Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.04.2013, 22:11
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kun päivittäinen työmatka on 130km, niin Jeepin vapaaehtoinen käyttäminen siihen edellyttää esim. perässä traileria ja sen päällä toista Jeeppiä. Toisaalta sydäntalvella pidetyllä 7 vkon isyyslomalla kieltämättä neliveto oli yliveto!
en usko kyllä siihenkään, ei mun autossa ainakaan ollut ennen rakentamista mitään estettä tommosein matkojen ajamiseen, nykyisellään ehkä joku äänenvaimennus olis...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.04.2013, 09:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
en usko kyllä siihenkään, ei mun autossa ainakaan ollut ennen rakentamista mitään estettä tommosein matkojen ajamiseen, nykyisellään ehkä joku äänenvaimennus olis...
Ne esteet onkin lompakon puolella polttoaineen kulutuksen ominaisuudessa. Kulutus 15l bensaa vs. 6,5l dieseliä tekee vuoden mittaan merkittävän loven tilipussiin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.04.2013, 09:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Varmaan jos päivittäiset jatkuvat ajot olisi luokkaa 100km tai enemmän, niin harkitsisi tosissaan diesel- version ostoa tai sitten bensa- tai diesel henkilöautoa. Omalla ~35tkm viimeiseen vajaaseen kolmeen vuoteen ajomäärällä en ole nähnyt järkeä kunnollisen diesel- version ostoon (= riittävän uusi ja tehokas, ei kiinnosta ajaa millään 2,5 litran nuhapumppu- dieselillä -> väh. 2,7 litran CRD WJ tai mielummin sitten 3,0 WK) koska ero hankintahinnassa ja käyttökuluissa on niin iso ettei se oikein auton elinkaaren aikana minulle sitä eroa maksa takaisin. Sama juttu on tuossa henkilöautossakin, ei se oikein tahdo maksaa pienillä ajomäärillä itseään niin ei ole mitään järkeä. Jos taas ajaisi pitkää matkaa niin pitäisi kuitenkin olla vähintään keskikokoinen auto, kun ei pikkuautolla kukaan jaksa pitkiä matkoja itseään kiduttaa.

Mielummin kuuntelen kasin hörinää ja nautin sen kulkupuolesta Itse asiassa jos nyt uudempaan olisi varaa, niin todennäköisesti kauppareissu suuntautuisi kohti Saksaa ja kiikarissa olisi joku 2006-2008 hujakoilta 5.7 Hemi WK, tai JK Rubicon Unlimited bensakoneella (harmi kun siihen ei saa kasia)
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 02.04.2013 09:57
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2013, 10:51
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.528
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kun päivittäinen työmatka on 130km, niin Jeepin vapaaehtoinen käyttäminen siihen edellyttää esim. perässä traileria ja sen päällä toista Jeeppiä. !
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ne esteet onkin lompakon puolella polttoaineen kulutuksen ominaisuudessa. Kulutus 15l bensaa vs. 6,5l dieseliä tekee vuoden mittaan merkittävän loven tilipussiin.
Ootko kokeillu ilman traileria jos kuluttais vähemmän?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2013, 14:37
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ootko kokeillu ilman traileria jos kuluttais vähemmän?
Haha! Joo, se menee ilman traileria 12L/100km, jos ajaa "sukkasillaan" 80km/h.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2013, 20:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jakolaatikon sisään- ja ulostulolaakerit lähti tilaukseen Kentso Oy:stä, kolme kappaletta alkuperäisiä Koyo:n laakereita yhteensä 85€ postikuluineen. Uudet tarpeelliset stefat ja ketju lähtee Rockautosta tulemaan varmaan loppuviikon aikana, samalla otan sieltä vielä yhden simpukan korjaussarjan lisää niin saa tuon auton alkuperäisen simpukan myös ehjättyä

Yhden stefan joutuu etsimään mittojen mukaan, kun vaihdan jakiksen takapään lähdön laipasta yokeen. Katotaan jos vaikka US- partsissa olisi; ainakaan parista laakeriliikkeestä ei sopivaa löytynyt, vaan olisi joutunut viemään SYE- kitin häntäpalan koneistettavaksi siitä mihin stefa laitetaan. Jos vain löytyisi mitoiltaan sopiva valmis stefa niin parempi niin kun olisi vähän halvempaa.

