Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2013, 21:48
Hempp2_ Hempp2_ ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.04.10
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 3
Perusasetus

Oon ettinyt kilpuriin kestävää perää, kaveri tarjosi vaihdossa erinäisistä lasikuitu ja peltiosista hiluxin perää.

Perä on 2001 vuoden neliveto hiluxista. Koitin etsiä lisätietoja akselista, mutta en löytänyt kaikkea tarvitsemaani, joten tulin tänne kyselemään.

Onko tässä ikäluokassa kaikki perät lukollisia? Levylukko vai joku muu?
Pyysin mittaamaan akselin leveyden ja että onko akseli keskeinen, eikö näissä ole murikka keskellä? Millainen välitys näistä yleensä löytyy?
Ajattelin vielä varmistaa että akseliin saa hitsattua korvakkeet ripustukselle ja jarruille, eli onhan näissä perinteiset teräs putket?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2013, 20:00
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

31" ln 110


Sorry jo etukäteen. Tää lienee noin tuhannes kerta kun Hiluxin rengaskokojuttuja kysellään.

Aikaisempien hakujen ja lukemisen perusteella olen saanut selville, että hiluun menee 31" rengas muutoskatsastamalla, mutta ei yhtään isompi.

Vanteen offset tarttee varmaan olla negatiivinen, ja nyt olis tulossa -15 ja siis normi 10,5 leveä rengas sekä normi 15" vanne.

Nyt tarttis vaan vahvistuksen enää tälle kokonaisuudelle kun on ko alustavasti nuo renkaatkin varattuna ihan sitä varten.

Tarttenko jonkun lappusen katsastusmiehelle mukaan uskonvahvistukseksi?

Alkuasukas -Toyota-liike voisi olla tuossa avuksi, ehkä.

Anteeksi vaan että tätä samaa asiaa taas setvitään
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2013, 20:21
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthr...light=ln110+33

33x12.5x15 renkaat ja 10x15 et-6 aika passeli paketti ainakin omassa tai 8,5x15 et-30 sopii myös pyörimään.

10x15 et 0 niin ottaa ainakin omassa kiinni raidetangon nivelen suojakumiin. Et -44 tulee ulos jo liikaa ja jää kuvio reilusti ulos ( katsuri/poliisi ei tykkää + rapaa sivuikkunatkin huolella )

31x10,5 ja 7x15 vanne et tais olla jotain -7 ni sopi alle ilman levikettä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 05.04.2013 20:27
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2013, 20:34
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
http://forums.offipalsta.com/showthr...light=ln110+33

33x12.5x15 renkaat ja 10x15 et-6 aika passeli paketti ainakin omassa tai 8,5x15 et-30 sopii myös pyörimään.

10x15 et 0 niin ottaa ainakin omassa kiinni raidetangon nivelen suojakumiin. Et -44 tulee ulos jo liikaa ja jää kuvio reilusti ulos ( katsuri/poliisi ei tykkää + rapaa sivuikkunatkin huolella )

31x10,5 ja 7x15 vanne et tais olla jotain -7 ni sopi alle ilman levikettä.
Siis et -15 tarttis levikkeet, raideleveyskään ei taida kasvaa liikaa?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2013, 20:48
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Oman kun muutoskatsastin niin sanoi että suurin koko on 32x11,5x15 mitä saa leimattua.
Tuo nyt LN 170 koppainen.
Alla nyt 8x15 vanteet -20 et.llä ja alla 31x10,5x15 renkaat, pikkuisen korotettu että sopii pyörimään myös renkaat käännettynä ja joustossa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2013, 20:56
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Oman kun muutoskatsastin niin sanoi että suurin koko on 32x11,5x15 mitä saa leimattua.
Tuo nyt LN 170 koppainen.
Alla nyt 8x15 vanteet -20 et.llä ja alla 31x10,5x15 renkaat, pikkuisen korotettu että sopii pyörimään myös renkaat käännettynä ja joustossa.
Auts!

Tuohon korotteluun ei sitten millään viittis lähteä, ei oikein olis aikaa tuohon...

Eli 31x10,5x15 ei mahdu kääntymään ilman korotusta vaikka, vääntötangotko ne nyt oli, olisi ruuvattu alas?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2013, 21:07
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Muistaakseni 31x10.5 mahtui ihan vakiona alle. 33set vaatii korotusta. Laitoin 50mm korikorotuksen ni sillä mahtuu niukasti pyöriin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2013, 23:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Eli 31x10,5x15 ei mahdu kääntymään ilman korotusta vaikka, vääntötangotko ne nyt oli, olisi ruuvattu alas?
Sopiipa ja heittämällä, toi on tehtaan orkkiskoko tohon koppaan (V6 SR5). Max. laillinen offset -7 (ton SR5:n vanne 15x7 ET+8). Tuolla orkkisvanteella ET+8, pysyy 10.50" levee kumi loksun alla nätisti ilman levikkeitä.

