![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Farmi ohjeista kommentteja...Siis tuon sinun linkistä yleissivistyksen? tasolla: Lainaus: Esimerkiksi kuutio hiekkaa painaa 1 600 kiloa, jolloin sitä mahtuu kärryyn sallituissa painorajoissa ehkä vain 25 senttimetrin kerros. http://www.farmi.fi/farmi_pro_355_355T_355LJ_355TJ.htm yo kärryyn kuormattuna 25 senttiä esimerkin mukaista hiekkaa painaa ylläolevan mukaan noin 2000 kg.... ja seuraava lainaus "B-ajokortilla yhdistelmän paino saa olla enintään 3 500 kiloa, kun peräkärry on jarrullinen. Niin sanottu pikku-e-kortti tarvitaan, jos vetoauton oma massa on pienempi kuin kärryn rekisteriotteeseen merkitty kokonaismassa – samoin aina jos yhdistelmän paino on yli 3 500 kiloa." siis B- kortilla saa vetää O1 luokan kärryä aina... kun kortti riittää veturiin? lainaus "– Jarrulliset kärryt on katsastettava joka toinen vuosi." ei pidä paikkaansa, O1 luokan jarrulliset kärryt on vapaita vuosikatsastuksesta! MUTTA MIKSI allekirjoittaneella on O1 luokan peräkärry jarruilla? Siis Minun hdj:n, samoin kuin muiden ?isojen? maastureiden kokonaismassa on yli 2750 kg, ja minusta nuo O1 kärryn(siis max kokonaispaino 750kg) jarrut on kivat, kun pitää saada pysähtymään... Ja jos olisi nuo jarruttoman kärryn painot vaatimattomat: esim. taannoin minun bj-75:lla sai vetää 3000kg jarrullista, mutta jarrutonta 450kg ![]() ja uusissa autoissa jarruttoman kärryn painot pienet, siis tourinki kelkka ei aina kulje luvallisesti kuomukärryssä...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo. Varmaan on noissa tiedoissa puutteita. Ja HUOM! ainakin tossa mainitsemassasi Farmi-linkissä on vanhaa tietoa noista ajo-oikeiksista. Eli eivät ole päivittäneet sivujaan tuon ajokorttilakiuudistuksen jälkeen. Ja noihin pikkukärryihin vielä. Monilla uusilla isommillakaan autoille ei saa vetää kuin jotain max 600 kg:n JARRUTONTA perävaunua. Muistaakseni ainakin 2000 -luvun Accordilla ei saa vetää edes sitä 750 jaruutonta. Jarrullista sitten saa sitäkin enemmän. Eli noihinhan se 750 jarrullinen laite on omiaan.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
On vähän yksinkertaistettu vaan, käytännössä kun jarrullisia O1:iä ei juurikaan ole olemassa (vaikka itelläki ollu, Pallas 5000). Eihän nuo B-kortilla vedettävät painorajat mihkään oo muuttunu. Uusi B96-kortti eri asia. Väärin siis opastavat kuitenkin.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.03.2013 10:39 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo, näin on. Täytyy myöntää etten edes lukenu tota koko juttua. ![]() ![]() En tiedä kuinka toiminnassa tuo Nukarilla sijaitseva Farmi-Firma edes nykyään on, pihat ainakin ammottavat tyhjyyttään kun ohi ajelin tuossa päivänä eräänä..? Itse ostin uutena tuollaisen pikku-farmin (olisko malli 75L?) joskus vuonna 2006, ja on kyllä jämäkkä laite ja hyvin kestänyt. Kuormaakin on joskus saattanut olla kilon tai kaksi yli sallitun... ![]() ![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#5
|
|||
|
|||
![]() O1 luokan jarrulliset kärryt.Lainaus:
Ei tarvita kuin yksi vakavampi kolari, missä vedetään jarrutonta kärryä, mikä painaa liikaa k.o veturille..... niin alkaa poliiseja kiinnostamaan nuo kuomukärryt! Ja totuushan on, että jollain 550kg kytkentämassalla ei juurikaan vedetä kuomukärryssä olevaa touring kelkkaa, eikä juurikaan isompaa uisteluvenettä. Noista jarruista tulee lisäpainoa noin 20 kg, ja hintaa muutama satanen, niin ihmetellä täytyy, että kukaan kärryvalmistaja ei ole lähtenyt tekemään bisnestä markkinoimalla Laillisuutta ja Turvallisuutta. Olisi kiva parin vuoden kuluttua muistaa tarkastaa, että menikö ennustus kuinka pahasti metsään! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty profiilia esim lavan reunojen rakentamiseen | akp | O/M/V Muut | 4 | 18.02.2011 17:21 |
Paljonko Renkaat saa tulla yli? | Jeepz | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 07.12.2009 22:36 |
Takavalojen sijoitus sivusuunnassa? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 21.12.2004 00:40 |
Tais tulla uus talavi | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.05.2004 10:02 |
Alkaa tulla syksy | Lars | Rakas Päiväkirja | 0 | 04.09.2002 05:45 |