Eli siis ensi viikkoon menee ennenkuin on tarvittavat osat tallilla että pääsee kasaamaan, vähän tää nyt venähti aiotusta, mutta ei kait se haittaa. Huomenna jakolaatikon tyhjät kuorenpalat duunipaikan konekorjaamon pesukoneeseen puhdistumaan!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2013, 22:18
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jakolaatikon sisään- ja ulostulolaakerit lähti tilaukseen Kentso Oy:stä, kolme kappaletta alkuperäisiä Koyo:n laakereita yhteensä 85€ postikuluineen. Uudet tarpeelliset stefat ja ketju lähtee Rockautosta tulemaan varmaan loppuviikon aikana, samalla otan sieltä vielä yhden simpukan korjaussarjan lisää niin saa tuon auton alkuperäisen simpukan myös ehjättyä

Yhden stefan joutuu etsimään mittojen mukaan, kun vaihdan jakiksen takapään lähdön laipasta yokeen. Katotaan jos vaikka US- partsissa olisi; ainakaan parista laakeriliikkeestä ei sopivaa löytynyt, vaan olisi joutunut viemään SYE- kitin häntäpalan koneistettavaksi siitä mihin stefa laitetaan. Jos vain löytyisi mitoiltaan sopiva valmis stefa niin parempi niin kun olisi vähän halvempaa.

Eli siis ensi viikkoon menee ennenkuin on tarvittavat osat tallilla että pääsee kasaamaan, vähän tää nyt venähti aiotusta, mutta ei kait se haittaa. Huomenna jakolaatikon tyhjät kuorenpalat duunipaikan konekorjaamon pesukoneeseen puhdistumaan!
heii... ota mullekki yks korjaussarja ku olis yks joutilas simpukka ja jos tulee vahingossa samasta paikasta niin yks apparin peili
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2013, 20:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Nyt olis tilattu toinenkin simpukan täydellinen korjaussatsi, uudet jakolaatikon laakerit tuli Kentso Oy:ltä (alkuperäiset Koyon japsilaakerit ), Jamantilta pitäisi käydä hakemassa jakolaatikkoon tarvittavat stefat, uusi ketju jakoaskiin ja uudet kaasujouset takaluukkuun & lasiin tulee Rockautosta, ja takardaanin uusia Spicerin tai Precisionin ristikoitakin tarttisi..

Takakardaani muutoin meni uusittavaksi Ko-Met:iin (liuku siirtyy jakolaatikosta kardaaniin ja kardaania pidennetään 14cm), ja jakolaatikon takapään stefan sovitelaippa on valmis koneistamosta. Nyt tarttisi enää löytää jostain sellainen ihme jakoaskin persiiseen kuin "27 spline 1330- series fixed yoke, strap and/or CV mount". Tosin ei sellaista perkele tunnu löytyvän mistään, on vain 1310- sarjan 27- spoorista, tai sitten 1330 ristikolle 32- spoorista HD versiota

Spicerilta näytti kyllä saavan laippamallista kiinnikettä 1330- ristikoille missä täsmäisi laipan pulttijako olemassaolevaan jakolaatikon takakardaanin lähdön laippaan. Saatavuus vain on aika vajavainen, kun ei tahdo jenkeistäkään monesta paikkaa löytyä.. Hätäratkaisuna voisin käyttää vanhaa jakolaatikon slip yokea pätkäistynä ja keskelle reikä porattuna jolloin sen saa uuden jakolaatikon häntään kiinni, mutta ongelma on se että ensin tarttisi kiinnittää yoke jakoaskiin, sen jälkeen prässätä kardaanin ristikko siihen paikalleen Onnistuu kyllä auton alla, mutta aika vittumainen jos hajoaa metsässä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 01:13 (GMT +2).