![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mää unohan sen imusarjaan poraamisen.. Alipaine pitäs kuiteskin sitte ryöstää useammalta pytyltä, eikä vain yhdeltä. Ja letkuja tulee sitten enemmän kuin tarpeeksi mikä ei ole hienoa.. Syystä että:
![]() ![]() Uploaded with ImageShack.us |
#3
|
|||
|
|||
![]() Jopa on Tötteröä!
Mutta tuosta alipaineesta; siis kun polkaiset pedaalin puoleen väliin, niin pumpun tosiaankin kuuluu käynnistyä, mutta sammuuko ollenkaan?
Siis pitäisi sammua, ja voi herätä sitten uudelleen, kun vapautat jarrun. Ja tuosta saabista: sehän on länsiauto, nyt vain taitaa olla tosi kaukana lännessä nuo omistajat ![]() PS. Onhan nuo pelkkiä läppärunkoja, siis tulee ruisku? miten nuo toimii nykyään ilman ilmamäärämittaria? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
hihnamalli ? laturiin ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt testailin pikkusen pumpun sielunelämää, laiton uudet letkut kun oli minimaalinen vuoto, ja poistin toisen takaiskun linjasta kun se oli rikki. Tehostimessa oleva saa piisata.
Laitoin pumpun imemään paineet, ja uusi kunnollinen nestevaimennettu painemittari kiinni. Pumppu stoppasi, sähköt irti ja n:minuutin katsottuani paineet eivät tippuneet kuin 0.05bar Eli ei juurikaan yhtään. Pumppu kehittää -0.7bar alipainetta tuolla mittarilla ja on imenyt paineet 14s järjestelmään. Muovinen mittaria, mallia biltema näytti -0.8bar. Ja testasin tuon että polkasin polkimen lattiaan, pumppu rupesi pörisemään, pidin poljinta pohjassa jonkun aikaa, ja pumppu sammui, ja jatkoi katkonaista pörisemistään ilman että painemittarin viisari ois edes värähtänyt. (samalla tahdilla kun poljinta ei paineta) Pumpulla vissiin joku "aivo" joka käskee sen satunnaisesti tuhahdella. Irrotin tehostimen päästäkin letkun, tulppasin sen, ja pumppu tekee noita satunnaisia pörähdyksiä samaan tahtiin kuin se olisi kytketty tehostajaan. Eli kunnossa tuntuu olevan. BJ-40/76: Moottori on ruisku, ja ovat pelkät läppärungot.. Moottoria ohjaa Megasquirt 3, jotenka ilmamäärämittarit yms semmoset saa nakata museoon.. ![]() Pee. Tuo hihnamalli on ollut mielessä. Ostin MakeO:lta Roverin 3.9si koneen josta sain moniurahihna jakopään itselleni. Se on menossa paikalleen lähi aikana toivottavasti. Samalla kävi mielessä jos tonne sais laitettua Disko 2sen alipainepumpun.. Mutta se ilmeisesti toimii jotenkin erillätapaa, eli ottaa kampikammiosta ilmaa tai jotain ja voiteluna toimii sitten öljy?. En nyt muista. Pitäs katsoa mitenkä se oli toteutettu. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Siis mistä tuo pumppu tietää "pörähdellä", jos jarrua painetaan? tuleeko sinne tieto esim. jarruvalokytkimeltä? vai toimiiko siten, että päristä kun virta päällä?
Mutta jos nuo pörähdykset "lankunpala jarrupolkimen alla" on suuruusluokkaa 1/10 osa ajasta, niin kuulostaa hyvältä. Jos meinaat laittaa tuon/nuo lisäsäiliön, niin tuo pumpun takaiskuventtiili välttämätön. (onko pumpussa itsessään takaiskuventtiili, nähtävästi on, jos mittasit alipainetta jarrutehostimen ja pumpun välisestä letkusta/putkesta?) Ja noista alipainepumpullisista latureista: kokemuksia ainoastaan japanilaisista.... Mutta nuo japsi laturit alipainepumpulla: Ainakin vanhemmat toimivat seuraavasti: pumppu on lamellipumppu, ja voideltu moottoriöljyllä (tuon kuristuksen paikka vaihtelee, pitää tietää missä tuo pääöljykanavasta otetun paineisen öljyn kuristus tapahtuu, muuten huomattava osa öljypumpun tuotosta menee alipainepumpulle) Ja tuo ilma, mitä pumpataan pois alipainejärjestelmästä, pumpataan öljypohjaan, siinä samalla nuo tipat voiteluöljyä palaa takaisin kiertoon. (ja jos esim. bj-40:ssä oleva 4 litran??? alipainesäiliö vuotaa, niin upotus ovien alareunaan kevättulvassa, voi täyttää moottorin tyhjäkäynnillä tulvavedellä muutamassa minuutissa ![]() Ja alipaine tulee yhteen liittimeen: siis paineöljy, paluu öljytilaan, ja alipainelähtö ovat nuo liittimet. Sitten on tuo "pierburgi" miten kirjoitetaan? siis kalvopumppu, mitä esim.-70 luvun dsl opelit käytti, on kiilahihnalla pyoritettävä, omalla öljyllä voideltu kampikoneistolla toimiva kalvopumppu, muistaakseni hivenen vaatimaton alipaine/tuotto, varsinkin tyhjäkäynnillä, jos hihnavälitys oli mitoitettu siten, että alipainepumpun max. kierroslukua ei ylitetä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nii kun se tehostajan kalvo liikkuu niin se alipaine laskee samalla ku tilavuus muuttuu. Ja nuo pärähykset voi johtua siitä että se takaisku puuttuu siitä pumpulta ja letkun pieni tilavuuden muutos riittää sille painekytkimelle. Tuokin ominaisuus hävinnee tai harvenee kun laittaa säiliön. Joskaan tuosta mitään haittaa ole.
Nii ja komee kattila. Minkä näkösessä lintassa tuo majailee?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Volvo alipaine | joker | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 07.08.2011 10:02 |
Ostetaan hankook 31x11,5x15 mt yksikin piisaa | Kuupo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 11.01.2009 11:19 |
Volvon alipaine lukko | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.10.2008 06:10 |
Seppolehto.com ja hupia piisaa... | Urbancityboy | Chit-Chat | 5 | 29.11.2007 21:31 |
hj jarrutehostimen alipaine? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.10.2007 18:07 |