdot ja ruoan teko ym. Tosin kaikki tarpeellinen oli nostettu ylähyllyiltä alemmas. Kannattaa kysyä jos saisitte lainaan siks aikaa, kun paranee. helpottaa elämää paljon ja rikkinäiset raajat saa oikeasti lepoa.
Ja kunhan rutiineihin oppii ni arki helpottuu koko ajan. Ja tarhaan viennistä ei kannata ressata jos muksu viihtyy kotona ni säästöähän se on ja saa lapsi lomaa tarhasta
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki valmisruuat, einekset ja pakasteet nyt kehiin,, jos niitä vaan kykenee syömään, ja kotipizzat jos sellainen löytyy. Iskä kantaa kaupasta sapuskat ja paljon sitä leipää, leikkeleitä, maitoa ja hedelmiä. Nopeaa ja helppoa, kyllä niillä hengissä pysyy joitakin viikkoja. Jos lapsi pyyhkii jo itse pyllynsä niin hyvä, sehän pakottaa äidin jalkeille jos tarvii rynnätä pyyhkimään. Sitten ajanvietteeksi pelejä, kirjoja, leffoja, piirustuspapereita, askartelutarpeita ym. Jos ulkoilut jää nyt vähän vähemmälle niin ei se maailmaa kaada. Löytyykö läheltä kivaa naapurintyttöä joka voisi viedä lapsen silloin tällöin ulos muutaman euron palkkaa vastaan?
Joo on pari lasta itsellä joten tiedän miten työläitä ovat. Ja jalat on olleet polvileikkausten vuoksi 5 viikon täyskipsissä useampaan kertaan, ei tosin lasten aikaan. Mutta jos tuo jalan murtuma alkaa parantua niinkuin pitää, niin kivunkin pitäisi helpottaa aika pian. Pikaista paranemista ja voimia! |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsellä on vuoden ja kolmen vuoden ikäiset mukelot, vanhemmasta voi saada hieman apua jo mutta nuoremman voi kyllä laskea ennemmin termiitiksi. Meillä emännällä todettu helmikuussa syöpä joka on parantumaton ja muutenkin synkässä mallissa. Oli ennen diagnoosia kotiäitinä, nyt sairaspäivärahalla koska kykenemätön lasten hoitoon mm lääkkeiden ja sairauden oireitten vuoksi. Meillä lapset laitettiin vuoropäiväkotiin pari viikkoa sitten, ei ongelmaa paikan saannissa vaikka toinen vanhempi on kotona. Ja kyllä ainakin itse saan palkan jos olen lasten sairastaessa kotona koska lääkärit ovat perustelleet äidin lastenhoitookykenemättömyyden. Meille tuli esimerkiksi kunnan lastensuojelusta tädit katsomaan ja valvomaan lasten hyvinvointia, minun suostumuksesta, sairaalan pyynnöstä. Kyseiseltä taholta kysyisin neuvoa. Itse kun olen todennut että parempi kysyä näiltä oppineilta neuvoja ja apuja kun kaikkia apu ja tukimahdollisuuksia ei välttämättä kerrota ellei itse ymmärrä kysyä. Ei tässä maassa yksin jää lasten kanssa kun nöyränä pyyttää ja ottaa apua joka suunnasta.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pahoittelut vaimosi tilanteesta, ei varmasti ole helppoa. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Veikkaan että olet nopeammin valmis työelämään neliraajahalvaantuneena kuin tuohon pestiin.. Sanonta: aina työ kotiolot voittaa- ei ole kaikissa tapaukksissa tyhjästä temmattu.
|
||||
|
||||
![]()
muksu mukaan työmaalle ? pikku-apulainen hommiin niin taipuu pomokin älypäälle äkkiä !
|
||||
|
||||
![]()
Muksua en tonne kemianteollisuuteen tohdi viedä kun sielä on niitä myrkkyjä tyyliin että tippa tappaa..
Huomenna pitää käydä keskustelemassa jatkoista.. Yrittihän se emäntä tänään tehdä pikkusen ruokaa, eipä siitä oikeen tullut mitään. Koko ajan piti paasata että anna sitä ja anna tätä, tee tuota. Sitten se oli vaan parempi sanoa että siirry syrjään ja ohjeista jos ei mun sekottamat suhteet kelpaa.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nyt selvitetty työnantajan kanssa soppaa. Vuoromiesten esimies viime viikon lomalla. Pekkaset hyväksytty viimeviikolle/viikonlopulle. Mutta nytten ensimmäisenä tyyliin saadaan vittuilua että taitaa laki olla semmonen että sinua ei ole oikeutettu sairaslomalle. Juu tiedetään. Kysy kunnalta apua. kysytty, ei heru. Sitten kysyttiin minun ehdotusta. Päivävuoroon, ei onnaa. Sitten liukuva työ asiakkaiden kanssa sopien jos tulee aukuutti tarve kotona. Tämä onnistuu, mikäli asiakas sen hyväksyy. Onneksi lyhyt n:4km työmatka taipuu autolla nopeasti. Suoraa tietä ilman liikennevaloja + yksi tasoristeys jossa suuri riski kolaroida.
Näin joustava se työnantaja on/oli.. Ihmetyttää vahvasti asia kun tuli uusi kaveri vuoden alusta syksyyn asti sopimuksella. Hän tarjoutui vapaaehtoisesti vuoroon, mutta esimies tyrmäsi ajatuksen että ei ole tarvetta. Tässä rupesin miettimään että kun kerran suurempaa joustoa ei anneta. Vaihanko duunia, vai soitanko liittoon ja kaivan oman terveystilani esille. Liiton mukaan lääkärin antamalla kirjallisella suosituksella työnantajan pitää ruveta etsimään minulle korvaavaa työtä kuin vuorotyö ei sovellu minulle ja sen katsotaan pahentavan oireita todistettavasti. Tässä vois jo mielestäni kyseenalastaa työnantajan toimivuutta. (6-ihmistä otti vuoden alussa loparit, ja nytten 3kk talossa ollut uusi kaverikin katsomassa uutta duunia. Hermot eivät kestä kuulemma.) Rupeaa itselläkin tulemaan tunne että vaihtamalla paranee, vaikka palkka ja etuus laskisi. Sairaslomaakaan ei kehtaa hakea.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rottweiler tappoi lapsen Elimäellä | Lehis | Chit-Chat | 27 | 19.03.2008 08:45 |
Lapsen suusta | Kelju.K | Chit-Chat | 8 | 05.06.2006 19:39 |
Ajo jälkien hoito ja kunnostus | Peeveli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.01.2006 14:33 |
Miesten hoito-ohjeita naisille | zartsa | Romance and Relationships | 2 | 26.02.2004 12:24 |
Nyt olen kahden lapsen äiti | Santeri | Rakas Päiväkirja | 0 | 21.01.2003 13:16 |