Ja 33" menee myös ilman korotuksia kun vähän antaa hienosäätölekaa: http://www.brian894x4.com/33INCHTIRES.html
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.04.2013, 07:36
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Auts!

Tuohon korotteluun ei sitten millään viittis lähteä, ei oikein olis aikaa tuohon...

Eli 31x10,5x15 ei mahdu kääntymään ilman korotusta vaikka, vääntötangotko ne nyt oli, olisi ruuvattu alas?
Sulla on eri koppainen tuo kulkine, jäykällä etuakselillakin, eikös?
En tiedä miten siihen sopii ja mikäkin koko...
Mulla noi 31x10,5 sopi, vaan ääriasentoon käännettynä pikkuisen aina välillä rapsas lokarin sisäkulmaan, varsinkin jos oli pikkuisen joustoa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.05.2013, 15:44
Onnilaukkanen:n Avatar
Onnilaukkanen Onnilaukkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Kainuu
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Sorry jo etukäteen. Tää lienee noin tuhannes kerta kun Hiluxin rengaskokojuttuja kysellään.

Aikaisempien hakujen ja lukemisen perusteella olen saanut selville, että hiluun menee 31" rengas muutoskatsastamalla, mutta ei yhtään isompi.

Vanteen offset tarttee varmaan olla negatiivinen, ja nyt olis tulossa -15 ja siis normi 10,5 leveä rengas sekä normi 15" vanne.

Nyt tarttis vaan vahvistuksen enää tälle kokonaisuudelle kun on ko alustavasti nuo renkaatkin varattuna ihan sitä varten.

Tarttenko jonkun lappusen katsastusmiehelle mukaan uskonvahvistukseksi?

Alkuasukas -Toyota-liike voisi olla tuossa avuksi, ehkä.

Anteeksi vaan että tätä samaa asiaa taas setvitään
Omaan vasta hankittuun Hiluun laitatin alle GoodYear Wrangler DuraTrac:it koossa 31X10.5/15. Mahtuu pyörimään ja kääntymään. Rekisteri otteeseen merkitty 32" .
Alustaan en ole vielä perehtynyt siihen malliin että onko korotettu jossain vaiheessa. Täys noviisi vielä näissä hommissa, enkä tuntisi muutospalikoita vaikka hyökkäisivät silmille.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.05.2013, 19:28
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnilaukkanen Näytä viesti
Omaan vasta hankittuun Hiluun laitatin alle GoodYear Wrangler DuraTrac:it koossa 31X10.5/15. Mahtuu pyörimään ja kääntymään. Rekisteri otteeseen merkitty 32" .
Alustaan en ole vielä perehtynyt siihen malliin että onko korotettu jossain vaiheessa. Täys noviisi vielä näissä hommissa, enkä tuntisi muutospalikoita vaikka hyökkäisivät silmille.
No jos sulla otteessa 32" niin noi 31" menee ihan helposti jos vaan et kunnossa. Koska sulla on risukeula, niin varmaan säätösauvat melko kireellä ja ehkä joku korotuskin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.05.2013, 19:31
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Pihassani on juoppo


Siis Hilma on alkanut Vapun kunniaksi syömään dieselin lisäksi myös öljyä. Sitä tuntuu menevän jonkun verran, oisko puoli litraa/700 km. Mun mielestä aika paljon. Mites muilla? Mitä korjaukseksi ?

Niin Hilma: ln 110 hilux 2,4 D 353000 ajettu
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.05.2013, 22:45
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Tua noi niin millonkas on ne ölpät vaihettu ja ilman putsari? Talvella kun näissä vanhaliiton koneissa se normaalisti kuluva öljy korvaantuu kylmäkäynnistyksissä dieselillä ja kevään tullen se sitten notkistuu ja kuluu sitten normaaliakin vauhikkaammin ja asiaa tietysti maustaa vielä katupölystä tukketunu ilman putsari.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.05.2013, 06:28
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tua noi niin millonkas on ne ölpät vaihettu ja ilman putsari? Talvella kun näissä vanhaliiton koneissa se normaalisti kuluva öljy korvaantuu kylmäkäynnistyksissä dieselillä ja kevään tullen se sitten notkistuu ja kuluu sitten normaaliakin vauhikkaammin ja asiaa tietysti maustaa vielä katupölystä tukketunu ilman putsari.
Öljyt ei oo kovinkaan vanhaa vuosikertaa, oisko 5000 ajetut. Ilmanpultsari voipi olla vanhempaa mallia. Avataan ja katsotaan onko pultsari likainen..
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.05.2013, 12:25
Onnilaukkanen:n Avatar
Onnilaukkanen Onnilaukkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Kainuu
Viestit: 32
Perusasetus

