![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Diagun X431 III tilaus lähti, nyt vaan pakettia odotellen... Eipä tämä silti mikään halpa ostos ollut. Myyjä ilmoittaa olevan originaali Launch mutta mene ja tiedä. Suomen maahantuoja varoittelee kovasti ostamasta näitä ulkomailta ja uhkaa takavarikoinnilla mikäli lähettää heille huoltoon. Ilmeisesti kyse ei niinkään ole piraateista vaan harmaatuonnista mikä tietysti maahantuojaa pännii. Mutta ei kai siinä sinänsä mitään laitonta ole?
Viimeksi muokannut Hessu_Hopo : 31.03.2013 17:40 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onhan se niiltä iso raha pois ja ne megakatteet, UUH
![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tämähän on mielenkiintoista! Onko se jokin kopiointisuojaus tms? Eli muistikorttia jossa ohjelma on ei voi laittaa esim. muistikortinlukijaan?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs muuten, noi Launchit ja muut halpikset, niin voiko niillä tehdä muuta kuin lukea ja nollailla vikakoodeja? Kun Boschilla jopa halvimmasta mallista - joka on paljon kalliimpi kuin noi halpikset - löytyy kaikenlaisia ohjainlaitetestejä sun muita, niin onko näissä sellaisia? Esimerkiksi Transporterissa pystyy mm. naksuttamaan hehkun relettä ja Vectra B:ssä ohjaamaan sähköikkunoita ja näin sitten kaventaa vianhakua jos jotain ropleemaa haetaan.
Entä sitten VAGilaisten vehkeiden huolto-ohjelman valinta, longlife vai km -perustainen, vetokoukun ohjelmointi ym?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nettisivuja lainaten: http://www.elekma.com/x431_diagun_vi...stiikkatesteri
Ominaisuudet: ECU tietojen näyttö Vikakoodien luku ja poisto Anturitietojen seuranta Huoltoilmoitusten kuittaus Kykenee suorittamaan erikoistoimintoja (aktivointi / sopeutus / koodaus) Ei lisenssimaksuja. Päivitykset vapaaehtoisia päivitysajan umpeuduttua Ainoa diagnostiikkatesteri, jolla voidaan tarkastella kahta autoa yhtäaikaa Langaton liitäntä Bluetoothin kautta |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Autocomilla saa ainakin ihan kaikki perushommat tehtyä, eli koodien luvut ja nollaukset, reaaliaikainen data, komponenttien aktivointi, ohjailaitetiedot, kääsuläpän ja EGR venttiilin perusasetukset, vaginoista ja volvoista dynaamisen ajoituksen tarkastus, can väylän diagnostiikka, ja tuon huoltovälin pystyy kans muuttamaan vähän tapauksesta riippuen. Vetokoukkua ei voi ohjelmoida eikä asentaa vakkaria tms, mutta ei taida noihin possilainenkaan pystyä? Noilla pikkusilla testereillä missä on softa sisällä ja ottaa virran OBD pistokkeesta ei kyllä tee oikein mitään, ainakaan niillä halvoilla (itsellä on yksi eikä mene oikeen mihinkään autoo sisään) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tarkoitin toista testeriä, vissiin varkauden tähden. Eli jos pidät muistikortin pois koneesta säilytyksen aikana,kone on arvoton kun ei saa toisen kortilla käymään.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onko kenelläkään tästä komemusta: PicoSope 2204A ?
Tuntuu olevan juttua tämän käytöstä youtubessa jonkin verran. Tuosta laitesarjasta on autokorjaamokäyttöön tarkoitettu versio mutta se on jo suhteelisen hinnakas. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tuo pico ole ihan vaan oskilloskooppi, eikä testeri? En nyt jaksa käydä tarkistaan.
Ei sillä, kyllähän oskilloskoopille on korjaamolla käyttöä jos sen päälle älyää. Olikohan just tuo boschin kts540, eli mokkula ja erillinen läppäri, jossa anturiarvoja sai valittua vain 8 kerrallaan näkyville ja niitä ei saanu sujuvasti vaihdettua. Kyllä savusi pää, kun jeesuksen vanha tech2 näytti ne paljon sujuvammin. Toki edellisen työmaan kts:sän mokkulassa oli myös 2 kanavainen oskilloskooppi joka toimi samasta softasta kuin diagnostiikkakin. Uusissa tais olla supistunu 1 kanavaiseen? Edit: se tossa boschiss oli myös hyvää, että mokkulan ja läppärin välillä bluetoothyhteys joka toimi hyvin. Ei tarvinnu välijohdon kans värkätä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Juu, se on oskiloskooppi.
Toi ilmeisesti pystyy tulkkaamaan can väylästä tietoo, siitä en tiedä onko mitään hyötyä ![]() Obd mokkula jos tietenkin halua tietää mitä siellä liikkuu. Lähinnä kiinnosti käyttökokemuksia kysyä jos kyseistä härveliä olis jollain kaytössä. Viimeksi muokannut zuitsisti : 21.03.2021 22:24 |