And here we go


Hilman innoittamana Onni alkoi halajata hydrauliikkaa. Sori vaan Hilma.
(,,,Hilman vei minulta Onni Laukkanen, kylän kravatti sonni,,,)

Siis onkos kellään kokemusta tai tietoa hydrauliikaan ymppäämisestä Hiluxiin. Tiedän että sähköisiä hydraulikoneikkoja on olemassa kiinteistönhuoltotöissä käytetyissä Hiluissa. Ovat vain kovin pienitehoisia.
Lienekö Hiluxissa paikkaa, josta saisi vähän järeämmän hydraulipumpun pyörimään?

Onkohan tämä vaarallista ja tarttuvaa tämä tämmöinen touhuilu tällaisilla palstoilla. Ja samaten konepellin alla ja auton alla ryömiminen?
__________________
Onni on oma Hilux?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.05.2013, 21:34
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnilaukkanen Näytä viesti
Siis onkos kellään kokemusta tai tietoa hydrauliikaan ymppäämisestä Hiluxiin. Tiedän että sähköisiä hydraulikoneikkoja on olemassa kiinteistönhuoltotöissä käytetyissä Hiluissa. Ovat vain kovin pienitehoisia.
Lienekö Hiluxissa paikkaa, josta saisi vähän järeämmän hydraulipumpun pyörimään?
Onhan noita tullut laitettua.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.05.2013, 21:51
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Kysymys


Tuli ostettua tommonen 86 vuoden (ln65?) luxus, jossa alla 33/12,5 renkaat mutta ne ei oo otteessa. Oiskos noita 33 mahollista leimata tuon ikäisen Hiluxin alle?

T: epätietonen Pirkanmaalta
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.05.2013, 14:41
Onnilaukkanen:n Avatar
Onnilaukkanen Onnilaukkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Kainuu
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Onhan noita tullut laitettua.
Salaista tietoa? Mistä otit puhtia hydrauliikalle. Hakemalla vanhoista ketjuista ei natsannut.

Kyllä Onnia nyt ahistaa.
__________________
Onni on oma Hilux?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.04.2013, 21:29
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hempp2_ Näytä viesti
Oon ettinyt kilpuriin kestävää perää, kaveri tarjosi vaihdossa erinäisistä lasikuitu ja peltiosista hiluxin perää.

Perä on 2001 vuoden neliveto hiluxista. Koitin etsiä lisätietoja akselista, mutta en löytänyt kaikkea tarvitsemaani, joten tulin tänne kyselemään.

Onko tässä ikäluokassa kaikki perät lukollisia? Levylukko vai joku muu?
Pyysin mittaamaan akselin leveyden ja että onko akseli keskeinen, eikö näissä ole murikka keskellä? Millainen välitys näistä yleensä löytyy?
Ajattelin vielä varmistaa että akseliin saa hitsattua korvakkeet ripustukselle ja jarruille, eli onhan näissä perinteiset teräs putket?
Juu,kaikki ovat levy lukollisia. En oo 100 varma mut tos on 4.3 välitys,vois kenties olla 4.56. Murikka on keskellä akselia,ja koko putki on prässättyä levyä eli voi hitsata.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.04.2013, 18:13
Hempp2_ Hempp2_ ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.04.10
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Juu,kaikki ovat levy lukollisia. En oo 100 varma mut tos on 4.3 välitys,vois kenties olla 4.56. Murikka on keskellä akselia,ja koko putki on prässättyä levyä eli voi hitsata.
Kävin hakemassa osat, perä on lukollinen muttei keskeinen, välitys vaikutti olevan noin 4 tai hieman alle???? järeän oloinen se oli muutenkin.
Lukon tiukkuus vähän mietitytti, koska rummusta vääntämällä sai levyt luistamaan kaverin pitäessä vastaan...
Summa summaarum, perä on lultavasti 2002 vuoden hiluxista eikä 2001. Eikö ne kulje hieman paremmin=> pidemmät välitykset
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 20.04.2013, 21:08
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Pohdintaa...


Mitähän sitä oikein tekisi.. Autona on 170-sarjalainen hilux. Auto on muuten tosi jees, ja tykkään ajella. Mutta nyt kun heitin vaihtokaupan yhteydessä saadut GT Radial Mud Terrain kumit, kokoa 31x10,5 R15 alle, niin alkoi raapimaan niivvitusti sisälokareita. Vanteen et on sen verran, että rengas pysyy juuri ja juuri levikkeen sisällä. Asensin viimekesänä offivarusteelta ostetun levikesarjan siis..

Autolla ja alustalla menty 400tkm, joten alustassa esim. valtaosa puslista olisi vaihtokunnossa. Lisäksi pirssissä on edessä karjarauta. Kauttarantain haen nyt sitä, että olisiko mahdollista, että alusta on niin "väsähtänyt" ettei 31 pyörä mahdu pyörimään? Vaiko onko joku edellinen omistaja löysännyt vääntösauvoja tms..

Kuulemma kuitenkin pitäisi mahtua hienosti tuon kokoisen fillarin pyörimään.

Ottaa kiinni karvaa vaille ääriasennossa, esim. vasemmalle käännettäessä vasemman fillarin takareuna ottaa sisälokariin suunnilleen keskelle sitä peltistä liparetta, mihin sisälokarin alareuna tulee kiinni.

Vääntösauvojen kirraus kävi mielessä, mutta on tuo ajanhammas purrut ja muuttanut vääntösauvan kiristysmutskut yhdeksi puuksi sauvan kanssa. Ainakin näin nopealla vilkaisulla. Itsellä ei ole kuin perustyökalut, joten esim. pillillä lämmitys ei onnistu.

Noh, anyway, alustalle varmaan tarvis jossain kohti jotain tehrä. Kandeisko samantien ottaa korottava, esim. OME alustasarja, vaiko genuiinia toyotaa? Kuinka paljon tuo korotus vaikuttaa maantieajoon?

Lisäksi jos autoa korottaa, niin onko olemassa jotain patenttia, millä saisi vetokoukun pysymään tarvittaessa alhaalla? Koko vetorautahan on irroitettavissa pulteilla maastoajoa silmälläpitäen, mutta kun tolla kotterolla olisi tarkoitus kiskoa kärryäkin tasaisin väliajoin.

Ugh. olen puhunut. Kiitos kun sain avautua.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 20.04.2013, 22:49
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Tee sama homma kun mäkin olen tekemässä, korotuspalikat yläpallon ja tukivarren väliin, en vaan osaa päättää 1,5" vai 2". Mutta taakse lehtijousen alle jokatapauksessa 2". Meinasin pitää vakiojouset mutta vaihdan pitemmät iskarit. Old Man Emu sarja maksaa huimat 1600€, tietenkin paljon rahaa vain köyhän mielestä.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 21.04.2013, 01:47
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Jos keula roikkuu alhaalla niin ihan hyvin voi sauvoja kiristää. Vasta jos rajoitinkumit(yläpuoli) ottaa kiinni niin pitää osia vaihtaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 21.04.2013, 21:14
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

HJ60?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hempp2_ Näytä viesti
Kävin hakemassa osat, perä on lukollinen muttei keskeinen, välitys vaikutti olevan noin 4 tai hieman alle???? järeän oloinen se oli muutenkin.
Lukon tiukkuus vähän mietitytti, koska rummusta vääntämällä sai levyt luistamaan kaverin pitäessä vastaan...
Summa summaarum, perä on lultavasti 2002 vuoden hiluxista eikä 2001. Eikö ne kulje hieman paremmin=> pidemmät välitykset
Jos välitys on alle 4 ni ei oo ainakaan hiluksista,ja silmällä kattoen on hiluksin murikka keskellä,muistaakseen vetaritkin on saman mittaset. Toi sun murikkas on melko varmasti HJ60 cruiserista. Hiluksin murikka on 8" kun cruiserissa 9.5".
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 22.04.2013, 08:52
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

ei varmaan kuulus olla tollasia jälkiä LN65 takamurikassa?



Perä tuntuu toimivan kädellä pyörittelemällä ~OK, eli olisko kyse jostain vanhasta vammasta? Ja mikähän se olis voinut olla, esim. hajonneet pinjoni-akselin laakerit?

Niin se varsinainen kysymys eli onko tuo muuta kuin kosmeettinen haitta? Voiko vaikuttaa perän toimivuuteen, tai voiko haitata esim. palalukon asentamista tms. tähän tasauspyörästön runkoon?

Akseliputkessa oli jonkinverran metallimujua, mutta ei ehkä niin paljon kuin tuosta on joskus lähtenyt, sellanen tuli mieleen että akseliputki on vaan huonosti puhdistettu tuon naarmuttelun jäljiltä.

-Paavo
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 21:38 (GMT +2).